علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، کشورهای جهان محدودیت ها و قوانینی در زمینه فعالیت پیام رسان های غیربومی دارند که باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان لغو می شود ، نمونه بارز آن تصویب قانون ترکیه توسط فیس بوک است . طی چند روز گذشته مطبوعات بوده است. امروز اما ، هنگام بررسی مسئله ترکیه ، ما به قوانین برخی از کشورها برای پیام رسان ها متوسل می شویم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

در چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرد که مطابق با قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و هدف آن کنترل بیشتر شبکه های اجتماعی است. به گزارش یورونیوز ، غول آمریکایی بدین ترتیب تسلیم قانونی در ترکیه شده است که براساس آن علاوه بر داشتن نماینده قانونی در آن کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی از دادگستری ترکیه خواستار انتشار هرگونه محتوا می شوند. مقامات این کشور باید از برنامه خود خارج شوند. این مرحله همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که متعلق به فیس بوک است. البته ، توییتر هنوز تحت این قانون نیست ، و ترکیه داشتن توییتر را از داشتن مجازات درآمد تبلیغاتی در این کشور منع کرده است.

آمریکا – بزرگترین رصدخانه اینترنت جهان

اگرچه دولت آمریکا ادعا می کند که رهبر جریان آزاد اطلاعات در جهان است ، اما در روزهای اخیر ، در جریان ناآرامی های کنگره آمریکا ، شاهد محدودیت های شدیدی در شبکه های اجتماعی و حذف تصاویر این واقعه بوده ایم. توجه داشته باشید که حتی گزارش رئیس جمهور نیز در قانون فضای مجازی به چهار عنصر جرم متعهد است که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد. طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) که شامل 15 بند است ، در صورت مشاهده مغایرت با امنیت آمریکا ، هرگونه رفتاری در فضای مجازی قابل پیگرد قانونی است.

اتحادیه اروپا – غول های فنی زیر تیغه

اروپا همچنین مقررات سختگیرانه ای برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و کسانی که آنها را رعایت نکنند با مجازات های شدیدی روبرو خواهند شد. یکی از این قوانین این است که طبق رای دیوان عدالت ، هر پیامی که توسط مقامات آن کشورها غیرقانونی تلقی شود ، باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله در گزارشی درباره قوانین جدید برای سیستم های با بیش از 45 میلیون کاربر نوشت: این شبکه ها باید از انتشار محتوای غیر مجاز در شبکه های آنها جلوگیری کنند و در صورت لزوم آدرس های IP را برای پاسخگویی یا خنثی کردن دستگاه قضایی در اختیار افراد قرار دهند. تهدیدهای تروریستی این کشورها اخیراً از سیاستمداران اروپایی خواسته اند رمزگشایی پیام ها در شبکه های اجتماعی را حذف کنند تا بر تهدیدات احتمالی تروریستی غلبه کنند تا کشورهای اروپایی بتوانند این پیام ها را مدیریت کنند.

2323