علمی و پزشکیکسب و کار جدید

روش لاغری ادل

خوانند معروف بریتانیایی که چندی پیش با انتشار آخرین آلبومش انبوهی از جوایز گرمی‌ را از آن خود ساخت، این بار با کاهش وزن غیر قابل باور کردنی و البته بازگشت مجدد به همان وزن قبلی در مدتی کوتاه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این خواننده جوان که برخلاف دیگر افراد مشهور دنیا، هرگز به تناسب اندام و ظاهر خود توجه نمی‌کرد، یک باره با کاهش شدید وزن تعجب همگان را برانگیخت. البته این تعجب صرفا به کاهش وزن معطوف نمی‌شد. چرا که ادل نتوانست این کاهش وزن را نگه دارد و سریع به وزن قبلی خودش بازگشت. با همراه باشید تا با رژیم غذایی ادل آشنا شوید.

برنامه غذایی و ورزشی ادل چیست؟‌

این مربی معروف که از زمان اتمام آلبوم سوم ادل تاکنون در کنار اوست، در یک سال گذشته کمک شایانی به کاهش وزن ادل کرده است. گراسیمو قبل از هر چیز بر ضمیر ناخودآگاه افراد کار می‌کند. او معتقد است پایه و اساس این کار بیش از هر چیز باطن افراد است که پایه و شالوده اصلی هر فرد را تشکیل می‌دهد. او می‌گوید: برای من ماهیچه‌های بزرگ مهم نیست. ورزش باید سبک زندگی ما را استحکام ببخشد نه این که آن را سست کند. به عقیده او اگر فقط به بزرگ کردن عضلات بیاندیشید، در واقع درحال کوچک کردن دنیای درون خود هستید و به ناگاه در می‌یابید که احساس واقعی را در زندگی فراموش کرده‌اید.

ادل از یک سال پیش تاکنون به توصیه گراسیمو تحت رژیم معروف Sirt Food است که به تازگی در امریکا عرضه شده است. او درصدد است در چند ماه آینده دو سایز دیگر از وزن خود را بکاهد. به گفته گراسیمو تنوع بسیار مواد غذایی در این رژیم سبب جلوگیری از گرسنگی و بی‌حالی فرد در روز می‌شود به گونه‌ای که به زحمت می‌توان آن را رژیم غذایی نام نهاد. او می‌گوید زمانی که بیمارانی با وزن بالا به من مراجعه می‌کنند، توصیه اکید من رژیم غذایی Sirt Food است. متقاضیان می‌توانند توسط آن، بدون آسیب رساندن به بافت ماهیچه‌های خود، وزن کم کنند.

رژیم SirtFood

به باور بسیاری از کارشناسان تغذیه این رژیم یک کاهش موقتی وزن را برای علاقه‌مندانش به ارمغان می‌آورد. نکته‌ای که در مورد ادل نیز صدق می‌کند. چرا که براساس عکس‌های جدیدی که از این خواننده متشر شده نشان می‌دهد که او مجددا به وزن و سایز قبل خود بازگشته است. کارشناسان تغذیه می‌گویند این رژیم برای افرادی که وزن بالایی دارند خیلی موثر نیست. مهم است که در این رژیم از گن سینه مدل کش پهن مبینا  و گن های محافظ بدن استفاده شود تا از شل شدگی پوست بدن جلوگیری شود. رژیم Sirt Food روی غذای سیر تمرکز دارد. غذاها ی سیر حاوی گروهی از مواد غذایی است که به تازگی کشف شده و در برخی مواد مصرفی روزانه مانند کلم پیچ، شکلات، توت فرنگی، قهوه و غیره به طورعمده وجود دارند.

این مواد غذایی حاوی برخی مواد مغذی به نام  پلی فنول‌ها هستند و علاوه بر فعال سازی چرخه انرژی زایی در بدن، شکسته شدن بافت سلول‌های چربی اضافه بدن را به دنبال دارند. این عمل با فعال سازی بافت و ژن سیروتین  (Sirtuin) در بدن صورت می‌گیرد که به ژن‌های پوستی نیز شناخته می‌شوند. به علاوه اینها همان ژن‌هایی هستند که با ورزش و جنب و جوش فعال می‌شوند.

این برنامه به دو مرحله تقسیم می‌شود که هر مرحله ۷ روز به طول می‌انجامد. بیماران در مرحله اول وعده‌های صبحانه و ناهار را با سه آبمیوه سبز جایگزین می‌کنند و برای شام ازغذاهایی مانند میگوی آسیایی و مخلوط سرخ کرده نودل گندم یا خمیر سویا و توفوی کنجدی لعاب دار با زنجبیل و مخلوط گیاهان سرخ شده تند استفاده می‌کنند. در این برنامه از گنی مثل گن شکم بند آرتان در طول روز استفاده میکنند. متقاضیان پس از گذراندن هفت روزه این دوره، وارد مرحله دوم رژیم می‌شوند.در این دوره آن‌ها  درهر وعده به میزان دلخواه از غذاهای سیر غنی با فاصله‌های زمانی مساوی بین وعده‌ها، در طول روز استفاده می‌کنند. بر اساس آزمایش‌های مختلفی که روی بیماران دچار اضافه وزن انجام شده، متقاضیان دراولین دوره حدود سه کیلو از وزنشان را در مدت یک هفته  کم کردند.

ادل چگونه وزن کم کرده است؟

ادل خواننده مشهور بریتانیایی متولد سال 1988 «1367» میباشد. او همیشه بـه چاق بودن خود مشهور بودو می‌گفت: برای گوش ها آواز می‌خواند نه چشم ها. بعد از عکس هایي کـه ادل سال قبل از خود دریک مهمانی کریسمس منتشر کرد، این نخستین تصویری اسـت کـه خواننده ي محبوب از اندام جدید خود با دنیا بـه اشتراک گذاشته. در ماه ژانویه ي سال میلادی جاری ادل برای گذراندن تعطیلات بـه یکی از جزایر دریای کارائیب بنام آنگویلا رفته بود کـه در آنجا با یکی از طرفداران خود بنام لکسی لارسون مواجه می شود. لارسون در گفتگو ي خود با نشریه ي پیپل از گفتگویش با ادل درباره ي کاهش وزن صحبت کرده بود.

لارسون گفته: «ادل گفت چیزی حدود ۴۵ کیلو گرم وزن کم کرده و این تجربه ي فوق العاده مثبتی اسـت. خیلی خوشحال بنظر میرسید و فوق العاده بود. واقعاً اعتماد بـه نفس داشت.» ادل بعد از جدایی از همسر سابقش، سیمون کانکی درسال گذشته، از تغییر ظاهر شدید خود پرده برداشت. ادل و سیمون یک پسر ۷ ساله بنام آنجلو دارند و بـه گفته ي نشریه پیپل، بخشی از تصمیم ادل برای کاهش وزن بـه این خاطر بود کـه او میخواست مادر سالم تری برای فرزندش باشد. بـه گفته ي نشریه پیپل: «او بـه جایی رسیده بود کـه حال خیلی خوبی نداشت. میدانست کـه باید تغییری ایجاد کند. چون می‌خواست سالم ترین مادر ممکن باشد.»

ادل از زمانی کـه شهرتی جهانی پیدا کرد بـه یکی از چهره هاي شاخص در زمینه ي داشتن رویکرد مثبت بـه بدن و ظاهر خود تبدیل شد. او یکبار درسال ۲۰۱۲ با افتخار اعلام کرده بود کـه علاقه اي بـه لاغری ندارد. با این حال، او درسال ۲۰۱۶ بـه میزان چشمگیری لاغرتر شد ودر همان زمان منبعی بـه دیلی میل گفته بود کـه ادل نوعی رژیم بنام سیرت فود «Sirtfood Diet» گرفته.

چرا ادل تصمیم گرفت لاغر شود؟

برای بسیاری این سوال پیش آمده بود کـه اگر خانم خواننده بر این باور اسـت کـه ظاهر و اندام اهمیتی ندارد، چرا اقدام بـه لاغری، آن هم تا این میزان کرده اسـت؟ برخی درباره «تحمیل ارزش‌هاي جامعه مدرن بـه انسان امروز» صحبت کرده‌اند و معتقد هستند ادل هم نهایتا تسلیم ارزش‌هاي جامعه شده و با عکسی کـه منتشر کرد تیر خلاصی بـه نظریه‌ي «هرکس هرطور بخواهد زندگی می کند.» زده اسـت.

راز لاغری ادل چیست؟

گفته میشود کـه ادل، میزان کالری دریافتی روزانه خودش رو بـه ۱۰۰۰ کالری کاهش داده و بـه انجام تمرینات ورزشی نیز پرداخته اسـت، اما کاهش کالری دریافتی روزانه او نقش بیشتری دراین کاهش وزن چشمگیر او داشته اسـت.مربی پیلاتس ادل می گوید راز لاغری او ساعت‌ها ورزش نیست. بلکه بـه‌خاطر رژیم غذایی منظم و حذف غذا‌هاي فرآوری‌شده، قند و نوشابه اسـت.

رژیم لاغری ادل

ادل برای لاغری و کاهش وزن خود از رژیم غذایی سیرت فود «sirtfood» کمک گرفته اسـت. این رژیم غذایی بر اساس تحقیقات در مورد سیرتوئین‌ها معرفی شد. سیرتوئین ها، گروهی از هفت پروتئین موجود در بدن هستند کـه عملکرد‌هاي مختلفی از جمله سوخت و ساز بدن، التهاب و طول عمر را منظم میکنند. دراین رژیم غذایی شـما در روز‌هاي اولیه مثدار ۱۰۰۰ کالری در روز را دریافت می کنید و با گذر زمان و رزو‌هاي پایانی رژیم میزان کالری دریافتی شـما در روز بـه ۱۵۰۰ کالری خواهد رسید. را‌ه‌هاي کاهش وزن از طریق کاهش کالری روزانه، راه‌هاي نه‌چندان مطمئن برای لاغری طولانی مدت هستند و وزنی کـه شـما با این رژیم‌ها از دست میدهید می توانند بـه ‌سرعت بـه بدن شـما بازگردند.

در هفته اول این رژیم، بیماران وعده‌هاي صبحانه و ناهار رابا سه آبمیوه سبز جای گزین میکنند و برای شام ازغذا‌هایي مانند میگوی آسیایی و مخلوط سرخ کرده نودل گندم یا خمیر سویا و توفوی کنجدی لعاب دار با زنجبیل و مخلوط گیاهان سرخ شده تند استفاده می کنند. ادل در همان هفته اول هم وزن زیادی رابا دنبال کردن رژیم از دست داد، اما با بازگشت او بـه خوردن غذا‌هاي نرمال، وزنش بـه سرعت بـه حالت قبل باز می گردد. عده اي از غذا‌هایي کـه توسط متخصصین رژیم سیرت فود تهیه شامل: کلم کیل، شراب قرمز، توت فرنگی، پیاز، سویا، جعفری، روغن زیتون، شکلات تلخ «کاکائو ۸۵ درصد»، چای سبز ماچا، گندم سیاه، زردچوبه، گردو، گیاه منداب «شابانک»، فلفل چشم پرنده آفریقایی، گیاه انجدان، خرما مجول، کاسنی، بلوبری، گیاه کبر و قهوه می باشد.

دیدگاه متخصصان درباره رژیم غذایی سیرت فود

همان ‌طور کـه گفته شد کاهش وزن سریع از طریق این رژیم نه صحیح اسـت و نه ماندگاری بالایی دارد، زیرا دراین نوع رژیم بدن در جذب انرژی محدود میشود، علاوه بر سوزاندن چربی و ماهیچه، از ذخیره انرژی اضطراری یا گلیکوژن خود استفاده می کند. در هفته اول محدودیت شدید کالری، تنها حدود یک سوم از کاهش وزن مربوط بـه چربی اسـت، در حالیکه دو سوم دیگر از آب، ماهیچه و گلیکوژن اسـت.

بـه محض این کـه کالری مصرفی شـما افزایش پیدا کند، بدن مجددا ذخیره گلیکوژن خودرا آغاز میکند و وزن بـه حالت اول خود باز میگردد. در نتیجه بهتر است از گن شکمی پادار قزن دار آرتان استفاده شود تا بدن به حالت قبلی برنگردد. کارشناسان بهداشت دراین زمینه هشدار می دهند کـه این رژیم ممکن اسـت بـه آن خوبی کـه انتظار میرود، نباشد و حتی ممکن اسـت آسیب‌هایي بـه بدن وارد کند. بطور کلی گفته می شود رژیم غذایی سیرت فود فواید سلامتی دارد، اما در زمینه کالری و انتخاب غذایی محدود شده اسـت.

این رژیم غذایی هم چنین شامل نوشیدن میزان زیادی آبمیوه اسـت کـه توصیه مناسبی برای سلامتی انسان محسوب نمیشود. واضح اسـت کـه ادل قصد دارد سبک زندگی خودرا بعنوان یک مادر مجرد تغییر دهد، ولی طرفداران این خواننده مشهور امیدوارند کـه او برای رسیدن بـه این هدف خود از را‌هاي ناسالم کـه ممکن اسـت سلامتی‌اش رابه خطر بیندازند، کمک نگیرد.