عمومیکسب و کار جدید

معرفی نهال هلو

نهال هلو از انواع نهال هایی است که به میزان بسیار زیادی کشت می شود. هلو با طعم لذیذ و شیرینی که دارد پرطرفدارترین میوه تابستانی است. همان طور که می دانید هر چه محصول نهال محبوبیت بیشتری داشته باشد، بی شک فروش محصولات نیز بسیار راحت تر است. زیرا تقاضا برای محصولات بسیار است. شما می توانید با کاشت نهال های بیشتر و افزایش تولید خود به سود بیشتری نیز دست یابید. قیمت نهال میوه بسیار به صرفه است و شما می توانید با سرمایه گذاری ناچیز به سود بالایی دست یابید.

بعضی از افراد با خرید یک یا چند نهال هلو و کاشت آن در حیاط منزل خود، علاوه بر اینکه از محصولات آن استفاده می کنند، به منزل خود زیبایی چشمگیری می بخشند. به هر حال قبل از تهیه نهال باید به نکات مهمی توجه شود. این نکات شما را انتخاب نوع نهال، خرید نهال سالم و مراقبت از آن راهنمایی خواهد کرد.

انواع هلو

نهال هلو انواع مختلفی دارد که شکل، اندازه، رنگ، طعم و بافت ان ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. برخی از هلوها گرد و برخی انجیری هستند. هلو ممکن است زرد، صورتی، قرمز و یا مخلوطی از این رنگ ها باشد. برخی ارقام بسیار درشت و برخی ریز هستند. هلوها از لحاظ هسته نیز با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی از انواع هلو هسته جدا هستند. مدت ماندگاری انواع هلو نیز با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. البته ارقامی از هلو که زودرس هستند و به صورت نوبرانه و با قیمت بالاتری به فروش می رسند. بیشتر انواع هلو برای مصرف تازه خوری مناسب است. اما بعضی از انواع هلو مانند هلو آلبرتا دیررس برای تهیه کمپوت بسیار به کار می رود.

بنابراین در هنگام تهیه نهال هلو باید توجه داشته باشیم که هدف ما از کاشت نهال چیست؟ و نهال مناسب برای کاربرد و شرایط خود را انتخاب نماییم. البته باید توجه داشت که انواع مختلف نهالف علاوه بر تفاوت در محصول، شرایط و مراقبت های مختلفی نیاز دارند. یعنی نمی توان بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه نهالی را کاشت و انتظار بازدهی مطلوب از نهال داشت.

نهالستان آکین نهال که دارای تاییدیه جهاد کشاورزی می باشد انواع مختلفی از نهال هلو را در باغ مادر خود کاشته و بدون واسطه در اختیار خریداران ارائه می کند. این نهالستان در حال حاضر 14 نوع پرفروش و محبوب نهال هلو را تولید می کنند که عبارتند از هلو زعفرانی، هلو انجیری زعفرانی، هلو انجیری عسلی، هلو کاظمی، هلو انجیری پلنگی، هلو انجیری زودرس، هلو کاردی، هلو جوادی، هلو قجیز قائنات، هلو آلبرتای زودرس و دیررس.

در کاشت نهال هلو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که تصمیم به خرید نهال هلو دارید باید ابتدا شرایط اقلیمی منطقه خود را بررسی کنید. زیرا هر نهال در شرایط اقلیمی خاص بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. در صورتی که قصد کاشت نهال هلو در مناطق سردسیر را دارید باید نهالی را انتخاب کنید که دیرگل باشد. زیرا دراین منطقه امکان سرمای دیررس بهاره وجود دارد.

در صورتی که نهال زودگل مانند هلو زعفرانی در این منطقه کاشته شود، ممکن است نهال دچار یخ زدگی شود. جوانه نهال زودگل در مناطق سردسیر در اثر سرما می ریزد و نهال محصولی را تولید نمی کند. از جمله نهال های دیرگل هلو کاظمی و هلو مغان دیررس است.

حال اگر این نهال هلو دیرگل که معمولا نیاز سرمایی زیادی دارند در مناطق گرمسیر کاشته شوند، نتیجه چگونه است؟ مناطق گرمسیر زمستان های معتدل دارند و در نتیجه نیاز سرمایی نهال را نمی توانند تامین کند. در صورتی که نیاز سرمایی نهال تامین نشود، گلدهی و تولید محصول نخواهد داشت.

نهال هلو مناسب برای مناطق گرمسیر، نهال های با نیاز سرمایی کمتر همچون هلو زعفرانی است. این نهال ها معمولا زودگل هستند و به هیچ وجه نباید در مناطق سردسیر کاشته شوند. نهال های زودگل مقاومت بالایی در برابر گرمای زیاد تابستان دارند. همچنین این نهال ها در برابر آفات و بیماری ها نیز مقاوم هستند. ارتفاع مناسب برای کاشت این ارقام حداکثر 1200 متر می باشد.

فاصله مناسب بین نهال هلو در هنگام کاشت در ارقام مختلف متفاوت است. این فاصله از 3 الی 7 متر می باشد. برای رشد مناسب نهال هلو در هنگام کاشت باید قیم گذاری شود. آبیاری مناسب نهال هلو در میزان کیفیت و طعم شیرین محصولات بسیار موثر است. این نهال به طور متوسط به 2 بار آبیاری در هفته نیاز دارد. گرچه میزان نیاز آبی ارقام مختلف هلو تفاوت دارند.

آیا نهال هلو مقرون به صرفه است؟

یکی از مزیت های اصلی نهال هلو بازدهی زود هنگام آن می باشد. اغلب ارقام نهال هلو دو سال پس از کاشت باردهی شروع به تولید محصول با کفیت می کنند. از دیگر مزیت های این نهال میزان بازدهی بسیار بالای نهال ها است. میزان باردهی در ارقام مختلف تفاوت دارد و به طور کلی هلو در هر هکتار حدود 10 الی 40 تن تولید محصول می کند.

نهال هلو حدود 8 الی 12 سال می تواند محصولات با کیفیت تولید نماید. گرچه عمر مفید این نهال کوتاه است، ولی میزان بازدهی بالای این نهال باعث شده است که کاشت این نهال همواره سودمند باشد. زیرا این نهال در این مدت سوددهی بسیاری برای باغداران خواهد داشت.

خرید نهال هلو از نهالستان اکین نهال

همانطور که ذکر شد نهالستان اکین نهال تولید کننده انواع نهال میوه از جمله نهال هلو می باشد. این نهالستان 14 رقم از بهترین ارقام هلو را عرضه می کند. این نهالستان برای موفقیت بیشتر شما عزیزان، اطلاعات کامل درباره هر نهال، شرایط اقلیمی مورد نیاز، نحوه کاشت و آبیاری و … را به صورت کامل و مجزا ارائه داده است. امیدواریم با مراجعه به سایت و مطالعه این مطالب با مراحل خرید، کاشت و مراقبت از نهال را به طور کامل آشنا شوید.

نهالستان آکین نهال به دلیل دارا بودن باغ مادر بدون واسطه نهال هلو را تولید می کند. در واقع بذر تمامی نهال ها در نهالستان کاشته می شود. همچنین مراحل پیوند نیز توسط کارشناسان نهالستان صورت می گیرد. به همین جهت نهالستان اکین نهال کیفیت و سلامت نهال ها را با اطمینان بیشتری تضمین می نماید. این نهال دارای کلینیک تخصصی برای بررسی سلامت نهال ها است. شما با خرید نهال از نهالستان اکین نهال، علاوه براینکه یک خرید مطمئن و با کیفیت خواهید داشت، می توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان نهالستان استفاده نمایید.