راهکار افزایش فالوور اینستاگرام

اگر کمیت پست‌ها را به کیفیت آن ترجیح می‌دهید، دچار ریزش فالوور اینستاگرام خواهید شد! با خرید فالوور واقعی لایک زن ،  می‌توانید به شدت تأثیرگذاری و دیده شدگی در جمعیت اینستاگرام خود داشته باشید . مسئله بعدی که برخی کسب‌وکارها به آن دقت نمی‌کنند، کیفیت محتوا است. بسیاری از صفحات فقط به دنبال کمیت هستند و می‌خواهند کاربرانشان همیشه با پست‌های جدید روبرو شوند !

اینستاگرام

در حالی که کیفیت پست‌ها برای کاربران اهمیت بسیار بیشتری دارد و بدون داشتن پست‌های باکیفیت، نمی‌توان فالوورهای خود را نگه داشت و آن‌ها را در آینده افزایش داد. به عنوان مثال صفحاتی که روزانه 3 پست در صفحه خود منتشر می‌کنند، احتمالاً کیفیت صفحه‌ا‌ی که هفته‌ای یک پست منتشر می‌کند را ندارد! اگر به دنبال نگه داشتن فالوورها هستید و نمی‌خواهید با مشکل ریزش فالوور اینستاگرام روبرو شوید، پیشنهاد می‌کنم در مرحله اول کیفیت و در مرحله بعد کمیت را درنظر بگیرید.

البته این موضوع به این معنی نیست که فاصله زمانی میان دو پست شما زیاد باشد، بلکه شما پست‌های خود را با فاصله زمانی کوتاهی منتشر کنید. مثلاً هفته‌ای 3 پست باکیفیت و ارزشمند تولید کنید تا بتوانید به افزایش فالوور اینستاگرام خود کمک کنید. همچنین پست‌های شما باید کاملاً مرتبط با صفحه باشد! به عنوان مثال صفحه‌ای که در زمینه فروش موبایل فعالیت می‌کند، نباید پست‌های طنز یا سیاسی در صفحه خود قرار دهد. شاید این پست‌ها تعامل خوبی داشته باشد، اما در نهایت منجر به برندینگ و افزایش فروش شما نخواهد شد!

بر اساس نتایج نظرسنجی، بدترین پست‌ها که موجب آزار کاربران می‌شود، پست‌های تبلیغاتی است. به عبارت ساده‌تر صفحاتی که بیشتر محتوای آن‌ها تبلیغاتی است، محبوبیت زیادی در میان کاربران ندارند! این موضوع را 60 درصد کاربران تایید کرده‌اند. از دیگر مواردی که موجب آزار کاربران می‌شود، عامیانه حرف زدن است. برندهای معتبر همیشه به صورت رسمی صحبت می‌کنند و در میان پست‌هایشان، صحبت‌های عامیانه و غیررسمی جایگاهی ندارد. همچنین مسئله مهم دیگر که موجب آزار کاربران می‌شود، عدم توانایی در انتقال شخصیت برند است!

یک برند معتبر باید بتواند شخصیت خود را به کاربران معرفی کند و این دقیقاً به تولید محتوای مرتبط با برند شما بستگی دارد. مثلاً شرکت Nike که یک برند پوشاک ورزشی است، در صفحه خود پست‌های ورزشکارانی که از این برند استفاده می‌کند را به اشتراک می‌گذارد. هنگامی که یک کاربر عادی وارد صفحه این برند می‌شود و پست‌هایش را می‌بیند، به راحتی متوجه می‌شود که این برند مربوط به پوشاک ورزشی است. اگر شما هم یک برند معتبر هستید یا قصد داریم به یک برند معتبر تبدیل شوید، می‌توانید از این روش استفاده کنید!

در عصر رسانه‌های اجتماعی، حضور پرقدرت در اینستاگرام برای افراد و کسب‌وکارها مزایای زیادی به‌همراه داشته. این پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، فرصت فوق‌العاده‌ای برای آن‌هایی که به‌دنبال گسترش دامنه و نفوذ برند شخصی خودشان یا برند و محصول خاصی هستند، فراهم می‌کند؛ اما برجسته‌شدن و جذب فالوور در این فضای گسترده و شلوغ می‌تواند یک چالش جدی برای هر کسی باشد. اگر در گرفتن فالوور مشکل دارد یا رشد تعداد دنبال کننده‌های صفحه‌تان خیلی کند است و به فکر افزایش فالوور اینستاگرام خود افتاده‌اید، در این مقاله، ۱۱ استراتژی موثر و واقعی برای آن ارائه می‌دهیم.

از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید. برای جذب فالوورهای بیشتر، راه‌کارها و توصیه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما همه آن‌ها کارساز نیستند و حتی ممکن است، نتیجه معکوس داشته باشند. برای همین در این قسمت، مهم‌ترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام را با توجه به آپدیت‌ها و تغییرات جدید این اپلیکیشن جذاب در اختیار شما قرار داده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف موردنظرتان برسید و دنبال کننده‌های شما نیز به عددهای همراه K و M برسد .

پست‌های جذاب ایجاد کنید

پست‌های اینستاگرام نه‌تنها از نظر بصری، بلکه از نظر محتوایی نیز باید برای فالوورهای شما جذاب و ارزشمند باشند. برای ایجاد پست‌های جذاب، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و بدانید که به چه چیزهایی علاقه دارند. می‌توانید از ابزارهایی مانند Instagram Insights یا سایر پلتفرم‌های تجزیه‌وتحلیل داده‌های اینستاگرام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جمعیت‌شناسی، رفتارها و سلیقه دنبال‌کنندگان خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید نظرسنجی کنید یا سوال بپرسید تا از آن‌ها بازخورد مستقیم دریافت کنید. برای افزایش فالوور اینستاگرام، باید پست‌هایتان را برای الگوریتم این پلتفرم بهینه کنید.

این الگوریتم براساس عوامل مختلفی مانند تعامل، ارتباط و به‌موقع بودن عمل می‌کند و مشخص می‌کند که کدام پست به کاربران بیشتری نشان داده شود. برای بهینه‌سازی پست‌ها، باید از هشتگ‌ها، کلمات کلیدی و برچسب‌های مرتبط کمک بگیرید. یکی از جمله‌هایی که اخیر آن را زیاد می‌شنویم. یادم هست، تا چند سال پیش مردم برای اینکه اعتبار یک فرد را بسنجند، سؤالاتی از مدرک تحصیلی، میزان درآمد، محل سکونت و…می‌پرسیدند. اما خیلی جالب است، که امروز تعداد فالوور اینستاگرام هر فرد معیار اعتبار او شده است! حتی گاهی خودمان هم بارها برای اینکه اعتبار یک شخص، برند یا شرکت را بسنجیم، سریع به صفحه اینستاگرامش سر می‌زنیم، تا ببینیم چند کا فالوور دارد.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا اولین دغدغه‌ خودتان هم افزایش فالوور اینستاگرام است. با اینکه برای فروش در اینستاگرام، لزوما به تعداد بالای فالوور نیاز ندارید، اما به‌هر حال بالا بودن تعداد آن‌ها، برای موفقیت شما در ابعاد بزرگ‌تر، ضروری است.  افزایش فالوور اینستاگرام، خوب است؛ اما نه به هر بهایی! مثلا اینکه بخواهید فالوور فیک بخرید؛ نه تنها کمکی به شما نمی‌کند؛ که در آینده شما را بیچاره می‌کند و نمی‌توانید از شر آن خلاص شوید. اما حالا می‌خواهم، روش‌های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را به شما آموزش دهم.

از طرف دیگر پست‌های غیرمرتبطی که در صفحه یک برند منتشر می‌شوند، باعث آزار کاربران می‌شوند. در صفحات مربوط به پوشاک این مسئله زیاد دیده می‌شود که سعی می‌کنند پست‌های سرگرم‌کننده و خنده‌دار منتشر کنند! این در حالی است که چنین پست‌هایی با این برند مرتبط نیستند و تنها موجب آزار کاربران می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که انتشار پست‌های غیرمرتبط با برند بیشترین آزار را به کاربران می‌رسانند و موجب ناراحتی کاربران می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، هر برند تصوری از خود در ذهن کاربران ایجاد می‌کند و محتوای نامناسب این تصور را از کاربر می‌گیرد.

همین مسئله موجب ناراحتی کاربران می‌شود که در نهایت منجر به ریزش فالوور اینستاگرام خواهد شد. برای این که با این مشکل مواجه نشوید، هدف خود را از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کنید. همچنین لازم است که با آنالیز صفحه اینستاگرام خود این هدف را مجدداً ارزیابی کنید و ببینید که راه را درست رفته‌اید یا خیر! از طرفی، به نظر می‌رسد که تفاوت تولید محتوای ارزشمند و تبلیغاتی در اینستاگرام دقیقاً همان هدفی است که برایش تعیین کرده‌اید. حتی اگر هدف شما در استفاده از اینستاگرام افزایش فروش و تبلیغات باشد، باید محتوای شما حس ارزشمند بودن به کاربران منتقل کند.