عمومیکسب و کار جدید

چه شرکتی در ترکیه ثبت کنیم؟

چرا ثبت شرکت در ترکیه؟ ما ایرانی ها ممکن است پاسخ های متفاوتی برای این سوال نسبت به دیگران داشته باشیم. ترکیه کشوری است که در سال های اخیر رشد چشمگیری را در زمینه های اقتصادی به ثبت رسانده است و امکان سرمایه گذاری در این کشور با تضمین ثبات سیاسی و اقتصادی وجود دارد. قوانین ثبت شرکت در این کشور مشابه قوانین ثبت شرکت در جمهوری اسلامی ایران است اما با تفاوت های جزئی. توجه داشته باشید که با ثبت شرکت در ترکیه امکان اخذ اقامت وجود ندارد. تابعیت ترکیه شما در نظر گرفته خواهد شد. در ادامه با ارائه راهنمایی در زمینه ثبت شرکت در ترکیه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. برای صفر تا صد ثبت شرکت در ترکیه 2024 تا انتها همراه ما باشید.


اقتصاد ترکیه
قبل از سرمایه گذاری در یک منطقه و بخش؛ باید وضعیت مالی آن را بررسی کنیم. اقتصاد ترکیه با ادغام مردم و صنایع بومی روز به روز در حال رشد است. جالب است که سازمان اطلاعات آمریکا ترکیه را در زمره کشورهای توسعه یافته قرار داده است و در آخرین رتبه بندی ترکیه جزو 20 کشور برتر شناخته شده است. . کشورهای صنعتی

کشاورزی، صنایع مختلف، ارتباطات، ساخت و ساز، گردشگری و خدمات مالی و بانکی از مهم ترین حوزه های فعالیت اقتصادی است که ترکیه در این سال ها به نتایج خوبی دست یافته است. البته نباید تحولات کنونی اقتصاد ترکیه را نادیده گرفت که به دلیل آن ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است، اما می توانید خیالتان راحت باشد زیرا دولت این کشور برنامه دقیق و عملی برای حل این مشکل دارد. . این مشکل را می توان با ساده سازی قوانین meg.investment در این کشور انجام داد.

مزایای ثبت کسب و کار در ترکیه

یکی از مهمترین مزیت های ثبت برند در این کشور وجود تسهیلات ویژه برای شرکت های خارجی در ترکیه است که شرایط ویژه ای را برای سرمایه گذاران و تجار خارجی به ویژه سرمایه گذاران ایرانی فراهم کرده است.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت و مالیات در ترکیه

اینتل ارزش افزوده (VAT)

مالیات بانکی و بیمه مشاغل

تمبر مالیاتی

هزینه های اولیه ثبت شرکت

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت

ترجمه پاسپورت در دفتر اسناد رسمی

هزینه پست های رسمی و صلاحیت آنها در وزارت دارایی ترکیه.

امضا، وکالتنامه و هزینه مترجم

هزینه ثبت شرکت در ترکیه به طور کلی بالا است

هزینه های جاری اداره یک شرکت در ترکیه

حقوق حسابدار رسمی

تعیین حداقل دستمزد کارکنان.

هزینه های اجاره دفتر شرکت

هزینه برق، اینترنت، تلفن و آب.

مالیات بر درآمد شرکتی (22 درصد از سود خالص)

مالیات اجاره دفتر تجاری 23 درصد است.

انواع ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه نیز مانند قوانین جمهوری اسلامی ایران دارای چندین نوع شرکت است. انواع شرکت های قابل ثبت در ترکیه عبارتند از:

یک شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت باید ثبت شده و دارای حداقل یک نفر و حداکثر 50 نفر باشد. طبق قانون، هر سهامدار با توجه به میزان سهام این شخص یا حقوقی، سهمی از سود و زیان شرکت دریافت می کند و در صورت ورشکستگی شرکت، طلبکار می تواند فقط مبلغ سهام شرکت را مطالبه کند. و نه. بیشتر از آن. مدیران این نوع شرکت ها می توانند اتباع ترکیه، اتباع خارجی و حتی طبق قوانین شرکت ها افرادی غیر از سهامداران شرکت باشند.

شرکت
در ترکیه دو نوع شرکت سهامی داریم، شرکت هایی که کمتر از 250 سرمایه گذار دارند که به آنها شرکت سهامی خاص می گویند و شرکت هایی که بیش از 250 سرمایه گذار دارند که به آنها سهامی عام می گویند. سهام در شرکت های سهامی مساوی است، البته هر سهامدار می تواند تا جایی که می تواند سهام بخرد، میزان سود و زیان هر سهامدار بسته به میزان این سهام محاسبه می شود و طبق قوانین ترکیه باید در مجمع عمومی که برای این شرکت برگزار می شود باید نمایندگانی از وزارت بازرگانی حضور داشته باشند. برای ثبت شرکت در ترکیه از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی کمک بگیرید.

شرکت منطقه آزاد ترکیه

در ابتدا باید گفت که این نوع کسب و کار برای کسانی است که کالا تولید می کنند، در واقع یک فعالیت صنعتی محسوب می شود که می توانید زمین هایی را در مناطقی که به شما معرفی می شود با قیمت مناسب و با امکانات مناسب خریداری کنید. و مطلوب است که دولت ترکیه در این منطقه سوله بسازد. جالب است بدانید که ترکیه برای استخدام کارمندان و کارگران در این زمینه فرصت های استثنایی از جمله معافیت های بیمه و مالیات را در اختیار شما قرار می دهد.

مشارکت

یک لحظه مهم و مهم در رابطه با این نوع شرکت ها وجود دارد، یعنی در صورت وجود بدهی و وام برای این شرکت، هر یک از شرکا مسئول و مکلف به پرداخت آن هستند، حتی اگر میزان این بدهی ها بیش از آن باشد. کل سرمایه و ارزش شرکت است.

شرکت مختلط

در این نوع شرکت تنها یک یا چند سهامدار (غیر از اشخاص حقیقی) بدهی و تعهدات شرکت را تضمین می کنند و سایر سهامداران مسئولیت میزان سرمایه اولیه را بر عهده دارند.

مرکز مالی (صرافی)

این نوع بنگاه اقتصادی جزء شرکت های سهامی محسوب می شود با این تفاوت که مجوزهای لازم برای ثبت و تأسیس آن از مراجع ذیربط الزامی است.