عمومیکسب و کار جدید

ایده های درامد با پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی ابزارهای دیجیتال جدیدی هستند و هنوز بسیاری از مردم با کارکرد آنها آشنا نیستند. همین دلیل می‌تواند درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را بازاری هدف برای افراد مبتکر قرار دهد. کسانی که برای موفق شدن به دنبال روش‌های از پیش آزموده نیستند و خود می‌توانند کارآفرینان موفقی باشند.

کسب‌وکارهای پرینت سه‌بعدی را بهتر بشناسیم

ممکن است در ابتدا با این سوال مواجه شوید که کسب‌وکار پرینت سه‌بعدی چیست؟ آیا می‌توان با درآمدزایی کرد؟ جواب این سوال را با یک سوال ساده پاسخ می‌دهم؛ آیا می‌توان با یک دستگاه کپی درآمدزایی کرد؟

قطعا این دو سوال جواب یکسان و مثبت دارند. اما با چه مقدار درآمد؟ هزینه اولیه برای هر کدام چقدر است؟ این سوال‌ها در دو حالت پرینت سه‌بعدی و دستگاه کپی جواب‌های یکسانی ندارند.

در یک مقایسه‌ی کوتاه می‌توان دریافت شما با انتخاب یکی از حوزه‌های کسب‌وکار مرتبط با پرینت سه‌بعدی و متخصص شدن در می‌توانید درآمدهای زیادی کسب کنید که در مقایسه با درآمد کسب شده از دستگاه کپی می‌تواند بسیار متفاوت و تخصصی‌تر باشد.

در مقایسه با خرید یک دستگاه کپی و شروع کارتان در این مسیر به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارید. اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که کسب‌وکار در حوزه پرینت سه‌بعدی محدود به خرید دستگاه و شروع کار و سرمایه‌گذاری میلیونی وابسته نیست و شما می‌توانید به عنوان یک کارآفرین، یک فرد مبتدی، یک متخصص یا یک فرد علاقمند مسیر مورد نظر خودتان را با توجه به شرایط موجود پیدا کنید و در قدم بعدی کسب‌وکارتان را گسترش دهید.

بی شک این فناوری برای بسیاری افراد هنوز مفهوم نسبتا تازه‌ای است. اما این را باید بدانیم در هر برهه از زمان یک تکنولوژی نو وارد بازار می‌شود و در شروع آن و حتی تا مدت‌ها بعد افراد متخصص در آن می‌توانند کسب درآمد فوق‌العاده ای داشته باشند. پرینت سه‌بعدی نیز یکی از تکنولوژی‌های تقریبا نو در عصر ماست و بازار تقاضای زیادی دارد و می‌تواند گسترش فراوانی داشته باشد.

درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی

از روش‌های مختلفی می‌توان به درآمدزایی با پرینتر اچ پی سه بعدی پرداخت. برخی از این روش‌ها مشخص و آزموده است. اما افراد نوآور می‌توانند با ایده‌های جدیدی که خود پدیدآورنده آنها هستند، راه موفقیتی برای خود باز کنند که دیگران آن راه را نرفته‌اند.

از راه‌های درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی موارد بسیاری را می‌توان نام برد:

۱- تبلیغات سه بعدی

تبلیغات سه بعدی روش جدیدی در صنعت تبلیغات نیست، اما این روش تاکنون در ایران فراگیر نشده است. افراد نوآور و خلاق می‌توانند با افتتاح شرکت‌های تبلیغاتی سه‌بعدی این‌گونه تبلیغات را در ایران فراگیر سازند.

با جرأت می‌گوئیم بازار تبلیغات سه بعدی بازاری نو در ایران است و آنها که زودتر دست به این کار بزنند، موفق خواهند شد. از تبلیغات سه‌بعدی در هر کار و کسبی می‌توان بهره برد و هیچ‌گونه محدودیتی برای آن متصور نیست. صنعت مواد خوراکی، پوشاک، وسایل الکترونیک و هر صنعت دیگری می‌تواند بهترین زمینه تبلیغاتی برای بیلبوردهای سه‌بعدی باشد.

۲- طراحی برای چاپ سه بعدی

طراحی برای چاپ سه بعدی یکی دیگر از ایده‌های درآمدزا در بازار پرینترهای سه بعدی است. البته ممکن است طراحان چاپ‌های سه‌بعدی فقط طراحی ایده‌های خود را انجام دهند و چاپ آن را به دارندگان پرینترهای سه بعدی بسپارند. اما اگر این طراحان ایده‌های خود را به چاپ برسانند، شاید بتوانند به درآمد بیشتری دست یابند.

امروزه فروش طرح‌های خاص و نوآورانه راه خوبی برای رسیدن به درآمد است. اگر شما فقط طراح ایده‌های سه‌بعدی هستید، می‌توانید آنها را به‌صورت آنلاین هم به فروش برسانید.

برای طراحی چاپ سه بعدی نیاز است تا شما با برخی نرم‌افزارهای ویژه آن آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید. از نرم‌افزارهای طراحی برای پرینترهای سه بعدی می‌توان به نرم افزار Vectary ،Blender،Zbrush و Fusion ۳۶۰ اشاره کرد. بعد از طراحی می توانید برای استفاده از خدمات پرینت سه بعدی با مجموعه پارسیان ۳D در ارتباط باشید.

تنها به این دلیل که پرینتر سه بعدی در مشخصات پرینت از وضوح بالایی برخوردار است، به این معنی نیست که قطعات ساخته شده سه بعدی شما صحیح یا دقیق باشند.
درک معنای دقت صحیح (Accuracy)، دقت تکرارپذیر (Precision) و تلرانس برای دستیابی به عملکرد پرینت سه بعدی هدفمند برای هر کاربردی ضروری است. در ادامه، معنی این اصطلاحات و نحوه تفکر درباره آنها را در زمینه پرینت سه بعدی بررسی خواهیم کرد. رعایت و درک نکات زیر جهت ارائه خدمات پرینت سه بعدی با کیفیت الزامی می باشد .

تعریف دقت صحیح، دقت تکرارپذیر و تلرانس
بیایید با تعاریف شروع کنیم: تفاوت بین دقت صحیح، دقت تکرارپذیر و تلرانس در چیست؟ برای هر اصطلاح، از یک هدف – یک مثال معمول برای باز کردن این مفاهیم – برای کمک به تجسم معنی آن استفاده می­کنیم.

  • دقت صحیح
    دقت صحیح یعنی اندازه گیری چقدر به مقدار واقعی نزدیک است. در مورد یک هدف، مقدار واقعی مرکز هدف است. هرچه بیشتر به مرکز هدف نزدیک شوید، دقت صحیح بیشتر خواهد بود. در دنیای پرینت سه بعدی، مقدار واقعی برابر با ابعادی است که در CAD طراحی می کنید. تنظیمات پرینت سه بعدی به طراحی دیجیتال چقدر نزدیک است؟
  • دقت تکرارپذیر
    دقت تکرارپذیر، تکرارپذیری اندازه گیری را مورد سنجش قرار می دهد – تا چه اندازه گلوله های پرتاب شده به هدف نزدیک هستند؟ دقت تکرارپذیر تنها این سازگاری را اندازه گیری می کند. ممکن است هر بار در نزدیکی همان نقطه قرار بگیرند، اما لازم نیست که آن نقطه مرکز هدف باشد. در پرینت سه بعدی، این در نهایت به قابلیت اطمینان تبدیل می­شود. آیا می توانید برای تولید نتایج مورد انتظار خود برای هر سری چاپ، به دستگاه خود اعتماد کنید؟

خرید پرینتر با تکنولوژی چاپ جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان جزء رایج‌ترین پرینترهای مورد استفاده مصارف خانگی و اداری هستند. این پرینترها، جوهر را بر روی کاغذ اسپری کرده و اسناد و تصاویر را چاپ می‌کنند. همین قابلیت هم باعث شده تا آنها به عنوان یک گزینه عالی برای چاپ عکس انتخاب شوند.

درواقع پرینترهای جوهرافشان در حین چاپ از 4 الی 6 رنگ اصلی استفاده می‌کنند که ترکیب آنها طیف رنگ‌های مختلف را به وجود می‌آورد و آنها را برای چاپ به کار می‌برد. از همین‌رو تصاویر خروجی آنها از کیفیت بالایی برخوردار است و جزء دستگاه‌های پرکاربرد برای چاپ عکس در آتلیه عکاسی و یا چاپ طراحی طراحان است. برای خرید پرینتر جوهرافشان می‌توانید انواع مدل‌های مختلف را در فروشگاه اینترنتی آوا فرهنگ آریا بیابید.