علمی و پزشکی

مواد اولیه صنعتی + انواع و تهیه مواد اولیه صنعتی

انجام آزمایش ها نیازمند مواد شیمیایی است که درصد خلوص بالایی داشته باشند تا فرآیند کلی آزمایش و نتیجه را تحت الشعاع قرار ندهد و سبب بروز خطا در آزمایش نشود. قیمت کالاهای تولیدی به طور قابل توجهی بستگی به سطوح بهره برداری از ظرفیت و هزینه های خوراک (یا مواد اولیه) دارد، که نتیجه آن حاشیه های سود اندک و درجه بسیار بالایی از قابلیت بازیافت است. از این رو مواد شیمیایی آزمایشگاهی با درصد خلوص بالا تهیه می شوند و صرفا در آزمایشگاه کاربرد دارند. اندازه کارخانه (یا مقیاس آن) نیز از لحاظ اقتصادی اهمیت دارد، همچنانی که تولید انبوه نیز خود موضوعی بس مهم است. برخی از انواع مواد شیمیایی پایه عبارتند از: مواد شیمیایی غیر ارگانیک، تولید انبوه محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی واسطه ای ارگانیک، رزین های پلاستیک، لاستیک های مصنوعی، فیبرهای تصنعی، رنگ و رنگدانه و جوهر چاپ. شرکت های تولیدکننده مواد شیمیایی معمولا استراتژی های رهبری کم هزینه را به کار می گیرند (از طریق صرفه های اقتصادی یا فناوری های اختصاصی) و احتمالا تمایلی به کاهش سهم بازار خود ندارند، مخصوصا زمانی که تعداد بازیگران بسیار زیاد است.

مواد شیمیایی پایه معمولا در تولید محصولات یا فرآیندهای پالایش مورد استفاده قرار می گیرند. توزیع مواد شیمیایی پایه عمدتا از طریق راه آهن و راه های آبی صورت می گیرد و این محصولات معمولا در حجم های بسیار بالا به تعداد اندکی مشتری تحویل داده می شوند، که اکثر آنها تولیدکننده یا کشاورز (که نیاز به کود شیمیایی دارند) هستند. در مورد بسیاری از مواد شیمیایی پایه حساب های مشتریان ممکن است از محل فروش سالانه گردش مالی بالغ بر 1 میلیون دلار آمریکا ایجاد کند. میعانات گازی نیز بوسیله نفت کش از منابع نفت و گاز جنوب کشور به این پالایشگاه منتقل می­گردد. هرگاه تولید از میدان به سطح مقرر در قرارداد رسید و استمرار آن با شرایط مندرج در قرارداد تطبیق کرد آنگاه مدیریت میدان به شرکت ملی نفت ایران منتقل میشود، هر چند میتوان از شرکت طرف قرارداد به عنوان مشاور در مرحله تولید نیز استفاده نمود. وضعیت مسکن مقایسه شده باشد از مقایسه میانگین­ها و زمانی از آزمون آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شده که امتیاز کیفیت زندگی بیش از دو طبقه مقایسه شده­اند مثلاً در بیان وضعیت درآمد، تحصیلات و سن. با توجه به هدف تحقیق که سنجش کیفیت زندگی کارکنان روستایی واحدهای پرورش ماهی است، جامعه آماری پژوهش 160 تن از کارکنان 35 واحد پرورش ماهی در شهرستان سلسله را تشکیل می­دهند که به صورت تمام شمار انتخاب شده­اند.

رزین اپوکسی یک بسپار ترموست یا گرما سخت می باشد و از واکنش دو ماده رزین اپوکساید و پلی آمین که نوعی سخت کننده است ایجاد می شود. انجام شروع واکنش های لازم، تثبیت کنندگی، خورندگی، تنظیم کننده ph و … وجوه لازم برای عملیات اکتشاف و در صورت پیدایش نفت، جهت انجام عملیات ارزیابی و توسعه در اختیار شرکت ملی نفت ایران خواهد گذارد. در آزمایشگاه های گوناگون جهت انجام تحقیقات علمی و یافته های جدید نیاز به انجام آزمایش های متعدد است. تمرکز بر روی توانمندی های شیمیایی نیز اهمیت بیشتری یافته است و شرکت هایی بوده اند که با ادغام زدایی به دنبال ایجاد یک هویت متمایز صنعتی- شیمیایی برای شرکت خود بوده اند. در حال حاضر، تمرکز این صنعت بر روی محصولات تولیدی است ولی این تمرکز در حال تغییر به مشتریان است. MFC با تغییر خصوصیات نفتخام و آب سازندی، هنگامی که از میدان مغناطیسی دائم آن عبور میکنند، فعالیت دارد؛ درنتیجه، نقطۀ خلوص نفتخام و ویسکوزیته کاهش مییابد و بنابراین دمایی که در آن پارافین رسوب میکند نیز کاهش خواهد یافت.

این مقاله روشهای حداقلسازی پسماند، در عملیات تولید و تعمیرات در چاههای نفت و گاز را بررسی میکند. یک کراکر اتان جدید که از گاز طبیعی استفاده می کند، ظرفیت تولید سالانه محصول بالغ بر 5/1 میلیون تن یا بیشتر را دارد، در حالی که قیمت محصول تولیدی آن بالغ بر میلیاردها دلار خواهد بود. در برخی موارد، بازدهی های اقتصادی ممکن است کمتر از هزینه سرمایه باشد. در نتیجه می­توان اذعان داشت که صادرات، یک نیروی جلو برنده تلقی می­شود که آثار مطلوبی بر بهره وری و مزیت بنگاه­های اقتصادی به جای می­گذارد. در چند ماه اخ یر بازار مواد شیمیایی از ثبات خوبی برخوردار بوده است و بر همین اساس ائتلاف شرکت ها و قراردادهای مشترک نیز به عنوان یک ابزار استراتژیک مورد توجه شرکت های پتروشیمی قرار گرفته است زیرا این شرکت ها تمایل پیدا کرده اند که فناوری های مورد استفاده را به اشتراک بگذارند و از این طریق هزینه های خود را کاهش دهند. کارشناسان و متخصصان این حوزه برای تقسیم بندی مناسب تر، مواد شیمیایی صنعتی را به دو دسته “مواد شیمیایی آلی” و “مواد شیمیایی معدنی” تقسیم و تفکیک می کنند. واردات ، مشاوره و فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی ، آزمایشگاهی ، آرایشی – بهداشتی ، حلال ها ، شوینده ها ، مواد غذایی ، داروئی و…

منبع:

https://irchem.ir/industrial/