دکل دوربین نظارتی چند وجهی جاده ای

امروزه با پیشرفت فناوری و افزایش نیاز به امنیت، استفاده از دوربین‌های مداربسته بسیار رایج شده است. یکی از عوامل مهم در نصب دوربین مداربسته، دکل است که تضمین می‌کند دوربین به درستی و با پایداری بالا نصب شود. دوربین‌های مداربسته و نصب آن‌ها، به عنوان یکی از پرکاربردترین و اساسی‌ترین وسایل در حفظ امنیت اماکن مختلف استفاده می‌شوند. برای اینکه دوربین مداربسته به بهترین شکل عمل کند، نیاز به دکل مناسب دارید.

گروه تولیدی صنعتی دکل بان «dakalban.ir» با تکیه بر دانش و مهارت نیروهای متخصص و مجرب توانسته است در زمینه مشاوره، طراحی و تولید دکل دوربین مداربسته بسیار موفق عمل نماید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی دکل دوربین نظارتی، قیمت و مزایای آن و همچنین نحوه نصب آن بپردازیم.

دوربین | دوربین نظارتی | نظارتی

دکل دوربین نظارتی سازه ای است که برای بلند کردن دوربین های نظارتی استفاده می شود تا دید وسیع تری از منطقه ارائه دهد. آنها معمولاً در مکان های عمومی مانند پارکینگ ها، میادین و خیابان ها استفاده می شوند. دکل های دوربین نظارتی می توانند از انواع مختلفی باشند. مواد، از جمله فولاد، آلومینیوم و فایبرگلاس. آنها همچنین می توانند در ارتفاعات مختلف باشند، از چند فوت تا چندین فوت.

نوع دکل دوربین نظارتی که استفاده می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع دوربین که استفاده می شود، منطقه ای که باید نظارت شود و بودجه. دکل های دوربین نظارتی مزایای امنیتی زیادی را ارائه می دهند. آنها می توانند به بازدارندگی جرم و جنایت، کمک به حل جنایات و بهبود ایمنی عمومی کمک کنند. با این حال، برخی از افراد نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی در مورد استفاده از دکل های دوربین نظارتی دارند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از دکل های دوربین نظارتی آورده شده است:

* قیمت دکل مهاری می توانند به بازدارندگی جرم و جنایت کمک کنند. مجرمان کمتر احتمال دارد مرتکب جرم شوند اگر بدانند که در حال فیلمبرداری هستند.

* آنها می توانند به حل جنایات کمک کنند. تصاویر ضبط شده توسط دوربین های نظارتی می تواند برای شناسایی و دستگیری مجرمان استفاده شود.

* آنها می توانند به بهبود ایمنی عمومی کمک کنند. حضور دوربین های نظارتی می تواند به مردم احساس امنیت بیشتری بدهد و به کاهش جرم و جنایت کمک کند.

در اینجا برخی از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد استفاده از دکل های دوربین نظارتی آورده شده است:

* آنها می توانند برای ردیابی حرکات افراد استفاده شوند.

* آنها می توانند برای جمع آوری اطلاعات در مورد افراد بدون رضایت آنها استفاده شوند.

* آنها می توانند برای نقض حریم خصوصی افراد استفاده شوند.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد استفاده از دکل های دوربین نظارتی تصمیمی است که باید به صورت موردی گرفته شود. مزایای امنیتی استفاده از دکل های دوربین نظارتی باید در مقابل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی سنجیده شود.

دوربین | دوربین نظارتی | نظارتی

تولید دکل منوپل

ارتفاع : ارتفاع دکل دوربین از ۲ متر شروع شده و بسته به محل نصب، شرایط آب و هوایی، میدان دید و همچنین درخواست سفارش دهنده تا ۳۰ متر افزایش پیدا می کند. همچنین لرزش نوک این نوع دکل ها به طور معمول کمتر از ۲ سانتیمتر در باد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت لحاظ می‌شود. لازم به ذکر است که طراحی دکل برای هر سرعت بادی و با در نظر گرفتن هر مقدار لرزشی امکان پذیر است.

ساختار بدنه : چند وجهی بودن، سطح مقطع بزرگتر، ضخامت ورق آهن و نوع ساختار دکل همه و همه از مواردی هستند که باعث مقاومت هرچه بیشتر در برابر ضربات فیزیکی و بادهای شدید شده و عموما از حرفه ای ترین نوع دکل دوربین هستند، سنجیده می شوند.

طریقه مونتاژ : مونتاژ دکل ها بسته به سفارش مشتری به دو صورت فلنچی (به وسیله اتصالات صفحه فلنچ و پیچ و مهره بر روی یکدیگر متصل می شوند ) و یا اورلپی (قطعات دکل به صورت هرمی و با دو قطر غیر همسان توسط ابراز مخصوص داخل یکدیگر فیت می شوند )

  دکل‌های چند وجهی

مهمترین مزیت دکل‌ دوربین مداربسته این است که در انواع مختلفی تولید شده و از این نظر هیچ محدودیتی ندارند. در واقع این دکل‌ها در زمره دکل‌های حرفه‌ای محسوب شده و از اتصال چند فلز به هم ساخته می‌شوند. معمولا، دکل‌های چند وجهی را در قاعده‌های 6 الی 8 وجهی و از همه مهمتر مخروطی شکل می‌سازند. دلیل این امر هم افزایش مقاومت آن‌ها نسبت به طوفان و ضربه می‌باشد.

دوربین | دوربین نظارتی | نظارتی

    دکل مکعبی

این نوع دکل که تنها تا ارتفاع 6 متری تولید می‌شود برای مکان‌هایی نظیر دانشگاه و ارگان‌های دولتی مناسب است. جنس این دکل‌ها از پروفیل یا قوطی‌های آهنی کم‌مقاومت است. دکل‌های مکعبی از نظر ظاهری به شکل L یا T بوده و به دلیل ساخت آسان بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند. این نوع سازه ها قابلیت نصب دوربین های ثابت یا اسپید دام را داشته و جهت امور نظارتی و پلاک خوان مورد استفاده قرار می گیرند.

    دکل ماژولار

دکل‌های ماژولار از نظر مقاومت فیزیکی بسیار مناسب بوده و بهترین گزینه انتخاب برای مکان‌های طوفانی هستند. در بسیاری از فضاهای سبز و پارک جنگلی‌ها که در معرض مستقیم باد قرار دارند از این دکل‌ها استفاده می‌شود. شکل ظاهری این دکل‌ها تقریبا شبیه به دکل‌های مخابراتی بوده اما از نظر مقاومت فیزیکی هیچ شباهتی به آن‌ها ندارند. چراکه در برابر ضربه آسیب پذیر بوده و نباید آن‌ها را در دسترس عموم نصب کرد.

عوامل موثر بر انتخاب نوع دکل

اگر در مکانی مجبور به نصب دوربین نظارتی برای کنترل تخلفات و یا ترافیک هستید باید ابتدا بدانید که چگونه باید دکل دوربین را انتخاب نمایید تا از آن بیشتر استفاده را ببرید. در کل عوامل زیر بر نوع انتخاب دکل موثر است.

    چه مقدار فضا و ارتفاع برای گرفتن تصویر مناسب در اختیار دارید.

    تاثیر نمای دکل بر منطقه چگونه است.

    جنس دکل بسته به نوع شرایط محیطی و جوی چیست.

انتخاب دکل دوربین مناسب

معمولا دکل فلزی دوربین بهترین انتخاب برای نصب دوربین مدار بسته است. زیرا انتخاب های دیگر هزینه ساخت این نوع دکل برای دوربین را افزایش می دهد. اما شما می توانید بسته به نوع شرایط جوی و محیطی نوع پوشش سطح دکل را تغییر دهید. معمولا دکل دوربین امنیتی برای این که نظارت بهتر و موثرتری بر سطح منطقه داشته باشد باید با ارتفاع و میدان دید مناسبی طراحی و تولید شود. در صورتی که ارتفاع، منطقه زیر پوشش نظارت، نوع جنس بدنه و متعلقات دکل  به درستی انتخاب شود. شما می توانید انتظار عمر طولانی تر و مفیدتری از دکل دوربین خود داشته باشید.