راهکارهای افزایش امنیت پیج اینستاگرام در برابر هکرها

پیج اینستاگرام جایی است که هویت خود را در معرض دید فالوورهایتان قرار می‌دهید و یا با گذاشتن تصویر و اطلاعات خود، به سایر کاربرانی که شما را می‌شناسند کمک می‌کنید تا پیجتان را پیدا کنند. اگر صفحه اینستاگرامی شما برای کسب و کار است و از طریق آن درآمد بالایی را کسب می‌کنید، قطعا امنیت آن اهمیت زیادی دارد تا بعدها مجبور نشوید دوباره از صفر شروع کنید. همچنین اگر به عنوان یک کاربر عادی در این شبکه فعالیت دارید، باید امنیت پیج خود را بالا ببرید تا اطلاعات شما توسط کلاهبردارها مورد سوءاستفاده قرار نگیرد. در این مطلب قصد داریم با شما در مورد افزایش امنیت اینستاگرام در برابر هکرها صحبت کنیم.

امنیت اینستاگرام در ایران | امنیت پیج اینستاگرام چیست | بهترین امنیت پیج اینستاگرام

ضرورت افزایش امنیت پیج اینستاگرام

این روزها خبر هک اکانت اینستاگرام زیاد شنیده می‌شود. بسیاری از پیج‌های بزرگ توسط این افراد هک می‌شود و در بهترین حالت محتواهای غیرمرتبط در بین پست‌ها قرار می‌گیرد که به شدت به صفحه آن‌ها آسیب می‌رساند. اما بدترین حالت زمانیست که پیج به طور کلی توسط هکر حذف شود و دیگر دسترسی به آن مقدور نباشد. همچنین پیج افراد عادی هم ممکن است توسط این افراد هک شود و اطلاعات مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. برای مثال از طریق پیج شما وارد دایرکت فالوورهایتان می‌شوند و از آن‌ها درخواست واریز وجه یا سایر اطلاعات شخصی را دارند.

به همین علت تمامی پیج‌های بزرگ و کوچک به افزایش امنیت پیج نیاز دارند تا از افشا اطلاعات خصوصی خود جلوگیری کنند.

راه‌های ارتقا امنیت پیج اینستاگرام

برای اینکه بتوانید میزان امنیت اکانت خود را در این رسانه اجتماعی بالا ببرید لازم است تا:

انتخاب رمز دشوار

اولین اقدامی که باید برای ارتقا پیج اینستاگرام انجام دهید، انتخاب رمز طولانی و دشوار است. رمز شما باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، علامت‌ها ($، #، @،^،*، _، -، ! و …) باشد. همچنین در ترکیب رمز اکانت خود از اعداد نیز استفاده کنید و به سراغ رمزهای ساده مثل تاریخ تولد و …. نروید. اگر رمز را فراموش می‌کنید، آن را روی یک برگه یادداشت کرده و سپس در محل امنی نگهداری کنید.

حذف اکانت ذخیره شده در سایر گوشی‌ها

اگر اخیرا با تلفن فرد دیگری وارد حساب اینستاگرام خود شده‌اید، این شبکه اجتماعی به طور پیش‌فرض اطلاعات دسترسی شما را به خاطر می‌سپارد تا امکان دسترسی مکرر به پیج بدون دردسر برایتان ممکن شود. بنابراین باید جزئیات اینستاگرام را از تلفن خود حذف کنید تا امکان ورود افراد دیگر به اکانت مسدود شود.

برای این کار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • وارد منوی گوشی روی گزینه App info شوید و روی آیکون اینستاگرام کلیک کنید.
  • به منوی Storage & Cache بروید و داده‌ها و کش‌ها را از منوی هر دو پاک کنید.
  • در مرحله بعد باید ایمیل خود را در اینستاگرام بروزرسانی کرده و رمز خود را تغییر دهید.

بیشتر کاربران اینستاگرام برای احراز هویت خود در این برنامه به نام کاربری و رمز عبور متکی هستند و آدرس خود را نادیده می‌گیرند. اگر آدرس ایمیل را تغییر داده‌اید، باید همان را در حساب اینستاگرام خود بروزرسانی کنید. اینستاگرام در اندروید و IOS از یک رابط استفاده می‌کند که برای حذف اکانت در آن باید

  • وارد اکانت خود شوید و روی نماد سه خط در گوشه پایین سمت راست بزنید و سپس گزینه More در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید.
  • به قسمت تنظیمات حساب کاربری خود بروید و روی Account ضربه بزنید و منوی Personal Information را باز کنید.
  • حالا گزینه ایمیل را انتخاب کنید و آدرس جدید را تایپ کرده و روی دکمه Done بزنید.

سپس اینستاگرام از شما می‌خواهد آدرس جدید خود را تایید کنید و وارد صندوق ورودی ایمیل شوید و روی لینک آن کلیک کنید.

تایید احراز هویت دو مرحله‌ای

یکی دیگر از توصیه‌های مهم که توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ از جمله کارینو پیشنهاد می‌شود، تایید احراز هویت دو مرحله‌ای (FA2) است که باید آن را به حساب کاربری خود اضافه کنید. حالا زمانی که بخواهید هویت خود را تایید کنید به یک کد احراز هویت نیاز دارید که از طریق SMS یا برنامه FA2 برایتان ارسال می‌شود. در غیر این صورت مجاز نیستید به حساب اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.

بررسی Login Activity در اینستاگرام

به طور مرتب فعالیت‌های ورود دقیق خود به حساب کاربری اینستا را مدام بررسی کنید و اگر مکان یا دستگاه مشکوکی را پیدا کردید، از آن خارج شوید. برای این کار باید:

  • وارد منوی تنظیمات حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید و سپس روی گزینه Security کلیک کنید.
  • حالا گزینه Login Activity را انتخاب کنید و نام دستگاه، تاریخ و مکان اتصال به اکانت را بررسی کنید.
  • اگر در بین فعالیت‌های ورود به سیستم، دستگاه و مکان ناآشنا به چشمتان خورد، روی منوی سه نقطه در کنار مکان کلیک کنید تا بتوانید از آن خارج شوید.

بازنشانی دسترسی برنامه‌های دیگر

اگر اکانت خود را به چندین برنامه و سرویس‌های دیگر متصل کرده‌اید، لیست آن‌ها را بررسی کنید. در صورتی که از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، بهتر است سریع آن‌ها را حذف کنید. برای این کار باید:

  • اینستاگرام را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید و سپس روی گزینه Security بزنید.
  • حالا برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بزنید و لیست برنامه‌های مجاز فعال را بررسی و موارد غیر ضروری را حذف کنید.

توجه داشته باشید که در آینده اکانت خود را به هیچ سرویس شخص ثالث تصادفی متصل نکنید.

خودداری از کلیک بر روی لینک

در بخش دایرکت ممکن است توسط هکرها برای شما پیام‌هایی حاوی لینک ارسال شود. از کلیک کردن بر روی این لینک‌ها خودداری کنید. در بخش تنظیمات پذیرش پیام افراد ناشناس، گزینه تایید درخواست را تیک بزنید تا بعد از تایید شما، پیام‌های آن‌ها قابل پذیرش شوند. اما در هر صورت هیچ‌گاه بر روی لینک‌هایی که از سوی افراد ناشناس برای شما ارسال می‌شود، کلیک نکنید.

در آخر

اینستاگرام اکنون به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است که از طریق آن می‌توانید از سبک زندگی افراد مشهور و سلبریتی‌ها باخبر شوید. با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنید و یا پیج‌های مرتبط با کسب و کار خود را ببینید. در این شبکه می‌توانید درآمد داشته باشید و حتی به یک فرد مشهور تبدیل شوید. اما به همان اندازه که این برنامه برای شما فرصت ایجاد می‌کند، می‌تواند خطرناک هم باشد که یکی از راه‌های جلوگیری از بروز مشکل، حفظ امنیت و جلوگیری از هک شدن پیج است. در این مطلب تلاش کردیم به همین موضوع بپردازیم و به شما آموزش دهیم چطور اکانت خود را امن کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.