چرا وقتی آبرسان میزنم پوستم میسوزه

بسیاری از خانم ها بلافاصله بعد از زدن کرم آبرسان، روی صورت خود احساس قرمزی، سوزش و خارش می کنند. دلایل متعددی مانند نوع پوست، تاریخ انقضا، ترکیبات محصول، دفعات مصرف، عوامل خارجی و … وجود دارد که منجر به تحریک سلول های پوستی و التهابات مختلف می شود. اگر شما نیز با چنین مشکلی روبرو شدید، ابتدا بهتر است علت سوزش پوست بعد از زدن ابرسان را پیدا کنید، سپس به سراغ خرید یک محصول خوب و ضد حساسیت مانند بروید. مطمئنا گرفتن تصمیم درست هنگام خرید، می تواند میزان چالش های پیش رو را کاهش دهد.

پوست

چرا بعد از زدن آبرسان، پوستم می‌ سوزه؟

حتما برایتان پیش آمده است ، زمانی که از ژل هیدرودرمی هایلایف استفاده می کنید ، بعضی از مناطق پوست صورتتان شروع به سوزش کرده و در نهایت قرمز می شود. علت سوزش پوست بعد از زدن ابرسان این است که مواد کرم مورد نظر به نقاط حساس مانند دور چشم، کنار بینی و خط لبخند نفوذ می کنند و روی اعصاب حسی تاثیر می گذارند. (مناطق حساس، نقاطی هستند که اعصاب حسی در آنجا متراکم بوده و لایه نازک تری دارند.) در ادامه عواملی که منجر به التهاب پوست بعد از مصرف ابرسان می شوند، برای شما بیان شده است.

دلیل اول، پوست شما حساس است! برخی از افراد پوست های حساس و تحریک پذیری دارند، از همین رو هنگام استفاده از انواع لوازم آرایشی بخصوص آبرسان، دچار التهاب، قرمزی و سوزش می شوند. در کرم های آب‌رسان موادی مانند پروپیلن گلیکول، اسید نیزوئیک و اتانول وجود دارد که ممکن است دلیل سوزش صورت شما باشد. ممکت است این موضوع برای افرادی که در آستانه یائسگی هستند، شدید تر رخ دهد. اگر شما نیز چنین تجربه ای داشید، بهتر است برای جلوگیری از التهابات صورت خود، از کرم های آبرسان مخصوص پوست حساس استفاده کنید.

دلیل دوم، به مواد و ترکیبات سازنده کرم آلرژی دارید! اگر بعد از زدن آبرسان، پوستتان واکنش شدیدی از خود نشان داد، باید سریعا کرم را با آب بشویید و به فکر یک محصول جدید باشید. چون پوست شما به مواد سازنده آب‌رسان آلرژی دارد، البته این موضوع هیچ ارتباطی با کیفیت کرم مورد نظر ندارد. به طور کلی موادی که ممکن است موجب التهابات صورت شما شود، شامل نیاسینامید، جوش شیرین، لیمو، الکل، اسید سالیسیلیک، فرمالدهید و رتینوئید می باشد. این ترکیبات به عنوان مواد نگهدارنده و ضد عفونی کننده، در انواع آبرسان استفاده می شوند.

دلیل سوم، از محصول فیک یا منقضی استفاده کرده اید! ممکن است علت سوزش پوست بعد از زدن ابرسان، مستقیما با تاریخ انقضا یا اصل نبودن آن مرتبط باشد. در بعضی از محصولات تقلبی از موادی مضر مانند برلیم، کادمیوم و … استفاده شده که به شدت پوست را تحریک می کند. از همین رو توصیه می کنیم خرید را از فروشگاه های معتبر مانند کاج شاپ انجام دهید، تا خیالتان از بابت اصالت کالا و تاریخ انقضا آن جمع باشد. دلیل چهارم، آبرسان مناسب جنس پوست شما نیست! اگر محصولی خریداری کنید که با تایپ پوستی شما سازگاری نداشته باشد، ممکن است بعد از مصرف آن، دچار سوزش شوید.

دلیل پنجم، بیش از حد از آبرسان استفاده می کنید! اگر در روز بیش از دو بار از کرم ابرسان استفاده کنید، ممکن است پوست شما قرمز شده و دچار خارش و سوزش شود. دلیل ششم، التهاب پوستی ناشی از عوامل خارجی است! اگر تمام فاکتورهای معرفی شده را در خرید کرم آبرسان رعایت کردید، اما باز هم دچار سوزش شدید، باید علت سوزش پوست بعد از زدن ابرسان را در میان عوامل خارجی جویا شوید. ممکن است آلودگی هوا، آفتاب و … روی پوست شما تاثیرات منفی گذاشته باشد و با زدن ابرسان خود را نشان دهد.

راهکاریی ساده برای جلوگیری از سوزش

  • اولین و مهم ترین کار برای جلوگیری از سوزش، انتخاب کرم آبرسان مناسب است.(از محصولاتی که ترکیبات شیمیایی کمتری دارند و بدون عطر هستند، استفاده کنید.)
  • قبل از مصرف محصول بهتر است مقداری از آن را روی پوست گردن یا دست خود تست کنید و منتظر نتیجه باشید.
  • از کرم آبرسان به مقدار کافی استفاده کنید. مصرف بیش از حد ممکن است علت سوزش پوست بعد از زدن ابرسان باشد.
  • برای جذب کامل محصول، بهتر است قبل از استفاده صورت خود را با شوینده مناسب بشویید.

استفاده از یک آبرسان باکیفیت و مناسب، اهمیت بالایی دارد. چون مستقیما در شادابی و لطافت صورت شما تاثیر می گذارد. اگر بعد از مصرف آب‌رسان، دچار قرمزی، سوزش، خارش و … شدید، بهتر است صورت خودتان را با آب بشویید و با کمپرس سرد التهاب ایجاد شده را کاهش دهید. به هیچ عنوان از محصولی که صورت شما به آن واکعلت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟ چرا وقتی کرم آبرسان میزنم پوستم میسوزه؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا شما هم با مشکل سوزش پوست بعد از زدن آبرسان روبرو شده‌اید. حقیقت این است که در ترکیبات برخی از کرم‌های آبرسان مواد وجود دارد که ممکن است با پوست‌های حساس سازگار نباشد.

در این شرایط وقتی از کرم‌های آبرسان استفاده می‌کنید، پوست شما شروع به سوزش می‌کند و حتی ممکن است ظاهری قرمز و برافروخته پیدا کند. اما مهم‌ترین علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟ در این مقاله ازمی‌توانید با علت سوزش پوست بعد از زدن و همچنین روش‌های جلوگیری از بروز این مشکل آشنا شوید .Top of FormBottom of Form چرا وقتی کرم آبرسان میزنم پوستم میسوزه؟ در همین ابتدا باید بدانید که سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان دلایل مختلفی دارد. به طور کلی ناسازگار بودن کرم با نوع پوست شما و همچنین استفاده از کرم‌های آبرسان با برندهای ناشناخته و نامعتبر از مهم‌ترین دلایل سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان محسوب می‌شود.

۱- پوست شما بیش از حد حساس است یکی از اولین و مهم‌ترین دلایل سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان حساسیت بیش از حد پوست است. اگر پوست شما بعد از استفاده از هر نوع کرم یا ماده آرایشی شروع به ملتهب شدن می‌کند و می‌سوزد، پس پوست بسیار حساسی دارد. در این شرایط باید از کرم‌های آبرسان ملایم که حاوی مواد طبیعی هستند، استفاده کنید.

۲- پوست شما می‌سوزد چون در آستانه یائسگی هستید شاید با دیدن این موضوع متعجب شده باشید، اما خانم‌هایی که در آستانه یائسگی قرار دارند، معمولا پوستشان به طرز عجیبی حساس می‌شود. گاهی اوقات شدت این حساسیت به حدی است که بعد از استفاده از هر نوع ماده آرایشی و کرمی پوست شما دچار التهاب و قرمزی می‌شود. برای رفع این مشکل باید تنها از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید.

۳- به مواد تشکیل دهنده کرم آلرژی دارید اگر پوست شما نرمال است و بعد از استفاده از کرم آبرسان خاصی دچار سوزش شده‌اید، این نشان می‌دهد که به یکی از ترکیبات این کرم حساسیت دارد. آلرژی داشتن به یک کرم نشان دهنده کیفیت پایین آن نیست، تنها نشان می‌دهد که در این محصول موادی وجود دارد که برای پوست شما مناسب نیست. از مهم‌ترین ترکیبات حساسیت‌زا در کرم‌های آبرسان می‌توان به نیاسینامید، جوش شیرین، لیمو، الکل، اسید سالیسیلیک، فرمالدهید و رتینوئید اشاره کرد. در صورتی که بعد از استفاده از کرم دچار سوزش شده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر پوست خود را با آب فراوان بشویید و دیگر از محصول مورد نظر استفاده نکنید.

۴- ممکن است کرم آبرسان شما فیک یا بی‌کیفیت باشد از کرم آبرسانی استفاده می‌کنید که برند معتبر ندارد و یا آن را از فروشگاه‌های نامعتبر تهیه کرده‌اید، پس احتمال فیک یا بی‌کیفیت بودن این کرم وجود دارد. در ترکیبات کرم‌های تقلبی و فیک موادی وجود دارد که برای پوست مضر هستند و به جای آبرسانی به پوست شما، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست وارد کنند.

۵- شاید تاریخ انقضای کرم آبرسان شما گذشته است اگر مدتی از یک کرم آبرسان استفاده کرده‌اید و ناگهان پوست شما بعد از استفاده از همان کرم دچار سوزش شده است، احتمالا تاریخ انقضای کرم شما گذشته است. استفاده از کرم آبرسانی که تاریخ انقضای آن گذشته است، موجب تحریک شدید پوست و همچنین التهاب و سوزش پوست می‌شود.

۶- کرم آبرسان با پوست شما سازگاری ندارد یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان تهیه کرم‌های آبرسان به آن توجه کنید، سازگار بودن کرم با نوع پوست شما است. اگر پوست حساسی دارید، باید از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست حساس استفاده کنید و برای پوست چرب یا خشک نیز به دنبال کرم‌های متناسب با پوست باشید. عدم سازگاری کرم با پوست می‌تواند موجب احساس سوزش و حتی بروز التهابات پوستی شود.

۷- شاید پوست شما آسیب دیده است اگر پوست شما به دلیل خشکی شدید، پوسته پوسته شده و یا به خاطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوستتان سوخته است، ممکن است بعد از استفاده از کرم آبرسان احساس سوزش کنید. در واقع این موضوع مربوط به التهابات پوستی است و هیچ ارتباطی به کرم آبرسان ندارید.

۸- بیش از حد از کرم آبرسان استفاده می‌کنید استفاده از کرم‌های آبرسان برای هیدراته کردن پوست بسیار ضروری است. اما اگر از همین کرم‌های مغذی و مفید بیش از اندازه استفاده کنید، ممکن است دچار مشکل شوید. گاهی اوقات استفاده بیش از حد از کرم‌های آبرسان موجب التهاب، سوزش و خارش پوست می‌شود.

چطور از سوزش پوست بعد از زدن آبرسان جلوگیری کنیم؟

آیا چیزی در مورد راهکارهای جلوگیری از سوزش بعد از استفاده از کرم آبرسان می‌دانید؟ در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا از سوزش پوست بعد از استفاده از آبرسان آشنا شوید.

  • از کرم‌های آبرسان متناسب با پوست خودتان استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از کرم آبرسان به تاریخ انقضای آن توجه کند. در بسیاری از مواقع علت سوزش پوست بعد از استفاده تونر نیز درست مثل کرم‌های آبرسان مربوط به محصول نامناسب و تاریخ مصرف گذشته است.
  • اگر برای اولین بار از یک کرم آبرسان استفاده می‌کنید، حتما مقداری از کرم را روی بخش کوچکی از پوست گردن یا دست امتحان کنید و مطمئن شوید که به ترکیبات آن حساسیت ندارید.
  • برای هیدراته کردن پوست خود از کرم‌های آبرسان با برندهای معتبر و شناخته شده استفاده کنید.
  • سعی کنید در زمان استفاده از کرم آبرسان از برخورد کرم با بخش‌های آسیب دیده پوست جلوگیری کنید.
  • برای این که کرم آبرسان به خوبی جذب پوست شما شود، بهتر است ابتدا پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید و بعد از کرم استفاده کنید.
    از کرم‌های آبرسان به مقدار کافی استفاده کنید.
  • در پاسخ به این سوال که چرا کرم آبرسان پوست را تیره میکند باید بدانید که این موضوع معمولا به دلیل استفاده از کرم‌های نامناسب، بی‌کیفیت و تاریخ مصرف گذشته ایجاد می‌شود.

سخن نهایی

استفاده از کرم آبرسان در روتین پوستی می‌تواند از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند و ظاهری شفاف و درخشان به پوست شما ببخشد. در صورتی که بعد از استفاده از کرم دچار سوزش می‌شوید، بهتر است با دقت احتمالات را بررسی کنید و به هیچ عنوان مجدد از آن کرم استفاده نکنید. برای کاهش سوزش پوست می‌توانید از آب سرد و کمپرس سرد استفاده کنید. در صورتی که بعد از استفاده از کرم آبرسان پوست شما شروع به سوختن کرد، بهتر است به سرعت کرم را با آب بشویید و استفاده از کرم را متوقف کنید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.