عمومی

بیماری های اعصاب و درمان آن با عسل گون

بدلیل وجود اسید فرمیک در عسل گون ،کاهش دردهای مفصلی و استخوانی را یکی از اثرات مصرف عسل گون بیان کرده اند . این عسل به دلیل داشتن اسید فرمیک داروی خوبی برای درمان بیماریهای مفصلی و استخوانی است که به صورت خوردنی و مالیدنی روی موضع درد توصیه میشود . مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل گون با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب یک لیموی ترش یا مقدرای سیاه دانه به آن.

این ترکیبات به دلیل خاصیت ضد باکتری و کف، به شامپوها، صابونها، پاک کنندههای خانگی و محصولات آرایشی اضافه میشوند. به طور کلی فرآورده های گیاه گون نظیر عسل گون کتیرا، دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که تولید رادیکال آزاد را در بدن مهار می کند. از آنجایی که عسل گون سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای فرد می باشد، افراد می توانند با مصرف عسل گون از ابتلا به بیماری های عروقی جلوگیری کنند.

عسل گون در کنار خواص عمومی عسل مثل خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی دارای خواص ویژهای نیز هست که از جملهی آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد. عسل گون به دلیل اینکه حاوی قندهای پروبیوتیک، باکتری های پروبیوتیک و ترکیبات ضد التهابی است می تواند برای افرادی که از مشکلات روده رنج می برند، یک گزینه عالی باشد.

بوته گون که در کوههای زاگرس مرکزی ( کوهرنگ، زرد کوه، بازفت) و شهرکرد به خوبی میروید. عسل گون گز خواص متعددی در ارتباط باسیستم استخوانی، سیستم عصبی، و سیستم گوارشی دارد ولی اصل شهرت و کاربرد آن به دلیل خواص معجزه آسای آن در پیشگیری و درمان بیماریهای استخوانی است. این ماده با رادیکالهای آزاد در بدن مقابله میکند. مصرف عسل به عملکرد صحیح کبد کمک کرده و دفع سموم و مواد زائد از بدن را تسهیل میکند.

گفته می شود عسل گون برای تقویت حافظه مفید می باشد و دلیل آن به خاطر وجود ویتامین B و استیل کولین است، همچنین مصرف آن باعث تولید ملاتونین بیشتری می شود که باعث می شود شما هر موضوعی را بهتر به حافظه خود بسپارید بخصوص برای افرادی که در شب امتحان دچار کمبود انرژی و خستگی مغز می شوند، می تواند منبع خوبی برای تامین انرژی باشد. در هنگام خرید عسل طبیعی از فروشنده عسل برگه آزمایشگاه و ضمانت نامه بخواهید.

همه ما می دانیم که عسل، یکی از مواد غذایی طبیعی می باشد که توسط موجودات هوشمندی مانند زنبور عسل تولید می شود و خواص بی نظیر و بسیاری را به همراه دارد. مصرف عسل گون به هیچ وجه عوارض گیاه گون را ندارد، چرا که توسط زنبور عسل فقط شهد آن برداشت شده و طی تحولاتی که در بدن زنبور عسل به وجود می آید. اولین خاصیت عسل گون که بسیار حیرت آور است و ما قصد داریم در ابتدا به آن اشاره کنیم، توانایی آن در “کاهش علائم ناشی از کم خونی” می باشد. کون دارای گل های بسیار زیبا و خاص ارغوانی رنگ است که در انتهای شاخه عموما رشد می کنند.

عسل گون گز دارای رنگ زرد روشن میباشد و در اوایل تابستان (تیر ماه) تولید و برداشت می گردد. این محصول از فعالیت مفید زنبورهای موجود در زنبورستان زندو بر روی گیاه گون تولید و سپس توسط افراد ماهر مجموعه تولیدی و تخصصی زندو برداشت می شود. اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت بطور تقریبی بیش از 70 درصد از گیاه گون باشد، این شانس که زنبور فقط شهد آن گل را جمعآوری کند افزایش یافته و در نتیجه عسل تولید شده در این شرایط را عسل تک گل گون مینامند.

همان طور که گفته شد عطر طعم عسل به نوع شهدی که زنبور جمع آوری و فرآوری می کند بستگی دارد. در واقع نکته ای که پیش از مصرف این عسل باید بدانید این است که طبع عسل گون گرم بوده و افرادی که طبع سردی دارند می توانند به راحتی از این محصول استفاده کنند و از فواید عسل گون بهره مند شوند.

نتایج یک فراتحلیل انجام شده در سال 2018 نشان می دهد که مصرف زیاد فلاونوئیدها در رژیم غذایی، با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد. یک رژیم غذایی غنی از ساپونین ممکن است به جلوگیری از این مشکلات کمک کرده و قلب را سالم نگه دارد. مصرف دمنوش عسل گون برای درمان سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و همچنین جلوگیری از دیابت بسیار پیشنهاد می شود. کسانی که دچار زخم معده و ورم معده می شوند می تواند از عسل آویشن برای درمان و جلوگیری از بیماری معده استفاده کنند.

گون را معمولا با گیاهان دارویی دیگر ترکیب و استفاده می کنند . عسل گون جز معروف ترین عسل های ایران به حساب می آید. تقویت دستگاه ایمنی بدن، مقابله با سالخوردگی و کمک به بهبود التهاب از شناخته شده ترین خواص این گیاه به حساب می آیند. صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت میگردد.

ساکاروز به عنوان یکی از معیارهای تشخیص کیفیت عسل در آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار میگیرد. امروزه به دلیل تغذیه نامناسب و نرسیدن ویتامین های مورد نیاز بدن، افراد زیادی در جهان دچار مشکلات کم خونی هستند. با تغذیه ۱۰۰ گرم و سپس ۵۰ گرم در روز رنگ ادرار روشن شده و باسیل( میکروبهای زیانبخش) از بین میروند.

و برخلاف اعتقاد برخی از افراد این روشن بودن رنگ عسل گون ، به معنی بی کیفت بودن این عسل نیست . شهد این گیاه نیز منبع مهمی برای زنبوران به شمار میرود و به همین علت زنبوردارن با کوچ دادن زنبوران خود در فصل گلدهی این گیاه ( اردیبهشت و خرداد) به مناطق تحت پوشش این گیاه، در ابتدای تابستان (تیرماه) از کندوهای خود عسل گون برداشت میکنند. با توجه کردن به نکاتی که در ادامه بیان میکنیم میتوانید راحتتر از شکرک زدن عسل گون پیشگیری کنید.

نام عسل به تناسب تغذیه از گیاهان و گلهای مورد علاقه زنبور عسل تعیین میشود. نکته مهم در مورد گون این است که عسل گون به هیچ وجه هیچ کدام از عوارض گیاه گون را ندارد چرا که توسط زنبور عسل فقط شهد آن برداشت شده است و طی تحولاتی که در بدن زنبور عسل به وجود می آید عوارض مصرف گیاه خالص را عسل گون نخواهد داشت .

مصرف بیش از حد گیاه گون باعث آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن میشود. افراد زیادی از ما سوال می کنند که عسل گون سرد است یا گرم؟ مصرف این عسل برای افرادی که کم خونی دارند و قصد دارند با اصلاح رژیم غذایی خود برای درمان کمخونی خود اقدام کنند توصیه میشود.

افرادی که از خستگی زودرس و بی حوصلگی خسته شده اند میتوانند از عسل آویشن برای گرفتن انرژی در ابتدای صبح استفاده بکنند. برگهای آن مرکب از برگچههایی است که به صورت متقابل به تعداد 11تا30جفت در محور هر برگ قرار گرفتهاند، گلهای آن معمولا به رنگ ارغوانی؛ گاهی آبی یا سفید بوده و نزدیک به انتهای شاخهای گلدهنده قرار دارد.

سرعت بخشي در بهبود زخم ها به ويژه در بيماران سوختگي و ديابتي مي تواند دوره بهبود را كوتاه تر كرده و بيمار زودتر به فعاليت روزانه برگردد و از هزينه ي درمان نيز بكاهد . به علاوه، ترکیبات فعال موجود در این گیاه میتوانند در بهبود بیماریهای قلبی، کلیوی و دیابت نوع 2 تاثیرگذار باشند. نیز مصرف کنید.

در واقع مصرف عسل گون به مانند اکثر عسل های دیگر است. کاربرد عالی دیگری که این عسل دارد در افرادی است که به طور ارثی و ژنتیکی در معرض ابتلا به بیماریهای استخوانی و یا پوکی استخوان (خصوصا در مورد بانوان) هستند. عارضههای مربوط به قرنیه چشم از قبیل التهاب، ورم و درمان آب مروارید را با استفاده از خواص عسل گون التیام میبخشند.

نوع دیگری از تقویت مربوط به آسیبها و مشکلات چشمی است. اگر شما مدت زمانی است که تمرکز خود را از دست داده اید و یا مسائل را خیلی زود فراموش می کنید، این خاصیت عسل گون به یاری شما می آید! گزانگنبین در ادیان ابراهیمی غذایی است که خداوند در زمانی که قوم اسراییل در بیابان بودند بر آنها فرستاد.

انسان با مصرف عسل بخش زیادی از انواع ویتامین ها، املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن را دریافت می کند و زمانی که این مواد مفید به صورت مستمر به بدن وارد شود می تواند بیماری های زیادی را درمان کند. عسل گون گزانگبین برای درمان کمخونی مفید بوده و مصرف مستمر آن در وعده صبحانه میتواند به خونسازی در افراد مبتلا به کمخونی کمک کند. زنبورداران با استقرار کندوهای خود در نزدیکی دشتهای گون در ماههای خرداد و تیر عسل مرغوب گون را برداشت میکنند.

برای مثال عسل گون در مناطقی برداشت میشود که بیش از 70 درصد آن منطقه پوشش گیاهی گون را داشته باشد. عسل گون یکی از شناخته شدهترین و محبوبترین عسلهای موجود در ایران است که علت آن، وسعت مناطق تحت پوشش گیاهی گون و همچنین ساکارز پایین این نوع عسل است که معمولا برای بیماران دیابتی (جایگزین مقدار قند مجاز مصرفی) مورد استفاده قرار میگیرد.

عسل گون یکی از شناخته شده ترین و خوشمزه ترین عسل هایی است که در ایران به وفور تولید می شود که نشان از علاقه و رغبت مردم به این نوع عسل است. این شربت از بهترین نوشیدنیهای طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضدعفونیکنندگی نیز دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است.

با توجه به خواص عسل گون گز پیشنهاد می شود برای درمان دردهای استخوانی به خصوص پوکی استخوان از عسل طبیعی گون گز استفاده کنید. از خانواده leguminosae است و ساقه های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره است. با این حال، اطمینان قطعی از این امر همچنان مستلزم انجام آزمایشهای بیشتری است. همچینین با اطمینان کامل عسل گون ایشان گرما ندیده است. تاثیر معجزهآسای عسل گون برای جوانی، تقویت پوست، رشد ناخن و همچنین سلامت دندانها را نادیده نگیرید.

هیچ نوع اسانسی در فرایند تولید عسل گون استفاده نشده است و عسل گون رنگ و عطر خود را از خاستگاهش بدست آورده است. این عسل در درمان انواع آرتروز، روماتیسمهای مفصلی، پوکی استخوان، غلبه سردی در مفاصل و استخوانها کاربردهایی وسیع، و پاسخهای درمانی سریع و عالی دارد.

یا این سوال که طبع من گرم است، آیا می توانم از این عسل استفاده کنم؟ شاید برای شما نیز سوال باشد که عسل چطور می تواند این کار را انجام دهد؟ شما می توانید قیمت این محصول را مشاهده کنید و عسل گون را در وزن دلخواه خود خریداری نمایید. مصرف مداوم این عسل می تواند به تولید و ترشح بیشتر ملاتونین در بدن کمک کند و از این طریق قدرت حافظه افراد بسیار افزایش پیدا می کند. جهت دسترسی به مقاله مربوط به خواص شگفت انگیز عسل گون اینجا کلیک کنید.

عسل طبیعی گون سیوان مُکاری از دل کوه های کرمانشاه بیرون و شهر نودشه تولید شده این عسل با ساکارز زیر2 و پرولین بالای 180 از معتبرترین آزمایشگاه های تشخیص عسل طبیعی نمره قبولی گرفته و ازکیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

میزان ساکارز عسل طبیعی گون که اغلب و ۱و زیر ۱ درصد می باشد با این میزان ساکارز جز عسل های کمیاب است و برای تمامی دارو گیاهی و بیماران دیابتی پر کاربرد می باشد . ساپونین موجود در گل و یا عسل گون چه خاصیتی دارد؟ رشد شاخه هایش بیشتر در جهت افقی و کمی متمایل به طرف بالاست و در انتهای شاخه های کرکدار، گل هایی به رنگ سفید متمایل به زرد قرار دارند که هر دو پایه گل بر روی یک نهنج کرکدار است.

زنان باردار به هیچ وجه نباید از گون استفاده کنند . عسل گون منبعی سرشار از کربوهیدرات طبیعی، گلوکز، پروتئین، اسیدهای آمینه، آهن، سدیم، فسفات، کلسیم، روی، انواع ویتامین ب، ویتامین ث، فلانوئید و آلکانوئید است. گون نوعی گیاه دارویی است که ریشه آن برای درست کردن دارو مورد استفاده قرار می گیرد. گون نوعی گیاه دارویی است که ریشه آن برای درست کردن دارو مورد استفاده قرار میگیرد.؛ این گیاه چندساله که ارتفاع آن تا ۷۵ سانتیمتر میرسد و از خانواده leguminoseae که تولید مثل آن از طریق بذر صورت میگیرد.

۱ تا ٣ قاشق غذاخوری پودر سنجد کامل (آسیاب شده با هسته) (منبع: کتاب علت و درمان بیماری ها در طب سنتی اسلامی، حکیم حسین خیر اندیش، صفحه ٣٠١). مصرف عسل در بعضی از موارد بسیار مختصر توصیه نمی شود. بعضی اوقات گون را روی پوست می گذارند تا جریان خون در آن نقطه افزایش یابد و سرعت بهبود زخم افزایش یابد .

گون به حفظ سلامت قلب کمک می کند . عسل و موم آن به نوعی وظیفه پاکسازی رودهها را بهعهده دارد. کتیرا عبارت است از ترشحات صمغی خشک شده حاصل از گیاه آستراگالوس گومی فرا که آن را تحت عنوان گوم تراگاکانت یا گون میشناسند. خواص گون آنقدر زیاد و متنوع است که مردمان گذشته نیز از این گیاه و خواص بی نظیر آن بسیار استفاده می کردند. اما برای درمان سایر مشکلات نیز از آن استفاده شده است. هم چنین وجود مواد ناخالصی در عسل، برای هر انسانی بدون استفاده از دستگاههای پیشرفته امکانپذیر نمیباشد.

هر روز صبح ناشتا و نیز نیم ساعت قبل از خواب شب، یک لیوان شربت عسل (یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب ولرم) تهیه کرده و جرعه جرعه (در مدت ۳-۴ دقیقه) بنوشید. هر عسل خواص منحصر به فردی دارد که بهره مند شدن از آن خواص تنها با مصرف مداوم از آن عسل حاصل می شود.

هر یک از عسلهای تک گل، خواص درمانی شگفت آوری دارند که مختص همان نوع عسل است. عسل آویشن باعث آرامش و تسکین اعصاب شده و تقویت کننده مغز و اعصاب است. عسل گون گز میتواند به آرامش ذهن و اعصاب کمک کند و خواب آرامی را برای شما به ارمغان بیاورد. عسل گون با خاصیت ملینی خود باعث کمک به هضم غذا می شود و فعالیت دستگاه گوارشی را به حالت متعادل و نرمال می رساند.

گون نوعی گیاه دارویی است که ریشه آن برای درست کردن دارو مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال، لازم است بدانید این گیاه دارای بیش از 2000 گونه است که از این میان تنها دو نوع آن از مصارف دارویی برخوردار هستند. گون یک گیاه دارویی است که ریشه آن برای داروسازی استفاده می شود. رنگ عسل گون رنگ زرد روشن می باشد.

شواهد نشان دادهاند، استفاده مداوم از عسل گون به همراه داروهای معمول و تجویز شده برای مشکلات قلبی به شکل قابل توجهی تاثیر مواد دارویی را افزایش داده و روند بهبود را سرعت میبخشد. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در این زمینه به مقاله عسل دیابتی مراجعه کنید.

در زمان خواب شبانه یا قبل از صبحانه. آن ها از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی خود یا تنظیم قند خون افراد، استفاده می کردند. افرادی که دارای بیماری لوپوس و یا دیگر بیماری های خود ایمنی هستند نباید از گون استفاده کنند . بیشتر گونههای گون در مکملهای رژیمیهای که انسانها استفاده میکنند، وجود ندارد. عسل گون گز در حالی که تازه باشد بوی خوب و طعمی ملایم و کمی تیز دارد.

عسل گون علاوه بر کاهش درد ناشی از دفع سنگ کلیه می تواند سنگ های کلیه را خرد و به دفع راحت آن کمک کند. زمان ارسال محصول با توجه به موقعیت جغرافیایی آقای سیوان مکاری بین 3 تا 7 روز کاری است. رویشگاه این گیاه در مناطق کوهستانی زاگرس از غرب ارومیه تا زرد کوه و سبزکوه بختیاری و نهایتا تا ارتفاعات کازرون ادامه دارد. اگر شما هم قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره خواص این محصول بدست آورید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

احتمالا شما کتیرا که یکی از درستاوردهای گون میباشد بیشتر شنیده باشید. عسل گون نیز به همین صورت از شهد گیاه گون به دست آمده و ویژگی های منحصر به فردی دارد. یکی از انواع محصولات عسل با کیفیت که در فروشگاه زندو به فروش می رسد، عسل گون می باشد. گون برای سرما خوردگی ، عفونت های تنفسی ، آلرژی ها ، فیبرومالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمنی است که علائم آن درد ، خستگی و اختلال خواب است) ، کم خونی ، ایدز و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

بهتر است همیشه قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید . همانطور که می دانید طبع تمام مواد غذایی که انسان مصرف می کند بر روی خلق و خو، ویژگی های فردی و شخصیتی و ویژگی های ظاهری انسان ها تاثیر گذار می باشد. این پروسه توسط مازولند ضمانت می شود. درد و التهابات کلیه و مثانه را کاهش میدهد. 16. کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی .

دیدگاهتان را بنویسید