چطور برای آیلتس آماده شویم؟ قدم به قدم

پیشنهاد ما که ماحصل تجربه چندین ساله در زبان آموزی و آموزش می باشد این است که اگر فردی مبتدی-متوسط در زمینه زبان انگلیسی هستید، ابتدا با منابع خودآموز خصوصا کتاب های معرفی شده در لینک منابع آزمون آیلتس بصورت خودخوان شروع کنید. این کتاب ها و منابع را با روشی که در بهترین روش یادگیری مهارت ها گفته ایم مطالعه کنید تا کمی راه بیفتید. یعنی در مراحل اولیه هیچ نیازی به کلاس ندارید. تنها کار این است که پایه واژگان، دستور زبان و جملات خود را که فقط از طریق مطالعه بدست می آیند را تقویت کنید (مطالبی که در کلاس های آموزشی به شما یاد می دهند از همین کتاب هاست!). بجای صرف هزینه و وقت در این کلاس ها، خودتان منابع را مستقیما بخوانید. در واقع باید تعیین کنید که چقدر تا آزمون فرصت دارید و از بین منابع آیلتس معرفی شده در لینک بالا، هر چقدر می توانید به ترتیب اولویت انتخاب کنید. در همین ابتدا تعیین کنید که چه نمره ای برای آزمون نیاز دارید (بیش از ۸۰ درصد موسسات و دانشگاه ها نمره ۶٫۵ را کافی می دانند.

اگر تمام وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید و پشتکار زیادی داشته باشید، در عرض دو هفته می توانید برای آزمون آیلتس آماده شوید. میتوانید از آموزشگاه آنلاین آیلتس استفاده کنید. اما برخی افراد به دلیل کار و تحصیل، نمی توانند تمام طول روز را تمرین کنند. به اینگونه افراد توصیه می کنیم که حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت در روز را به تمرین زبان اختصاص دهند.

به شما توصیه می کنیم که بجای اینکه بطور ناگهانی فشار زیادی به خود وارد کنید، بطور مداوم و پیوسته تمرین کنید. اما بطور کلی سعی کنید از یک ماه قبل، خود را برای آزمون آماده کنی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد مراحل گرفتن مدرک آیلتس نکاتی را بیان کنیم، بهتر است با انواع آیلتس آشنا شویم. آیلتس دارای ۲ نوع آزمون آکادمیک و جنرال است. آزمون آکادمیک برای داوطلبانی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر از کارشناسی را در دانشگاه‌های معتبر انگلیسی زبان دارند. افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشند، بهتر است در آزمون آیلتس جنرال یا آیلتس عمومی شرکت کنند. هنگام ثبت نام اینترنتی باید نوع آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بدیهی است که قبل از ثبت نام در آزمون، جهت شرکت در آزمون آیلتس باید مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده در آزمون آیلتس را به دست آورید تا بتوانید نمره‌ی مورد قبول در این آزمون را کسب کنید. جهت آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس که در موسسات آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، شرکت کنید. باید گفت که امروزه اطلاعات بسیاری در مورد منابع آزمون آیلتس و دوره‌های آموزشی اینترنتی در دسترس داوطلبان است. حتی می‌توانید نمونه سوالات آزمون آیلتس را از اینترنت جستجو کنید. بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای بابت شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی و کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس پرداخت نمایید، می‌توانید با پشتکار و اراده‌ی خود مطالعات خود را افزایش داده و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. برای موفقیت در آزمون آیلتس پیشنهاد می‌کنیم راهکارهای ارائه شده در ادامه‌ی مطلب را مطالعه فرمایید.

خروج از نسخه موبایل