ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

یکی از رایج ترین و متداول ترین سوالات در مورد کراتینه مو این است که کراتین مو چیست و چقدر ماندگاری دارد؟ آیا کراتین باعث ترمیم دائمی مو می شود؟ همانطور که می دانید کراتینه مو یک راه عالی برای احیا و احیای مو است و موها را صاف و براق می کند. افرادی که موهای صاف دارند می توانند برای تحریک و تقویت موهای خود و افزایش سطح نرمی و لطافت موهای خود کراتین بسازند. افرادی که موهای مجعد و مجعد دارند و از درمان موهای خود خسته شده اند بهترین گزینه برای آنها کراتینه مو است. زیرا قرمزی موها را از بین می برد و موها را کاملا صاف و براق می کند و مراقبت از آن را راحت تر از قبل می کند.

معمولاً سؤالاتی از این قبیل که ساخت کراتینه مو چقدر طول می کشد؟ اثرات کراتینه مو چیست؟ و مدت زمان درمان کراتینه مو برای کاندیدهای این روش زیبایی چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با پاسخ کامل به مدت ماندگاری کراتینه مو و اینکه چه عواملی در ماندگاری آن مهم است، آگاه کنیم. سپس راه های ماندگاری این زیبایی را به شما دوستان عزیز اطلاع دهید. پس خواندن این قسمت از همانزی را از دست ندهید.

ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

برخی از کارشناسان ماندگاری کراتینه مو را حدود 4 تا 6 ماه می گویند، برخی این مدت را بین 5 تا 10 ماه می گویند. اما مدت زمان ماندگاری موی کراتینه بستگی به مراقبت فرد بعد از کراتینه شدن دارد. و عدد به این معنی نیست که بعد از 6 ماه موها مانند روز اول وز، وز و خشک می شوند. زیرا اثر کراتینه به مرور زمان و با رشد مو از بین می رود و تعریف استحکام کراتینه مو این است که موها تا چه زمانی در بهترین حالت قرار می گیرند و مانند روز اول باقی می مانند.

اگر به خوبی از موهای خود مراقبت نکنید و به توصیه های متخصصان عمل نکنید، این امکان وجود دارد که کراتین موهای شما قبل از 4 ماهگی ضعیف شود. که در این صورت هم موهای شما نرمی و لطافت خود را به طور کامل از دست نخواهند داد.

همچنین عوامل زیادی در طول عمر کراتینه مو موثر هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

چه عواملی بر ماندگاری کراتینه مو تاثیر می گذارد؟

مهم ترین عامل موثر بر ماندگاری کراتین در مو، نحوه مراقبت از آن است. اینکه چه محصولاتی استفاده می کنید، چه رفتاری با موهای خود دارید و … بیشترین تاثیر را در ماندگاری کراتینه مو دارند که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

مورد دیگر نوع مواد کراتینه است. نوع و کیفیت مواد کراتینه مو نقش بسیار مهمی در طول عمر آن دارد. البته هر چه موادی که برای موهای شما انتخاب شده اند بهتر و با کیفیت تر باشند، با مراقبت شما ماندگاری بیشتری خواهند داشت. پس به سالن یا مرکز زیبایی بروید که می دانید از بهترین مواد با کیفیت استفاده می کند و مواد کراتینه با توجه به نوع و بافت موهای شما انتخاب می شود.

نکته آخر نوع و ساختار موهای شماست که در ماندگاری کراتینه مو تاثیر دارد و این نکته توسط متخصص کراتینه مو بررسی می شود.

کراتین | کراتینه مو | ماندگاری

رازهایی برای ماندگاری بیشتر موی کراتینه

وقتی از آرایشگرتان می‌پرسید که موهای کراتینه‌شده چقدر دوام می‌آورند، او خدمات و نکات مهمی را به شما می‌گوید که در صورت رعایت همه آن‌ها باعث ماندگاری موهای کراتینه می‌شود. در ادامه نکاتی را از کارشناسان کراتینه مو به شما می گوییم که استحکام کراتینه موهای شما را افزایش می دهد.

برخی از مواد کراتینه قرنطینه شده اند. این بدان معنی است که شما نمی توانید موهای خود را به مدت 2 تا 3 روز پس از کراتینه درمانی بشویید. بعضی ها قرنطینه ندارند. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است موهای خود را به مدت 3-4 روز نشویید.

دوم شامپویی است که استفاده می کنید. بعد از کراتینه درمانی نباید از شامپوی قبلی خود استفاده کنید و بعد از کراتینه درمانی باید از شامپوی مخصوص بدون سولفات استفاده کنید تا مواد کراتینه روی موهایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مواد کراتین براده ها را به عنوان یک لایه اطراف می پوشاند. بنابراین بهتر است موهایتان را زود نشویید تا این مواد خاصیت خود را از دست ندهند و روی موهایتان باقی بمانند.

مدت زمان ماندگاری کراتین به نحوه رفتار شما با موهایتان بستگی دارد. در روزهای اول بهتر است موهایتان را دم اسبی نبندید یا به مدت طولانی از گیره و کش مو استفاده نکنید تا موهایتان کاملا صاف شود.

برای ماندگاری بیشتر کراتینه مو بهتر است از موادی که باعث خشکی می شوند مانند ژل و موس، توف و لاک استفاده نکنید.

رنگ کردن مو، سفید کردن و دکوپاژ بعد از کراتینه درمانی ممنوع است و نباید انجام شود. بنابراین، اگر می خواهید رنگ مو یا دکلره خود را تغییر دهید، این کار را قبل از کراتینه درمانی انجام دهید.

موهای خود را برای مدت طولانی خیس نگذارید. اگر موهایتان بعد از حمام، استخر و غیره خیس شدند، اجازه ندهید در دمای اتاق خشک شوند.

هنگام خشک کردن موهای خود با سشوار، مطمئن شوید که از باد ملایم استفاده کنید نه باد گرم. در این صورت موهای شما به مرور زمان آسیب می بیند.

برای اینکه موهای کراتینه شما دوام بیشتری داشته باشد، همیشه از یک ماسک موی خوب حاوی ویتامین ها و پروتئین استفاده کنید تا موهای کراتینه خود را افزایش داده و تقویت کنید.

بعد از کراتینه، انتهای موهای شما ممکن است کمی مجعد باشد تا صاف. برای رهایی از این مشکل و درمان موهای وز از روغن های طبیعی و طبیعی مانند روغن آرگان برای انتهای مو استفاده کنید.

عناصر موجود در آب استخر و دریا برای کراتین موهای شما بسیار مضر هستند. بنابراین، هنگامی که می خواهید به استخر یا ساحل بروید، یک کلاه مخصوص برای محافظت از موهای خود در برابر خیس شدن بپوشید.

در چند روز اول درمان کراتینه، موهای خود را فر نکنید و با اتو مو و اتو مو حالت ندهید. زیرا این ابزارها آسیب زیادی به موهای کراتینه شده وارد می کنند.

از بالش های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید که رطوبت موهای شما را جذب نکنند و موها را وز و درهم نکنند.

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی برای صاف کردن دائمی موهای خود هستید و از تقویت و ترمیم موهای خود بدتان نمی آید، می توانید روش های دیگری مانند رویش مجدد یا صاف کردن موی ژاپنی را انجام دهید. اما با انجام کراتینه مو حدود 70 درصد موهای شما برمی گردد و 30 درصد موهای شما صاف می شود. البته این درصدها بر اساس اهداف شما قابل افزایش یا کاهش است. به طور کلی عمر موهای کراتینه حدود 6 ماه است و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید حتی تا یک سال نیز دوام می آورد.

در عین حال فراموش نکنید که انتخاب یک سالن زیبایی و یک فرد حرفه ای و باتجربه نیز بر مقاومت کراتینه موهای شما تاثیر می گذارد; پس به شما توصیه می کنیم کراتینه مو را به دست متخصصین کراتینه مو هیمناز بسپارید و بهترین کیفیت را با ما امتحان کنید. برای مشاوره و تعیین وقت به واتساپ پیام دهید.