عمومیکسب و کار جدید

چطوری قهوه درست کنیم کف کنه

معمولا اگر میهمانی به خانه‎ی شما بیاید و بخواهید از او به شکل ویژه‎ای استقبال کنید، برای او قهوه درست می‎کنید. شما سعی می‎کنید که قهوه را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید تا میهمان از طعم خوب آن لذت ببرد. روش‌های زیادی برای تهیه قهوه وجود دارد. شما بهتر است برای میهمان قهوه ساده درست کنید و اجازه دهید که خودش میزان شیرینی قهوه‎ی خود را مشخص کند. در این مقاله قصد داریم درباره‎ی روش تهیه قهوه کف‌دار صحبت کنیم.

چگونه قهوه درست کنیم؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چگونه قهوه اسپرسو کف‌دار درست کنید؟ شما برای تهیه قهوه اسپرسو کف‌‎دار برای یک نفر به 2 قاشق چای‌‎خوری پودر قهوه، یک فنجان آب سرد و به اندازه لازم شکر نیاز دارید. طرز تهیه قهوه کف دار با قهوه جوش زمان زیادی از شما نمی‎گیرد. در مرحله‎ی اول یک لیوان فنجان آب سرد را داخل قهوه جوش بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا زمانی که آب جوش آید. زمانی‌‎که آب به‌جوش آمد، حرارت را کم کنید و 2 قاشق چای‌‎خوری از پودر قهوه را داخل آب جوش‌آمده بریزید.

چگونه قهوه فرانسه کف‌دار درست کنیم؟

طرز تهیه قهوه کف‌دار بدون دستگاه  نوا 128  بسیار ساده است. برای تهیه قهوه، به جای استفاده از دستگاه قهوه‌ساز می‌توانید از لیوان فرنچ پرس استفاده کنید. برای آن‌‎که در تهیه قهوه بدون دستگاه دچار مشکل نشوید، بهتر است از قهوه‎ی تیره استفاده کنید. برای تهیه قهوه فرانسه، ابتدا باید یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را با لیوان آب جوش، ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه بگذارید تا در فرنچ پرس بماند و کامل دم بکشد.

برای کف‌دار کردن شیر، اگر همزن ندارید، می‌توانید شیر را در یک شیشه بزرگ بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. سپس شیشه را هم بزنید تا کامل کف کند. سپس درب شیشه را باز کنید و به مدت 30 ثانیه، شیر را در مایکروفر داغ کنید. اگر تمایل دارید قهوه را طعم‎دار کنید. برای طعم‎دار کردن آن می‎توانید کارامل، شکلات، سیروپ و … داخل فنجان قهوه خود بریزید و سپس قهوه آماده‌شده را اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت شیر را به مخلوط کنید و کف شیر را روی فنجان بریزید. نوشیدنی شما آماده است. برای تزئین نوشیدنی خود می‌توانید از خامه فرم داده‌ شده، استفاده کنید. اگر تمایل دارید، نوشیدنی‎های کافئین‎دار را بهتر بشناسید، مقاله‎ی را بخوانید.

همانطور که در این مقاله خواندید، قهوه یکی از نوشیدنی‎های محبوبی است که به روش‎های مختلفی می‎توان آن را تهیه کرد. اگر دستگاه قهوه ساز ندارید، نگران نباشید. شما بدون دستگاه هم می‎توانید قهوه مورد نظر خود را درست کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که در مصرف قهوه نباید زیاده‎روی کنید. زیاده‌روی در خوردن قهوه مشکلات زیادی برای سلامت بدن به‎وجود می‎آورد. یکی از مشکلات رایجی که از خوردن زیاد قهوه مشاهده می‏‌شود، اختلال در خواب و تپش قلب است. ناگفته نماند که برخی از افراد به خوردن قهوه حساسیت دارند. اگر بلافاصله بعد از خوردن قهوه تپش قلب گرفتید، به شما توصیه می‎کنیم که قهوه نخورید و حتما به پزشک مراجعه کنید و او را در جریان بگذارید.

قهوه یکی از نوشیدنی های شیک و پرطرفداری است که به شکل های مختلف سرو می شود. اما گاهی اوقات هوس یک قهوه جذاب تر می کنید یا مهمانانی دارید که مایل هستید به شکل ویژه ای از آن ها پذیرایی کنید. در این صورت قهوه کف دار یک انتخاب ایده آل است. شاید فکر کنید درست کردن این نوع قهوه حتما باید با اسپرسو ساز یا دستگاه های گران قیمت انجام شود؛ اما برای تهیه یک قهوه کف دار شیک و خوش طعم، روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید به دلخواه خود و با توجه به امکاناتی که دارید یک قهوه کف دار که دیدنش هر کسی را تحریک به نوشیدن کند، درست کنید.

قهوه فرانسه کف دار

شما می توانید با کمک یک لیوان فرنچ پرس، بدون نیاز به دستگاه یک قهوه کف دار آماده کنید. برای این کار بهتر است قهوه دارک را انتخاب کنید. برای تهیه قهوه فرانسه کف دار، در مرحله اول یک قاشق پودر قهوه را در آب جوش حل کنید. سپس آن را در فرنچ پرس ریخته و صبر کنید تا کامل دم بکشد. برای این که شیر کف دار شود؛ می توانید آن را درون یک شیشه بزرگ در دار بریزید و آنقدر تکان دهید تا کف کند. سپس شیر را درون مایکروویو قرار دهید تا به خوبی داغ شود. در صورتی که به قهوه های طعم دار علاقه مندید، می توانید شکلات، کارامل و … به آن اضافه کنید. در نهایت شیر کف دار شده را بر روی قهوه بریزید. برای حسن ختام کار یک خامه فرم داده شده می تواند خیلی جذاب باشد.

طرز تهیه قهوه کف دار با موکاپات

موکاپات جزو کم هزینه ترین وسایل برای تهیه قهوه محسوب می شود. طرز تهیه قهوه کف دار روی گاز با استفاده از موکاپات آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید. ابتدا مواد لازم یعنی قهوه، آب و در صورت تمایل شکر را آماده کنید.  توجه داشته باشید که حتما باید از قهوه آسیاب شده استفاده کنید. اگر خودتان قهوه را آسیاب می کنید باید با دقت و توجه این کار را انجام دهید. میزان آسیاب کردن قهوه برای دستگاه با میزان آسیاب کردن آن برای موکاپات متفاوت است. زیرا میزان آسیاب قهوه در طعم نهایی آن نقش به سزایی دارد.

در مرحله بعد آب سرد را تا زیر سوپاپ اطمینان موکاپات، می ریزیم. اگر آب از این میزان کمتر شود، قهوه غلظت پیدا کرده و بد طعم می شود. اگر هم از سوپاپ اطمینان بیشتر آب ریخته شود، قهوه رقیق خواهد شد. برای آماده کردن یک قهوه کف دار خوش طعم، شعله گاز را کم می کنیم. زیرا شعله زیاد باعث سوختن قهوه می شود. سپس یک قاشق چای خوری شکر در لیوان ریخته و اندکی قهوه به آن اضافه می کنیم. ترکیب به دست آماده را با استفاده از همزن دستی یا برقی هم بزنید. در نهایت باقی قهوه آماده شده را به آن اضافه کرده و مجدد هم می زنید. اکنون قهوه کف دار شما با ظاهری چشم نواز و طعمی دلچسب آماده است.

قهوه کف دار با همزن

برای درست کردن فوم شیر با همزن، در وهله اول شیر را گرم کنید تا به دمای 60 الی 70 درجه سانتی گراد برسد. اکنون با استفاده از همزن آن را تا حدی هم بزنید که کف روی شیر را مشاهده کنید. اگر دوست دارید کف روی شیر ثابت بماند، آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید. به این ترتیب کف روی قهوه آماده می شود. می توانید از نوشیدن قهوه خود لذت ببرید.

فوم گیری با استفاده از فرنچ پرس

راحت ترین راه برای درست کردن کف روی قهوه یا فوم شیر، با استفاده از فرنچ پرس صورت می گیرد. شما باید ابتدا شیر را گرم کنید تا به دمای مطلوب برسد. سپس آن را درون فرنچ پرس ریخته و اهرم آن را به سرعت بالا و پایین ببرید. با تکرار کردن چندین باره این کار می توانید فوم ایجاد شده را مشاهده کنید.

درست کردن قهوه کف دار با اسپرسو ساز

خرید اسپرسو ساز هیچ زحمتی بابت درست کردن قهوه کف دار برای شما باقی نمی گذارد. اسپرسو ساز ها به صورت خودکار هوا را به شیر در حال داغ شدن، با فشار اضافه می کنند. این امر موجب به وجود آمدن فوم شیر می شود. می توانید برای سرو این نوع قهوه از فنجان های کوچک کف ساز استفاده کنید. برای تهیه قهوه دلخواه خود با استفاده از دستگاه قهوه ساز باید صبور باشید. معمولا قهوه ای که برای دومین بار یا سومین بار درست می کنید، از قهوه اولی با کیفیت تر و خوش طعم تر است.

اشتباهاتی که مانع به وجود آمدن کف روی قهوه می شود

فوم گیری قهوه یک کار حساس و تخصصی است که به مرور و با تمرین نتیجه بهتری از آن می گیرید. قهوه کف دار بسیار خوش طعم تر از قهوه های معمولی است و یک اشتباه کوچک در طی فرایند فوم گیری شما را از لذت نوشیدن این قهوه مطبوع، محروم می کند. برای نمونه اگر شیر را بیش از حد داغ کنید، شیر با قهوه به خوبی ترکیب نمی شود و بافت خوبی که شیر دارد از بین می رود. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که دمای شیر بیش از 70 درجه سانتی گراد نشود. برای بدست آوردن بهترین فوم، سعی کنید همیشه از شیر تازه استفاده کنید. شیر کامل یا پرچرب بهترین عملکرد را در این زمینه خواهد داشت. شیر های کم چرب به سختی کف می کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.