کسب و کار جدید

درباره ورق استیل 316 چه میدانید؟

درباره ورق استیل 316 چه میدانید؟

استیل 316 یا فولاد صنعتی یا استیل 316 که به ورق استیل 316 نیز معروف است یکی از پرطرفدارترین محصولات قطعات استنلس استیل می باشد. خواص مکانیکی و فیزیکی آن مشابه فولاد 304 بوده و از همان قطعات ساخته شده است. تفاوت اصلی آنها در این است که فولاد 316 دارای 2 تا 3 درصد مولیبدن است که باعث افزایش و بهبود خواص مکانیکی و دوام در دماهای بالا می شود و مقاومت در برابر خوردگی آن را نسبت به فولاد 304 افزایش می دهد. برای خرید ورق فولادی 316 به مهفا مراجعه کنید و قیمت را جویا شوید.

این نوع صفحه اغلب در بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند تجزیه و تحلیل شیمیایی و در محیط های بسیار شور مانند مناطق ساحلی و مناطق باز که در آن از نمک برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده می شود، استفاده می شود. ورق فولادی 316 به دلیل خواص غیر کاربردی آن در ساخت ابزار جراحی استفاده می شود. برش دیگر این کاغذ، فولاد 6 لایه است که خواص و کاربردهای بسیار خوبی دارد.

مقاومت حرارتی

مناسب برای جوشکاری

مقاومت در برابر زنگ زدگی

به طور کلی فولاد 314 نسبت به فولاد 304 در برابر شرایط جوی و کلرید مقاومت بیشتری دارد. این نوع فولاد در برابر اسیدهای سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در برابر حدود 1000 میلی گرم آب آشامیدنی در دمای محیط پایدار در نظر گرفته می شود. درجه حرارت. این ترازو محصول به عنوان سطح دریا نیز شناخته می شود.

البته باید به خاطر داشت که نباید در آب های گرم دریا استفاده شود، زیرا در اکثر مناطق دریایی گرمسیری، فولاد 316 زنگ قهوه ای ایجاد کرده است که همیشه به سلول ها و سطح چسبیده است. خشونت وجود دارد.

مقاومت در برابر حرارت

یکی از خواص فولاد 316 مقاومت در برابر حرارت است. این فولاد حدود 925 درجه سانتیگراد یک طرفه و حدود 870 درجه سانتیگراد را به طور مداوم بدون خوردگی تحمل می کند. اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم است، فولاد 316 برای استفاده در دماهای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

علاوه بر این، گرید 316L از کاربید قوی تر است و در دماهای بالاتر قابل استفاده است. این محصول به دلیل مقاومت بالایی که دارد در محیط های پر فشار استفاده می شود و گاهی در سازه ها و تمرینات در دمای بالای 500 درجه استفاده می شود.

فولاد 316 دارای قابلیت فلاش عالی در تمام روش های استاندارد ریخته گری فلز، با یا بدون فولاد است. قطعات سنگین ساخته شده از این فلز باید پس از جوشکاری مجدداً کار شوند تا تا حد ممکن در برابر خوردگی مقاوم شوند.

اما این برای فولاد 316L ضروری نیست. با توجه به نیکل بالای این فولاد و اجتناب از گرمای بیش از حد و تشکیل فاز فریتی، سرعت جوشکاری باید کم باشد. آلیاژ 316L برای جوشکاری 316 و 316L استفاده می شود.

کاربرد استیل 316 چیست؟

کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ 316 عبارتند از:

تولید منیفولد اگزوز فولادی.

تولید محصولات عایق حرارتی

قطعات کوره چدن

قطعات موتور جت استیل

شیرآلات و قطعات پمپ فولادی

تجهیزات عکاسی و دارویی استیل

تجهیزات فلزی

مخازن فولادی

همچنین در تولید خمیر کاغذ، تجهیزات نساجی و کلیه اقلام موجود در مناطق دریایی استفاده می شود.

درباره ورق استیل 316 چه میدانید؟
درباره ورق استیل 316 چه میدانید؟

لوله استیل 316 چیست؟

این محصول یکی از پرمصرف ترین لوله های استیل موجود در بازار بوده و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این نوع لوله در گریدهای مختلفی از جمله آلیاژهای 316، 304، 201 و 317 تولید می شود.

تفاوت بین استیل 316 و 316L

فولاد 316 و 316L پرکاربرد و مشابه هستند اما کاربران همیشه این سوال را دارند که تفاوت فولاد 316 و 316L چیست؟

این دو فولاد تفاوت هایی در ساخت و کاربرد دارند که برای کاربران بسیار مهم است.

فولاد ضد زنگ 316 کربن بیشتری نسبت به 316 لیتر دارد. اگرچه یکی از آنها کربن بیشتری دارد، اما همچنان همان است.

فولاد 316 برای پروژه ای که نیاز به جوشکاری زیادی دارد، انتخاب خوبی است.

تفاوت دیگر فولاد 316 و فولاد 316L این است که فولاد ضد زنگ 316 در برابر سایش جوش مقاوم است، در حالی که فولاد ضد زنگ 316L برای دمای بالا و خوردگی بالا مناسب است. به همین دلیل به دلیل سازه ها و پروژه های دریایی خود بسیار مشهور است.

با مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ 316 آشنا شوید

به طور کلی فولاد 316 نسبت به فولاد 304 در محیط های جوی و کلردار مقاوم تر است. این فولاد در برابر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید استیک، اسید فرمیک و … مقاومت خوبی دارد. علاوه بر این، در دمای اتاق در مقایسه با آب آشامیدنی حاوی 1000 میلی گرم کلرید پایدار است. این نوع فولاد به عنوان گرید دریایی نیز شناخته می شود اما باید توجه داشت که در آب گرم دریا نباید از آن استفاده کرد زیرا در بسیاری از مناطق گرم دریا در سطح این فولاد خوردگی قهوه ای مشاهده شده است. . همیشه با یک حفره و یک پوسته سخت همراه است

آشنایی با عملیات حرارتی

فولاد ضد زنگ 316 معمولاً با گرما سخت نمی شود. فولاد ضد زنگ 316 عملیات حرارتی تا 1149 درجه سانتیگراد گرم می شود و سپس خیلی سریع خنک می شود.

آشنایی با پلاستیک

فولادهای ضد زنگ 316 و 316L برای ماشین کاری ارزان تر و ماشینکاری و جوشکاری آسان تر هستند.

دانش و توانایی جوشکاری

فولاد ضد زنگ 316 ترجیحاً جوش داده می شود. هم با روش نفوذ و هم به روش مقاومتی جوش پذیری خوبی را نشان می دهد.