عمومیکسب و کار جدید

نکات طلایی روز کنکور

نکات طلایی برای روز کنکور که هیچ جا نشنیده اید اما رتبه کنکور و تست های آزمایشی به شما کمک می کند! اکثر دانش آموزان این نکات را نمی دانند، پس تا پایان این پست همراه من باشید تا با هم این نکات طلایی را در روز امتحان یاد بگیریم. می توانید از این نکات در تست های عملی بعد از روز امتحان استفاده کنید. همچنین میتوانید برای مشاوره کنکور به بهترین آموزشگاه کنکور شیراز پی جو مراجعه کنید.

پاک کن انعطاف پذیر

در روز امتحان حتما پاک کن همراه خود داشته باشید. اما چرا الاستیک؟ از آنجایی که مداد داخل کیف است دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون نیز در پایین کیف قرار دارد. بنابراین احتمال سقوط کدام دستگاه بیشتر است؟ خیلی خوب! لاستیک چون معمولا لاستیک را روی لبه میز نگه می دارید و می توانید آن را لمس کنید و روی زمین می افتد. علاوه بر اینکه برداشتن از روی زمین به دلیل اینکه باید خم شوید مشکل است، لاستیک را به هم می زند و به پاسخنامه آزمون آسیب می رساند!

پاک کن فابر کاستل بهترین پاک کن برای آزمایش است. ابتدا با کش برای گردن خود فضایی ایجاد کنید. سپس یک کش دیگر را در موقعیت گردن بچسبانید تا پاک کن را محکم کنید. برای نصب کش، یک سوراخ در یک سوم بالای پاک کن ایجاد کنید. حتما قبل از نصب پاک کن، راحتی کش را از نظر طول و اندازه بررسی کنید.

مداد یک مطالعه؟

در روز کنکور یادتان باشد اتود مناسب کنکور را همراه داشته باشید. چرا اتود چرا که باید هر چند دقیقه یک بار مداد خود را تیز کنید و علاوه بر اتلاف وقت، دستان شما را نیز کثیف می کند و برگه های پاسخنامه شما را از کار می اندازد.

مشکل دیگر مدادها این است که برای نوشتن فرمول در دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی دچار مشکل خواهید شد! چطور هستید؟ زیرا بعد از مدتی که با آن می نویسید، نوک قلم بزرگ می شود و خط شما طولانی می شود. چون فاصله بین سوالات خیلی کمه نمیتونی فرمول ها رو جا بدی! اما از آنجایی که نکات ثابت می مانند، شما را مجبور می کند کوچک بنویسید و همه فرمول ها را در آن فضای کوچک جا دهید!

به نظر من بهترین اتود برای امتحان Stadler Etude 0.5mm با نوک B2 است. البته بین 0.7 تا 0.5 میلی متر انتخاب کنید که برای شما راحت تر است اما من 0.5 میلی متر را توصیه می کنم.

در روز کنکور حتما دو مداد و یک شارپی به همراه داشته باشید تا در صورت آسیب دیدن دفترچه از آن استفاده کنید.

ساعت شماره گیری یا دیجیتال؟

روز کنکور حتما ساعت دیجیتال همراه داشته باشید! خیلی جاها دیده ام که می گویند برای امتحان از ساعت دیجیتال استفاده نکنید، برایتان مشکل ایجاد می کند. اما من یک ساعت دیجیتال گرفتم و مشکلی نداشتم!

اما چه زمانی مشکل برای شما ایجاد می شود؟ وقتی ساعت کارهای دیگری به جز نمایش زمان انجام می دهد. پس مراقب باشید اگر فقط زمان را نشان می دهد و حافظه داخلی ندارد. در واقع، این یک ساعت هوشمند نیست. به هیچ عنوان از ساعت استفاده نکنید. به خصوص که ساعت نمی تواند زمان را تشخیص دهد. تجزیه و تحلیل عقربه های ساعت اتلاف ثانیه است. البته توصیه مهم ساعت دیجیتال را روی مچ دست خود قرار دهید و با پلاستیک شفاف ساعت را با دست بگیرید. رنجرها احتمالا در دهه پنجاه و شصت زندگی خود هستند و تفاوت بین ساعت دیجیتال و ساعت هوشمند را نمی دانند، بنابراین شگفت زده خواهند شد.

کارت ورود به جلسه آزمون ورودی

سایز کارت کنکور 1401 بزرگ است و سنجاق کردن آن به سینه مشکل ایجاد می کند. چطور هستید اگر مجبور شوید خم شوید و به سوالات پاسخ دهید، دستان شما درد می کند و به تایپ کردن در پاسخنامه آزمون ادامه می دهید. پس در کنکور از پین کارت ورود به جلسه استفاده نکنید.

از کارت ورود به جلسه دو کپی تهیه کنید. کپی را با تالوک فشار دهید و نوار مناسب را دور گردن خود قرار دهید! چرا؟ وقتی امتحان شروع می شود، کارت امتحان را پشت سر بگذارید تا مانعی برای شما ایجاد نشود.

نسخه دوم چه کار می کند؟ وقتی لابیست برای گرفتن پاس های شما می آید، به جای اینکه رشته را از گردنتان بردارید، نسخه دوم را تحویل می دهید!

بررسی واژگان و املا و تاریخ ادبیات فارسی

آزمون سه سال قبل از کنکور لغت و املا و تاریخ ادبیات فارسی را مرور کنید! چرا؟ چون ادبیات اولین و سخت ترین درس در امتحان 1401 است. 64 درصد سوالات امتحانی فارسی 1401 با خواندن لغات، املا و تاریخ ادبی به راحتی قابل حل است. پس برای اینکه روحیه و انگیزه خود را در امتحان فارسی از دست ندهید، یک روز قبل از امتحان امتحان کنید.

تجزیه و تحلیل امتحان ریاضی و هنر

اگر رشته ریاضی هستید باید آزمون هنر 1401 و اگر رشته تجربی هستید باید آزمون ریاضی و هنر 1401 را که در روزهای آینده برگزار می شود تجزیه و تحلیل کنید. چرا؟ چون در امتحانات 2019 و 2018 جدای از سختی سوالات مخصوصا به زبان فارسی انواع سوالات جدید هم می پرسند، اگر امتحانات روزهای قبل را تحلیل کنید متوجه سختی آن خواهید شد. کنکور و استراتژی مناسب برای شرکت در آزمون. خودتان را برای این کار آماده کنید. همچنین راه حل صحیح برای حل تست جدید را خواهید یافت!
به افرادی که می گویند نباید روز قبل از امتحان چیزی بخوانید گوش نکنید. چون مثل آدمایی میشی که ساعت 10 صبح از در بیرون رفتند!

خط مشی آزمون

هرچقدر هم مطالعه کنید، اگر استراتژی تستی درستی برای کنکور ندارید، شک نکنید که قبول نمی شوید!

حتما و حتما یک روز قبل از کنکور و چند ساعت قبل از خواب و بعد از آنالیز کنکور 1401 در رشته ریاضی و هنر استراتژی کنکور خود را ترسیم کنید. شما باید استراتژی تستی را که تنظیم کرده اید دنبال کنید و آن را اجرا کنید تا به نتیجه برسید.

شام امتحان

بهترین شام شب امتحان، غذاهای پر پروتئین مانند کباب و تخم مرغ است. همچنین شب قبل از امتحان حداقل 10 لیوان آب بنوشید.

صبحانه روز کنکور

صبحانه چی بخوریم؟ صبحانه مناسب روز کنکور چیست؟ پاستا بهترین صبحانه برای روز امتحان و حتی امتحانات آزمایشی است! چرا؟ زیرا خمیر قند پیچیده است و باعث می شود قند به آرامی بالا و پایین شود. اما اگر برای صبحانه آزمایش یک قند ساده مثل چای شیرین بخورید باعث بالا و پایین رفتن سریع قند خون می شود که قبل از آزمایش شما را ضعیف می کند!

البته مراقب مقدار ماکارونی که می خورید باشید چون اگر زیاد بخورید خون به معده می رود نه مغز! در نهایت یک بشقاب کافی است. مراقب باشید فقط پاستا بخورید! گاهی اوقات مثلا ماست یا کره نخورید چون باعث خواب آلودگی می شود.

غذا قبل از آزمایش

اما قبل از امتحان چه بخوریم؟ در روز آزمون، مقداری شکلات با شکر متوسط ​​مصرف کنید. اما یک نکته مهم!

هرگز نباید ذره ذره شکلات بخورید! چرا؟ چون هوا گرمه و شکلات آب شده و ممکنه روی جواب برگه امتحان بریزه! حتی می تواند دستان شما را کثیف کند! پس چگونه باید شکلات بخورید؟

شما باید یک یا دو ضربه بزنید!

مراقب آنچه می خورید باشید. اجازه ندهید صورتتان روی پاسخنامه امتحانی بیفتد.

لطفا با مراقب خود مشورت کنید

یک بار که روی صندلی نشستید، حتماً چهره همه مراقبان را ببینید! چرا؟ برای کاهش ترس مراقب اگرچه می توانید چند کلمه با مهماندار خط خود صحبت کنید! چون عده ای هستند که با آمدن سرایدار دیوانه می شوند!