آیا قیمت تتر تحت تاثیر قیمت دلار است؟ بررسی ارتباط تتر و دلار

محبوبیت بازار ارز دیجیتال در سال های اخیر در سایه امنیت و سرعت بالای معاملات روزبه روز در حال افزایش است. درعین حال، نوسانات بسیار ارزهای دیجیتال باعث شده است که دارایی های مناسب خرید و فروش کالا نباشند. توسعه دهندگان بلاکچین در راستای غلبه به این محدودیت استیبیل کوین ها را راه اندازی کردند که پایداری بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

آیا قیمت تتر بالا میرود | بهترین زمان خرید تتر | تبدیل تتر به دلار

استیبیل کوین ها نوسان کم تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارند تا به عنوان مبنای معاملات استفاده شوند. استیبیل کوین ها مانند ارزهای فیات ارزش ثابتی دارند که امکان خرید و فروش دارایی های دیجیتال را به دارندگان خود می دهد. اولین استیبل کوین بازار ارز دیجیتال تتر بود که با پشتوانه های مختلف ارز فیات وارد بازار شد. این ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیاری در سراسر بازار پیدا کرد.

شرکت تتر استیبل کوین خود را با نام تتر به بازار عرضه کرد که به سه شکل مختلف در بازار موجود است. ارز دیجیتال تتر با پشتوانه های دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن مشغول به فعالیت است. در این مقاله قصد داریم به UDSDT یا تتر با پشتوانه دلار بپردازیم که مشهورترین تتر بازار است. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی تتر با نحوه ارتباطش با دلار آگاه شویم.

تتر چیست؟

شرکت هنگ کنگی تتر در سال 2014 با استفاده از لایه امنی بلاکچین بیتکوین، ارز دیجیتالی را راه اندازی کرد که در حال حاضر سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. تتر USDT در حال حاضر ارزش بازار 83 میلیارد دلاری دارد که در بسیاری از جفت های معاملاتی بازار ارز دیجیتال کاربرد دارد.

بیتکوین و اتریوم ارزهای دیجیتالی هستند که نقدینگی بسیار بالایی دارند و نقل و انتقال پول را نیز آسان کرده اند، اما ثبات نسبی برای حفظ ارزش خود ندارند. معامله گران با استفاده از USDT سرمایه خود را همتا به همتا انتقال می دهند که کارمزد کم تر، سرعت بالاتر و پایداری بیشتری نسبت به بیتکوین و اتریوم دارد.

با گذشت زمان، تتر توکن ERC-20 خود را روی بلاکچین اتریوم نیز راه اندازی کرد تا کار خود را گسترش دهد. در حال حاضر تتر بر روی شبکه های ترون، سولانا و ایاس نیز فعال است. تعداد 83 میلیارد توکن تتر در گردش است که با ارزش بازار تتر برابری می کند، چراکه هر تتر برابر با یک دلار آمریکا است. در ادامه توضیح خواهیم داد که این ارتباط چگونه برقرار می شود.

ارتباط تتر با دلار چیست؟

آیا قیمت تتر بالا میرود | بهترین زمان خرید تتر | تبدیل تتر به دلار

استیبیل کوین ها همان طور که از اسمشان مشخص است، ارزش ثابتی دارند. ارزش ثابت استیبیل کوین ها بستگی به پشتوانه آن ها دارد. معمولاً استیبیل کوین ها کالاهای دارای ارزش در دنیای واقعی را به عنوان پشتوانه خود معرفی می کنند. ارز دیجیتال تتر نیز دلار را پشتوانه خود قرار داده است؛ در نتیجه، آخرین قیمت ارز تتر با اختلاف کمی برابر با دلار آمریکا است.

شرکت تتر ادعا می کند که به ازای هر توکن تتر در بازار، یک دلار آمریکا در بانک سرمایه گذاری می کند. درعین حال، سال های اخیر شرکت با شکایات متعددی روبرو شده است که مبنی بر دروغ بودن این ادعا است. شرکت تتر در دادگاه های فراوانی شرکت کرد و جریمه های سنگینی نیز پرداخت، اما تا به امروز همچنان با اختلاف بسیار زیاد یکی از قدرتمندترین استیبل کوین های بازار است.

تتر در دنیای ارز دیجیتال مانند دلار عمل می کند. ارزش برابری با دلار دارد و بازارهای بزرگ معاملاتی هر ارز دیجیتال سمت دیگر جفت معاملاتی خود را تتر قرار داده اند. در مقابل، تتر تفاوت های آشکاری نیز با دلار آمریکا دارد که نمی توان به راحتی از آن ها چشم پوشی کرد که در ادامه توضیحات کاملی را نسبت به تفاوت های تتر و دلار آمریکا ارائه خواهیم کرد.

تفاوت های تتر و دلار چیست؟

تتر محصول شرکتی خصوصی است که از ابتدا درگیر موارد حقوقی بوده است که در قوانین مجرمانه مالی مانند پول شویی مشارکت دارد، اما دلار ارز فیات یک کشور بزرگ است که تنها در زمانی از بین خواهد رفت که کشور آمریکا نیز نابود شود.

تتر به صورت دیجیتالی موجود است و هیچ ماهیت فیزیکی ندارد. تتر را تنها می توان در کیف پول های ارز دیجیتال نگهداری کرد و نقل و انتقالش به صورت آنلاین است. در سوی دیگر، دلار ماهیت فیزیکی دارد. بانک مرکزی آمریکا با پشتوانه مشخص دلار چاپ می کند.

کلیه ارزهای دیجیتال از جمله تتر پیرو قوانین مالی بین المللی نیستند. در واقع، با گذشت یک دهه از پیدایش ارزهای دیجیتال سازمان های جهانی اقتصادی قانون خاصی در زمینه کنترل ارزهای دیجیتال تصویب نکرده اند، اما دلار دارای چارچوب های خاص در قالب قوانین مالی بین الملی است که بانک مرکزی آمریکا مشخص می کند.

آیا قیمت تتر تحت تاثیر قیمت دلار است؟

آیا قیمت تتر بالا میرود | بهترین زمان خرید تتر | تبدیل تتر به دلار

همان طور که اشاره شد، شرکت تتر ادعا می کند که هر تتر معادل یک دلار آمریکا است. طبق ادعای شرکت تتر به ازای هر تتر که در بازار عرضه می شود، یک دلار آمریکا در بانک ذخیره می گردد، اما این ادعا صحیح نیست و تنها بخش کوچکی از تترهای بازار پشتوانه دلاری دارند.

پشتوانه اصلی تتر سرمایه گذاری های شرکت در بانک های مختلف و بازارهای دیگر از جمله طلا است. این تناقضات بسیاری از فعالین بازار را با نگرانی های جدی روبرو کرده است. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که در صورت سقوط تتر تمام بازار ارز دیجیتال نابود خواهد شد.

باوجوداین نگرانی ها تتر پس از گذشت نزدیک به یک دهه فعالیت، همچنان استیبل کوین اصلی بازار ارز دیجیتال است. قیمت تتر با تغییرات قیمت دلار بالا و پایین می شود و شکایت ها و سخت گیری های نهادهای مرکزی نیز تاثیری در روند فعالیت تتر در بازار نداشته است.

سخن آخر

استیبل کوین تتر در سال های اخیر فعالیت گسترده ای در بازار ارز دیجیتال داشته است. تقریباً بیش از 90 درصد از رمز ارزها دارای بازار معاملاتی با تتر هستند. تتر با نرخ برابری 1 به 1 با دلار آمریکا توانسته است، بازار ارز دیجیتال را به دست بگیرد و سهم عظیمی از معاملات بازار را به خود اختصاص دهد.

نگرانی های مطرح شده در زمینه استفاده تتر در فعالیت های مجرمانه اقتصادی و بدون پشتوانه بودن تاکنون به جایی نرسیده است. البته شرکت تتر نیز با نهادهای مرکزی همکاری خوبی دارد و حساب های مشکوک را فریز می کند. آشنایی با مفهوم فریز شدن تتر یکی از مواردی است که در صورت استفاده روزمره از آن باید یاد بگیرید. اگر شما هم تجربه فریز شدن تترهای خود را دارید، در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.