مراحل فرآیند بازاریابی دیجیتال چیست؟

مراحل فرآیند بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

فرآیند بازاریابی دیجیتال به کلیه ی مراحلی گفته می شود که از طریق آن ها می توان در فضای دیجیتال تجارت را گسترش داد. امروزه بازاریابی دیجیتالی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. چرا که مخاطبین هدف هر کسب و کار بزرگ و یا کوچکی در بستر دیجیتال حضور دارد. بنابراین می بایست با داشتن برنامه ای مشخص، فرآیند بازاریابی دیجیتال را تعیین کرد و مراحل آن را به درستی اجرا نمود.

در این مقاله قصد داریم مراحل فرآیند بازاریابی دیجیتال را همراه با توضیحات لازم برای هر مرحله بیان کنیم. پس اگر قصد دارید با مراحل فرآیند بازاریابی دیجیتال به صورت کامل آشنا شوید و از آن بهره ببرید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازاریابی | بازاریابی دیجیتال

فرآیند بازاریابی دیجیتال

فرآیند بازاریابی دیجیتال دارای 5 مرحله اصلی می باشد. در صورتی که مراحل فرآیند بازاریابی دیجیتال به صورت کامل و به درستی انجام شود، سازمان به هدف و یا اهداف خود برای اجرای دیجیتال مارکتینگ خواهد رسید. بنابراین در هر مرحله لازم است تا فعالیت ها به شکل صحیح و به صورت کامل انجام شود

کسب و کارهایی که نیاز به مشاوره برای تدوین فرآیند بازاریابی دیجیتال دارند می توانند با شرکت های فعال در این زمینه ارتباط برقرار کنند و از تجربیات آن ها استفاده کنند. یکی از فعال ترین شرکت ها در این زمینه هولدینگ بین المللی M.G.G است که این افتخار را دارد که به کسب و کارهای ایرانی بسیاری کمک کرده و آن ها را در مسیر موفقیت همراهی کرده است. در ادامه به شرح 5 مرحله فرآیند بازاریابی دیجیتال می پردازیم:

  • اولین مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال ایجاد بستر دیجیتال آنلاین

اولین مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال استفاده و یا ایجاد یک بستر مناسب است. کسب و کار مد نظر برای دیده شدن در فضای آنلاین باید بستر مناسبی داشته باشد. ابزارهای آنلاین مختلفی برای این کار وجود دارد که باید بهترین آن ها را متناسب با کسب و کار انتخاب کرد.داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری مناسب است.

استفاده از وبسایت های آماده راه مناسبی برای افزایش بازدید در بازاریابی دیجیتال است که می توان از قدرت رسانه ای آن ها استفاده کرد. در این رسانه ها می توان از طریق بنرها، تبلیغات کلیکی و … به افزایش دیده شده کمک کردن. همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی به دیدن شدن بیشتر کمک زیادی می کند.

  • افزایش ترافیک بالقوه دومین مرحله فرآیند بازاریابی دیجیتال

پس از انجام مرحله اول می بایست ترافیک بالقوه برای تبلیغاتی که درج شده است، ایجاد کرد. در این مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال می توان از طریق ابزارهای موجود مثل گوگل، لینکدین، پینترست، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … بازدید بسترهای آنلاین مرحله اول را افزایش داد. با انجام ترافیک در این مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال می توان حتی در سراسر جهان ترافیک بالقوه ایجاد کرد.

  • ایجاد پلن برای جذب مشتری

سومین مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال ایجاد یک پلن و برنامه کاربردی برای جذب مشتریانی است که از طریق دو مرحله قبل تبلیغات را دیده اند. چرا که مخاطبین برای آنکه تبدیل به مشتری شوند باید شما را از بین سایر رقبا انتخاب کنند. بنابراین برای رسیدن به این هدف می بایست پیشنهادات موثری را ارائه داد تا مخاطبین جذب کسب و کار شما شوند. ایجاد کمپین های فروش در این مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال کمک زیادی به تبدیل مخاطبین به مشتریان خواهد کرد.

در این مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال می بایست به صورت موثری کمپین فروش را به مخاطبین معرفی کرد. به طور مثال ساخت کلیپ های جذاب یکی از روش های معرفی موثر در این زمینه است. در این خصوص نیز هولدینگ M.G.G با مدیریت خانم مژگان عباسی در کنار تیم حرفه ای که دارند می توانند کمک زیادی را به کسب و کارها بکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بازاریابی | بازاریابی دیجیتال

  • ایجاد مسیر هدایت مرحله دیگر از فرآیند بازاریابی دیجیتال

در مرحله بعدی برای فرآیند بازاریابی دیجیتال می بایست مسیر هدایت مشخصی را برای مشتریان تعیین کرد. در این مرحله کارشناسان فروش و بازاریاب ها دو نمونه چشم انداز ایجاد می کنند. یکی Micro led و دیگری Macro led.

در هدایت نوع اول که Micro led نام دارد، مخاطبین و مشتریان در فضای دیجیتال به تبلیغات شما واکنش نشان می دهند و به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر از آن هستند. در این نوع از هدایت ممکن است مشتریان علاقه مند باشند که در آینده از کسب و کار شما محصول یا خدمتی را دریافت کنند و یا نکنند.

در هدایت نوع دوم که Macro led ام دارد، مخاطبین به دریافت محصول یا خدمات شما واکنش نشاده داده و به طور مثال با دریافت تست و یا نسخه رایگان از محصول شما، علاقه مند به دریافت کامل آن خواهند شد. در این نوع از مسیر هدایت امکان تبدیل ترافیک به مشتری بیشتر خواهد بود.

  • آخرین مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال، محاسبه ROI

در آخرین مرحله ی فرآیند بازاریابی دیجیتال ROI است. در این مرحله ROI فعالیت ها محاسبه شده تا یک مقایسه درستی از هزینه های انجام شده نسبت به بازدهی بازاریابی انجام شده، بدست آید. با داشتن این اطلاعات در آخرین مرحله از فرآیند بازاریابی دیجیتال می توان به بهبود فعالیت های انجام شده کمک کرد تا نتایج بهتری حاصل شود.

انتخاب مشاوره برای کمک به بهبود فرآیند بازاریابی دیجیتال

برای آنکه بازدهی و نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال و یا همان دیجیتال مارکتینگ حاصل شود، بهتر است از فعالین در این حوزه کمک بخواهید. یکی از بهترین شرکت ها برای انجام تبلیغات موثر در سطح بین المللی هولدینگ M.G.G است که با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در شرکت های مختلف، ترفندهای مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد که با بهره گیری از آن ها می توان نتیجه ی مطلوبی را بدست آورد.

هولدینگ M.G.G در حال حاضر فعالیت خود را در کشور ترکیه انجام می دهد و مشتریان زیادی را در کشور ایران دارد. این هولدینگ فعالیت های چند منظوره ای را برای هموطنان انجام می دهند که یکی از آن ها کمک به دیده شدن کسب و کارها از طرق مختلف می باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات در این خصوص به وب سایت M.G.G مراجعه نمایید.