معرفی 9 روش افزایش امنیت درب حیاط و ناکام کردن دزدان

یکی از مهمترین و آسیب پذیرترین نقاط ورودی منزل درب حیاط است. لازم است که درب حیاط از امنیت کافی برخوردار باشد، زیرا اولین مکانی که سارقان برای ورود به خانه استفاده می کنند درب حیاط است. بنابراین لازم است همه موارد برای ایمن کردن کامل آن انجام گردد. در این مقاله 9 روش افزایش امنیت درب حیاط را بررسی می نمائیم.

ایمن ترین قفل درب حیاط | بازار قفل و کلید تهران | بهترین قفل درب حیاط ضد سرقت

1.     نصب درب ضد سرقت:

درب های ضد سرقت از مواد با کیفیت، محکم و مقاوم ساخته شده اند و بنابراین در برابر حملات فیزیکی مقاومت زیادی دارند. این درب های برای افزایش امنیت محل کار و خانه بسیار مطلوب می باشند. اگر یک درب ضد سرقت خوب را نصب کنید بیشتر راه را برای تامین امنیت درب حیاط رفته اید.

درب های ضد سرقت چه ویژگی هایی دارند؟

  • بدنه قوی: بدنه این نوع درب از ورقه های فولاد ضخیم درست شده است. این ورقه ها برای ایجاد یک ساختار محکم و یکپارچه به هم جوش داده شده اند. ضخامت ورقه های فولادی باید حداقل 1.5 میلیمتر باشد.
  • عایق بندی: این درب ها دارای عایق خوبی برای جلوگیری از ورود صدا و رطوبت به داخل خانه هستند.
  • قفل های ایمن: درب های ضد سرقت به قفل های دارای امنیت بالا مجهز بوده و چند قفلی هستند. قفل های ضد سرقت در برابر آسیب های دیلم و یا حملات فیزیکی مقاومت بسیار خوبی دارند. اکسیناژ تولید کننده انواع قفل های ضد سرقت با کیفیت بالا و قیمت مناسب است برای خرید عمده قفل درب حیاط می توانید از وب سایت اکسیناژ دیدن نمائید.
  • لولاهای تقویت شده: برای جلوگیری از کنده شدن و جدا شدن درب لولاهای آن از جنس فولاد ساخته می شوند.
  • چشمی درب: درب های ضد سرقت دارا چشمی هستند. این چشمی درب کمک می کند که ببینید چه شخصی در پشت در ایستاده است.

برای خرید یک درب ضد سرقت خوب حتما توجه کنید که دارای همه ویژگی های فوق باشد.

  1. استفاده کردن از قفل های ایمن و مهم ترین ویژگی های قفل های ضد سرقت

از مهمترین شروط افزایش ایمنی درب حیاط استفاده از قفل های دارای امنیت بالاست. از مهمترین ویژگی های قفل های ضد سرقت می توان به موارد زیر اشاده کرد.

  • بدنه محکم: بدنه قفل های ضد سرقت از فولاد یا برنج تولید شده است. مهمترین ویژگی این فلزات مقاومت خوب آن ها در برابر ضربه های فیزیکی و فشار است.
  • پین های ضد مته: پین های ضد مته موجود در قفل های ضد سرقت مانع از سوراخ شدن قفل توسط مته می شوند.
  • پین های ضد دیلم: پین های ضد دیلم قفل های ضد سرقت مانع از باز شدن قفل با فشار دیلم می شوند.
  • سیستم ضد سرقت: مهم ترین ویژگی قفل های ضد سرقت همین ویژگی است. با این سیستم قفل در برابر فشار و ضربه اتوماتیک قفل شده و دیگر باز نمی شود.

به نکات زیر برای خرید قفل ضد سرقت توجه نمائید.

نوع قفل: بهتر است قفل از نوع چند قفلی باشد تا امنیت بالاتری را داشته باشد.

برند قفل: بهتر است از برندهای معتبر و خوش نام، قفل ضد سرقت را تهیه کنید.

گارانتی: داشتن گارانتی برای هر وسیله ای می تواند یک نکته مثبت باشد و قفل ضد سرقتی که دارای گارانتی باشد در صورت خراب شدن به راحتی قابل تعمیر است.

2.     نصب کردن دوربین مدار بسته

یکی از روش های افزایش امنیت درب حیاط نصب دوربین مدار بسته در جلوی درب است با اینکار می بینید که چه شخصی در جلوی درب حیاط ایستاده یا در صورت سرقت به راحتی می توانید سارق را شناسایی کنید.

3.     نصب حفاظ درب

 مهمترین مزایای استفاده از حفاظ درب محافظت بیشتر از درب در برابر حملات فیزیکی است. نصب حفاظ کار را برای سارقان دشوار می کند و با اینکارامنیت درب حیاط افزایش خواهد یافت. حفاظ درب باید دارای استحکام، ضخامت و طراحی مناسب باشد تا سارقان به راحتی نتوانند آن را بشکنند. استفاده از حفاظ های گارددار که دارای میله های عمودی و افقی هستند برای حفاظت بیشتر درب توصیه می شود.

4.     در جلوی درب حیاط نورپردازی مناسب داشته باشید.

درب های حیاطی که دارای نورپردازی خوبی هستند کمتر مورد توجه سارقان قرار می گیرند. نورپردازی موثر به شکلی است که همه درب حیاط را کاملا روشن کند. چراغ های مختلفی برای ایجاد نورپردازی مناسب وجود دارند. ولی بهتر است از چراغ LED که کم مصرف بوده و طول عمر بیشتری دارند، استفاده کنید. چراغ ها را در ارتفاع نصب کنید تا امکان دسترسی آسان برای سارقان وجود نداشته باشد. می توانید از نورافکن ها برای روشن کردن مناطق وسیع تر استفاده نمائید.

همچنین استفاده از یک چراغ سنسور حرکتی می تواند مفید باشد. فقط دقت نمائید که برای خرید چراغ سنسور حرکتی نوعی را انتخاب کنید که حساسیت آن قابل تنظیم باشد تا با حرکت مثلا یک گربه روشن نشود.

5.     یک آیفون تصویری نصب کنید

تعداد زیادی از دزدی ها در طول روز اتفاق می افتند. به خصوص در آپارتمان ها سارق ممکن است با زدن زنگ درب حیاط و استفاده از ناآگاهی یکی از ساکنین اقدام به ورود به خانه کند. برای جلوگیری از ایجاد چنین موقعیت هایی استفاده از آیفون تصویری بسیار مفید خواهد بود. آیفون تصویری به شما نشان خواهد داد که چه شخصی در پشت درب حیاط هست و بدین ترتیب از باز کردن درب برای افراد ناشناس خودداری خواهی نمود.

6.     چارچوب درب را ایمن سازی کنید

ایمن سازی چارچوب درب به اندازه سایر موارد نمی تواند امنیت درب را بالا ببرد. ولی برای محافظت در برابر حملات فیزیکی و شکستن یا از جا درآوردن درب حیاط گزینه قابل توجهی است. برای ایمن سازی چارچوب از پیچ، مهره و محافظ لولای محکم و فولادی استفاده کنید.

7.     ایمن سازی لولای درب

پیچ بلند برای لولا انتخاب کنید. پیچ های کوتاهتر از یک اینچ کاملا ناایمن هستند. برای ایمن سازی بیشتر از پیچ و مهره های لولایی استفاده کنید. یک لولای نامناسب موجب می گردد درب به راحتی باز شده و سارق بتواند وارد منزل شود.

8.     از نرده جلو شیشه استفاده کنید

اگر درب ورودی حیاط شما دارای قسمت شیشه ای است حتما از یک حفاظ شیشه پنجره استفاده کنید.

اکسیناژ تولید کننده انواع قفل و کلید آماده همکاری و پذیرش نمایندگی از سراسر ایران است. برای اطلاع از شرایط خرید کلی قفل و کلید به وب سایت اکسیناژ مراجعه نمائید.