عمومیکسب و کار جدید

عامل اصلی در خرابی جاروبرقی سامسونگ

7 عامل که از روشن شدن جاروبرقی سامسونگ جلوگیری می کنند

در مجموع می توان گفت که با وجود 7 عامل که هر کدام به تنهایی از کار کردن جاروبرقی سامسونگ جلوگیری می کنند، ممکن است روشن نشدن این دستگاه، به هر یک از آن ها بستگی داشته باشد. از این رو لازم است تمامی آن ها مورد بررسی قرار گرفته و  انجام پذیرد:

  1. ایراد در پریز برق و منبع تغذیه
  2. قطعی در سیم و دو شاخه دستگاه
  3. فعال شدن ترموستات جاروبرقی سامسونگ
  4. قطع شدن پلاتین های سیم جمع کن
  5. معیوب بودن کلید روشن و خاموش
  6. ایراد در برد الکترونیکی
  7. سوختن موتور جاروبرقی

جریان برق پریز جاروبرقی سامسونگ را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است مشکلات یک وسیله برقی، صرفا به دلیل خراب شدن آن نبوده و پریز و یا جریان برق و منبع تغذیه آن با ایراد مواجه شده اند. به همین خاطر پیش از این که به فکر تعمیر جاروبرقی سامسونگ باشید، لازم است با یک فاز متر یا ولت متر، جریان برق پریز را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که ولت متر کمتر از 250 ولت را نشان داد، حتما پریز دیگری را برای متصل کردن سیم و دو شاخه دستگاه انتخاب کنید. چرا که کمتر از این مقدار ولت، از روشن شدن جاروبرقی سامسونگ جلوگیری می کند.

شاید کابل برق و دو شاخه جاروبرقی سامسونگ قطع شده اند

سیم و کابل برق و هم چنین دو شاخه جاروبرقی سامسونگ، نقش مهمی در روشن نشدن آن ایفا می کنند. چرا که مسئولیت برق رسانی به قطعات داخلی دستگاه را داشته و در صورتی که معیوب شوند، این کار با اختلال مواجه می شود. لازم است سیم دستگاه را بررسی کنید تا پارگی و خمیدگی نداشته باشد. هم چنین دو شاخه نباید دچار زنگ زدگی شده باشد. در غیر این صورت لازم است هر دوی آن ها را تعویض کنید.

The main factor in the deterioration of the Samsung Galaxy

فعال شدن ترموستات جاروبرقی سامسونگ، به دلیل داغی بیش از حد

داخل موتور جاروبرقی سامسونگ، در جهت محافظت از موتور و قطعات آن در برابر حرارت، ترموستات یا سنسور تعبیه شده است. در صورتی که به صورت مداوم از دستگاه استفاده کنید، دمای موتور بالا رفته و ترموستات یا سنسور فعال می شود. با فعال شدن آن ها، علاوه بر این که ممکن است جاروبرقی حین کار خاموش شود، این امکان نیز وجود دارد تا سرد شدن موتور، جاروبرقی سامسونگ روشن نشود. باید پس از هر 15 دقیقه کار مداوم با این دستگاه، حتما بین 5 تا 10 دقیقه آن را خاموش کرده و از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری کنید. داغ شدن موتور جاروبرقی سامسونگ، می تواند منجر به آسیب وارد کردن به قطعات آن شده و در نهایت به نیم سوز شدن و یا سوختگی موتور منتهی شود.

کلید پاور معیوب شود، جاروبرقی سامسونگ کار نمی کند

با اهم متر باید برای تست کلید روشن و خاموش جاروبرقی سامسونگ اقدام نمایید. چنان چه عقربه اهم متر در حالت روشن صفر و در حالت خاموش بی نهایت را نشان ندهد، این بخش از دستگاه معیوب بوده و باید آن را تعویض کنید. در صورتی که در این زمینه دانش فنی کافی ندارید، با تعمیرکار جاروبرقی سامسونگ تماس بگیرید.

برد و مدار الکترونیکی را با مولتی متر مورد بررسی قرار دهید

مدل های مختلفی از جاروبرقی سامسونگ در بازار عرضه می شوند که هر کدام از نوعی سیستم برخوردار شده اند. حال اگر دستگاه شما از سیستم الکتریکی برخوردار شده باشد، لازم است آن را بررسی نمایید. ابتدا به کمک مولی متر بررسی نمایید که برد الکترونیکی سالم باشد. با وجود این برد، روشن، خاموش و تغییر دور موتور توسط مدار الکترونیکی کنترل می شود. مدار را از سمت دو شاخه تا موتور بررسی نمایید و با مشاهده هر مدار معیوب، آن را عوض کنید.

با مولتی متر از سلامت اتصال فیوز مطمئن شوید. هم چنین با تکیه بر دانش و تخصص خود در زمینه تعمیر بوش در موتور جاروبرقی ، باید آن را بررسی نموده و قطعات شکسته شده را تعویض کنید. در غیر این صورت حتما از تکنسین جاروبرقی سامسونگ کمک بگیرید. توصیه می کنیم با استفاده از اهم متر، از ارتباط و سلامت تمای سری های موتور، اطمینان خاطر کسب کنید.

موتور جاروبرقی سامسونگ سوخته است

در صورتی که با بررسی موارد گفته شده، علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ غیر قابل تشخیص بود، وقت آن رسیده است تا به سراغ عیب یابی موتور بروید و از سالم بودن و یا سوختگی آن مطمئن شوید. برای بررسی موتور، به دلیل پیچیدگی ها و قطعات مختلفی که از آن برخوردار شده است، لازم است آشنایی و مهارت فنی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با کوچک ترین اقدام اشتباه، باعث خرابی و معیوب شدن دیگر قطعات سالم آن شوید:

  • ابتدا لازم است اقدام به تست موتور جاروبرقی سامسونگ نمایید.
  • برای این کار موتور را به صورت مستقیم به برق متصل کنید.
  • در صورت روشن نشدن، ممکن است موتور جاروبرقی سامسونگ سوخته باشد.
  • برای مطمئن شدن از سوختگی موتور، آرمیچر را مورد بررسی قرار دهید.
  • با مشاهده ایراد در هر یک از قطب های آرمیچر، احتمال سوختگی موتور وجود دارد.
  • توجه داشته باشید که موتور جاروبرقی سامسونگ، ابتدا نیم سوز و سپس می سوزد.
  • به طور معمول، نیم سوز شدن موتور جاروبرقی سامسونگ با دود و یا بوی بد و زننده در حین کار کردن با دستگاه، همراه است.

ممکن است سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ قطع شده باشد

خرابی سیم جمع کن از دیگر علل کار نکردن جاروبرقی سامسونگ به حساب می آید. چرا که برق وارد آن شده و شاخک های آن به حلقه های گردان قرقره اتصال پیدا کرده اند.شاخک های به دلیل داشتن حالت فنری، باعث به وجود آمدن ارتباط برق با موتور می شوند. با قطع شدن آن ها که یکی فاز و دیگری نول است، جاروبرقی سامسونگ روشن نشده و باید برای تعمیر سیم جمع کن آن اقدام نمایید.

راهنمای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ در 9 مرحله

خرابی سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ، از رایج ترین مشکلات این دستگاه به حساب می آید که لازم است در زمان جمع نشدن سیم و یا بیرون نیامدن آن، اقدام به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ نمایید:

  1. درب جاروبرقی را با کمک پیچ گوشتی با احتیاط باز نمایید.
  2. حتما پیش از هر کاری، اتصال برق دستگاه را قطع کرده باشید.
  3. سیم جمع کن را از جای خود خارج کنید.
  4. دو سیم به رنگ روشن و تیره مشاهده خواهید کرد، آن ها به پلاتین های سیم جمع کن متصل شده اند، با اهم متر بررسی نمایید تا وصل باشند.
  5. دو شاخه را نیز با اهم متر کنترل نمایید تا قطعی نداشته باشد.
  6. در صورت مشاهده قطعی، سیم ها را باز کرده و سیم جدید و سالم را جایگزین کنید.
  7. لازم است پلاتین های سیم جمع کن را کمی گریس کاری کنید تا از حالت خشکی خارج شود.
  8. برای کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ، آن را سه دور کامل بچرخانید.
  9. به منظور بررسی ترمز سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ، 3 عدد شیار نازک در بالای سیم جمع کن (محلی که ترمز سیم جمع کن وجود دارد) ایجاد کنید.

آموزش 6 مرحله ای تعمیر موتور جاروبرقی سامسونگ

در صورتی که با عیب یابی موتور، متوجه شدید هیچ نشانه ای از سوختگی در آن وجود ندارد و علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ، خرابی موتور است، لازم است مراحل زیر را در جهت تعمیر موتور این جاروبرقی دنبال کنید:

  1. از وصل بودن و قطع نشدن اتصالات موتور جاروبرقی سامسونگ اطمینان خاطر کسب کنید.
  2. ممکن است به دلیل محکم کشیدن سیم، پلاتین های وصل شده به موتور آسیب دیده باشند.
  3. ذغال های موتور را بررسی نموده و در صورت تمام شدن، حتما ذغال های جدید را جایگزین کنید.
  4. با مشاهده شکستگی در پره های پروانه موتور، آن را تعویض نمایید.
  5. معیوب بودن بلبرینگ ها، صدای زیادی از جاروبرقی سامسونگ تولید می کنند. حتما بلبرینگ های سالم را مورد استفاده قرار دهید.
  6. سیم پیچی اصلی موتور و بالشتک موتور با داشتن مشکل، نیاز به عوض کردن دارند. سیم پیچی ها باید تعویض گردند.

خلاصه ای از معرفی 7 دلیل کار نکردن جاروبرقی سامسونگ

در مجموع 7 عامل ایراد در پریز برق و منبع تغذیه، قطعی در سیم و دو شاخه، فعال شدن ترموستات، قطع شدن پلاتین های سیم جمع کن، خرابی کلید روشن و خاموش، ایراد در برد الکترونیکی، سوختن موتور، مانع از روشن شدن جاروبرقی سامسونگ می شوند. با معیوب بودن موتور با سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ، به واسطه مراحل گفته شده می توانید تعمیر آن ها را انجام دهید. اما اگر در این زمینه دانش فنی لازم را ندارید، حتما با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بوش در تهران تماس بگیرید.

جاروبرقی های سامسونگ و تعمیر بردهای الکترونیکی

سامسونگ یکی از محبوب ترین برندهای لوازم برقی در ایران است. مشتریان به دلیل کیفیت و عملکرد مناسب، از جاروبرقی های این شرکت استفاده می کنند. سامسونگ برای افزایش سطح کیفی و کاهش انرژی مصرفی، از بردهای الکترونیکی پیشرفته در این وسیله برقی استفاده می‌ کند. با این حال گاهی به دلیل خرابی این قطعه الکترونیکی به تعمیر برد الکترونیکی جاروبرقی سامسونگ نیاز پیدا می کنید.

برد الکترونیکی به عنوان اصلی ترین قطعه جاروبرقی های سامسونگ از اهمیت زیادی برخوردار است. این بردها مسئولیت پردازش فرمان ها را در جاروبرقی ها برعهده دارند و عملکردی مانند مغز را در بدن انسان انجام می دهند. کوچک ترین اختلال در این بردها، عملکرد جاروبرقی را مختل می‌سازد. در بسیاری از موارد عامل اصلی مشکلات فنی جاروبرقی ها، اختلال در برد الکترونیکی آن ها است. بر همین اساس برای همه کسانی که از جاروبرقی های سامسونگ استفاده می کنند، شناخت دلایل خرابی بردهای الکترونیکی و آگاهی از راهکارهای تعمیر آن، ضروری است. در این مطلب که توسط سامسونگ پشتیبان تهیه شده است به بررسی دلایل خرابی برد الکترونیکی و راهکارهای تعمیر آن می پردازیم.

ضرورت شناخت عملکرد و نحوه تعمیر برد جاروبرقی سامسونگ

بردهای الکترونیکی در جاروبرقی ها، قطعه ای هستند که به عنوان پایه و نگهدارنده، هم مسئولیت پشتیبانی فیزیکی را بر عهده دارند و هم به عنوان بستر سیم کشی و اتصالات قطعات، روی سطح و سوکت استفاده می شوند. این بردها درون جاروبرقی مدیریت اطلاعات حرکتی و عملکردی و حتی کاهش مصرف انرژی را انجام می دهند. بردها از قطعات کوچک تری تشکیل شده اند. اختلال در کار هر یک از آن ها سیستم عملکرد جاروبرقی را به طور کامل از بین می برد. این قطعات عبارتند از: آی سی ها، خازن ها، مقاومت، دیود، پتانسیومتر، ترایاک و سایر قطعات الکترونیکی.

برد الکترونیکی در جاروبرقی وظایف مختلفی را بر عهده دارد، کنترل سرعت، کنترل میزان قدرت مکش، دریافت دستورات از ورودی جاروبرقی (کلیدهای مختلف) و اعمال آن دستورات، کنترل ولتاژ ورودی به جاروبرقی، نمایش اطلاعاتی از وضعیت جاروبرقی بر روی نمایشگر و کنترل سلامت جاروبرقی توسط سنسورهای محافظتی از جمله این وظایف هستند.

چه زمانی برد الکترونیکی جاروبرقی سامسونگ نیاز به تعمیر دارد؟

خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی دلایل متفاوتی دارد. گاهی نوسانات برق باعث آسیب به این بردها می شود و گاهی هم ممکن است بر اثر ضربه دچار آسیب شوند. اما دلیل هرچه باشد نشانه های خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی به وضوح قابل دیده شدن است. این نشانه ها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • روشن نشدن جاروبرقی
  • خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی
  • از کار افتادن کلید سرعت جاروبرقی
  • خرابی نمایشگر جاروبرقی
  • کم و زیاد نشدن دور جاروبرقی
  • خاموش نکردن موتور جاروبرقی (یکسره شدن)
  • دیر روشن شدن یا خاموش نشدن جاروبرقی
  • جرقه زدن

هر یک از این علائم نشان دهنده این است که به جاروبرقی آسیب وارد شده و باید به سرعت در جهت رفع آن اقدام کرد. از آن جایی که برد الکترونیکی در جاروبرقی های سامسونگ مهم ترین قطعه داخلی آن است، در صورتی که خراب شود و تعمیر نشود؛ به طور کلی تمام عملکردهای جاروبرقی را مختل می سازد. عواملی متفاوتی می تواند منجر به سوختن قطعات برد الکترونیکی شود. عواملی مانند ولتاژ بسیار بالا یا پایین برق، مشکلات برقی، استفاده بیش از حد از دستگاه، نفوذ رطوبت به دستگاه و … از جمله این عوامل است.