عمومیکسب و کار جدید

لباس ورزشی مناسب برای بدنسازی و فیتنس چیست؟

لباس بدنسازی چیست؟

آیا برای بدنسازی لباس بدنسازی می خرید؟ یا از وسایل بدنسازی خاصی استفاده می کنید؟ اگر اخیراً می خواهید به باشگاه بروید و نمی دانید چه بپوشید یا مدت زیادی است که تمرین می کنید و به دنبال خرید لباس مردانه یا زنانه هستید، این مطلب را حتما تا انتها بخوانید تا بتوانید لباس ورزشی مناسبی را برای تمرینات خود انتخاب کنید. با هر لباس و پوششی می توانید تمرینات بدنسازی انجام دهید. حتی لباس تیم ملی ایران، اما به چه قیمتی؟ به قیمت راحت نبودن با لباس و انجام ندادن کار درست.

انتخاب اول: یک رکابی حرفه ای بدنسازی یا یک تیشرت ورزشی

مهم ترین نکته در انتخاب لباس ورزشی، راحتی و جنس لباس است. شما باید رکابی یا تی شرتی بخرید که از الیاف طبیعی (پنبه) ساخته شده باشد، زیرا لباس های ساخته شده از مواد پلاستیکی و نفتی هم بسته به جنس به سرعت بو می دهند و هم بوی نامطبوعی دارند.، اما لباس های ساخته شده از نخ پنبه ای، در تمرینات بدنسازی عرق را جذب می کنند و در آنها احساس راحتی می کنید.

انتخاب دوم: شلوارک یا شلوار اسلش

همانطور که در بالا ذکر شد، مهم ترین نکته در خرید لباس بدنسازی لباسی است که علاوه بر راحتی، عرق را نیز جذب کند. اگر دوست دارید شلوارک بپوشید می توانید شلوارک بپوشید، در غیر این صورت می توانید از شلوار اسلش به عنوان جایگزین استفاده کنید.

این دو محصول به دلیل داشتن پارچه بافته شده از نخ پنبه ای علاوه بر سبک و راحت بودن در حین تمرینات بدنسازی که به ورزشکار احساس انرژی می بخشد، با جذب عرق ناشی از تمرینات سنگین ورزشی، ذهن شما را از بوییدن راحت می کند. بدن آهسته و برخلاف شورت یا شلوارهای ساخته شده از فرآورده های نفتی، هیچ گونه بیماری پوستی یا قارچی ایجاد نمی کنند.

انتخاب سوم: یک جفت کفش ورزشی مناسب بدنسازی

کفش مناسب برای تمرین در باشگاه و کار با وزنه یکی از عوامل تاثیرگذار در نحوه تمرین روز است. در حالی که ورزشکاران را در محیط باشگاه با کفش های متفاوت از فوتسال و کشتی و بسکتبال گرفته تا کفش های پیاده روی و دویدن می بینیم. سعی کنید کفش هایی بخرید که برای تمرینات بدنسازی ساخته شده اند.

گزینه 4: کمربند بدنسازی حرفه ای

انتخاب کمربند حرفه ای برای انجام تمرینات در باشگاه بسیار مهم است زیرا بدن شما را به صورت هفتگی و مناسب نشان می دهد و به شما انگیزه زیادی برای ادامه بدنسازی می دهد و به شما در انجام تمرینات سنگین کمک می کند. فشار کمتری به بدن خود وارد کنید.

مچ بند طبی بدنسازی

ریپ لیفت یا مچ بند طبی بدنسازی در تمرینات بدنسازی استفاده کرد که از کشیدگی مفاصل و آسیب به مچ دست جلوگیری می کند. هنگام استفاده از ریپ لیفت، کشش از مفصل مچ برداشته شده و به کل دست منتقل می شود که بر روی عضله هدف متمرکز شده و کارایی تمرین را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

  • جلوگیری از کشش مفصل مچ هنگام لیفت.
  • جلوگیری از پینه زدن کف دست هنگام اصطحلاک با میله ها (یعنی نقش دست کش را ایفا می کند).
  • تمرکز روی عضله هدف را افزایش می دهد.
  • کاربرد و استفاده زیاد در تمرینات بدنسازی.

بهترین لباس‌های ورزشی و ست ورزشی مردانه کدام است؟

اگر می خواهید تناسب اندام خود را به سطح بالاتری ببرید، باید بهترین لباس ورزشی و ست ورزشی مردانه را بپوشید. باشگاه‌ها و باشگاه‌ها نه تنها محلی برای انجام تمرینات قدرتی، بلکه محلی برای نشان دادن اندام متناسب با لباس‌های ورزشی مناسب و با کیفیت هستند!

این روزها رفتن به باشگاه ورزشی جوانان تبدیل به یک عادت روزمره و لذت بخش شده است. تقریباً همه مردان در طول هفته به دنبال وقت آزاد برای رفتن به باشگاه هستند. این عادت برای سلامتی و تناسب اندام هر فردی لازم است. اولین چیزی که هنگام ثبت نام در باشگاه به ذهن می رسد، انتخاب لباس و تجهیزات ورزشی برای تمرینات حرفه ای و قدرتی است.

برخلاف سایر ورزش ها، تمرینات بدنسازی را نمی توان با شلوارهای بسیار تنگ یا جوراب های تنگ انجام داد. تمرکز شما باید روی لباس های راحت با پارچه های رطوبت گیر باشد تا بدن شما را سنگین نکند. توانایی تنفس و تبادل هوا نکته بعدی است که باید در نظر بگیرید. اینکه در حین ورزش عرق می کنید، لباس به بدن شما نمی چسبد. به این ترتیب بهتر است به جای محدود کردن حرکات، به فکر لباس‌هایی مانند ست گرمکن و شلوار استقلال باشید که مکمل تمرینات شما هستند!

قوانین ست و لباس ورزشی

با توجه به ماهیت کار و تمریناتی که در باشگاه انجام می دهید، قوانین زیادی برای انتخاب لباس و ست ورزشی مردانه وجود ندارد. اما مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید باید در نظر گرفت، تناسب و فیت بودن آن و همچنین رنگ و استایل آن است.

·         تناسب لباس های باشگاهی

هنگامی که در باشگاه ورزش می کنید، زمانی که وزنه می زنید، تمرینات هوازی یا HIIT سنگین (تمرینات متناوب با شدت بالا) انجام می دهید، بسیار مهم است که لباس های شما کاملاً خوش فرم باشند. منظور ما از تناسب لباس هایی است که به بازوها، پاها، کمر و قسمت میانی شما دامنه حرکتی می دهد.

البته این بدان معنا نیست که شما باید گشادترین تی شرت یا شورت ورزشی را در کمد لباس خود داشته باشید. بسیاری از برندهای معروف دارای کیفیت، ماندگاری و دوام بالایی هستند. اما در نظر داشته باشید که ترکیب الاستین و پلی استر در این زمینه به شما کمک زیادی می کند، پس مراقب این نوع لباس ها باشید تا مدت زمان بیشتری با آن ها کار کنید.

·         رنگ لباس ورزشی مردانه

این مرحله جایی است که اگر ورزشکاری به باشگاه می رود، باید به انتخاب رنگ ست های ورزشی توجه کند. هنگام چیدمان لباس ورزشی مردانه و پیراهن بچه گانه تیم ملی ایران، توجه به ترکیب رنگ لباس بالاتنه و پایین تنه اهمیت دارد. تنها چیزی که هنگام چیدمان نباید فراموش کنید این است که نباید هماهنگ و رنگ کامل بپوشید. در عوض بالاتنه را روشن و پایین تنه را تیره کنید یا برعکس.

·         سبک ست های ورزشی

اگر به ورزش های کاردیو و HIIT علاقه مند هستید، سبک لباسی که باید به دنبال آن باشید مدل هایی هستند که به سرعت قابل استفاده هستند. حتما به لباس هایی با بافت نازک فکر می کنید که سوراخ های هوا برای تنفس بدن و خروج هوا و رطوبت دارند. اگر وزنه بردار هستید، به دنبال لباسی یک تکه و تنگ هستید که عضلات شما را برجسته کند. گاهی اوقات می توانید در هوای آزاد و در سرما ورزش کنید، بنابراین به نفع شماست که خود را به یک شلوار ضخیم ورزشی و بهترین هودی مجهز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید