طرز تهیه پاستا 4 نفره با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

طرز تهیه پاستا 4 نفره با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

ماکارونی غذای مورد علاقه کودکان و نوجوانان است و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. تاریخچه این غذای لذیذ را به ایتالیا و چین نسبت می دهند. این در حالی است که بسیاری آن را یک غذای سنتی ایرانی می دانند. اما کیفیت پخت ماکارونی از نظر طعم و رنگ و همچنین پاستا بودن یا نبودن آن به طرز تهیه حرفه ای آن بستگی دارد. با کارمادیو تا انتهای مطلب همراه باشید تا طرز تهیه پاستا و فر شیشه ای آن را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی 4 نفره

طعم و بوی پاستا بستگی زیادی به مواد تشکیل دهنده آن دارد که در این دستور کارمادیو به شما آموزش می دهیم. مواد لازم برای تهیه ماکارونی 4 نفره به شرح زیر است:

پاستا: 400 گرم

گوشت چرخ کرده: 250 گرم

پیاز ناگینی: 2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی: 1 عدد بزرگ یا 2 عدد متوسط

روغن: به میزان لازم

رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری

زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای شیرین کوچک: 1 واحد.

سیر: 3 حبه یا پودر سیر: نصف قاشق چایخوری

پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری

پودر آویشن: 1 قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

پودر گل: 1 قاشق چایخوری

سرکه سیب: 1 قاشق غذاخوری

نمک: به میزان لازم

کنسرو لوبیا (اختیاری): 4 قاشق غذاخوری

کنسرو ذرت (اختیاری): 3 قاشق غذاخوری

کنجد: به اندازه دلخواه

ذکر این نکته ضروری است که اولین قدم بسیاری از افراد: جوشاندن آب برای تهیه رب است

تابه مناسبی را تا دو سوم حجم ذوب کنید و روی گاز قرار دهید تا بجوشد.

طرز تهیه پاستا 4 نفره با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی
طرز تهیه پاستا 4 نفره با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

مواد لازم برای پاستا را آماده کنید

در حالی که آب در حال جوشیدن است، مواد ماکارونی را آماده کنید. برای تهیه مواد ماکارونی ابتدا پیاز را در روغن در تابه تفت دهید. وقتی پیاز سبک شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

وقتی گوشت تیره شد زردچوبه و سیر رنده شده را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. حالا وقت آن است که رب گوجه فرنگی، پودر دارچین، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر گشنیز و نمک را اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید و اجازه دهید رب گوجه فرنگی تغییر رنگ دهد. وقتی رنگ سس گوجه فرنگی تغییر کرد، سرکه و یک فنجان آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا آب بجوشد. بسته به ذائقه می توانید ذرت و نخود را در این مرحله اضافه کنید. بعد از اینکه مواد غلیظ شد، ماهیتابه را خاموش کنید.

 پاستا را فیلتر کنید

بسته به ذائقه خود پاستا را به دو قسمت برش دهید یا در ظرفی پر از آب جوش بریزید. یک قاشق نمک اضافه کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. کشیدن پاستا زمانی است که قسمت بیرونی رشته نرم و هسته داخلی آن کمی سفت شده باشد. این اولین قدم برای جلوگیری از چسبیدن پاستا است. پس مراقب باشید که آن را به موقع بیرون بیاورید.

پس از آبکش کردن پاستا، آن را زیر آب سرد قرار دهید، این مرحله دوم برای جلوگیری از چسبیدن غذا است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که پاستا باید بلافاصله پس از کاهش وزن سرو شود. اما اینطور نیست. وقتی زیر آب سرد می دوید و نخ ها از هم جدا می شوند، وقت آن است که آبجو درست کنید.

ته سیب زمینی

ته دیگ ماکارونی معروف است. می توان آن را به دو صورت تهیه کرد.

روش اول: در قابلمه ای مقداری روغن و کنجد بریزید و سیب زمینی های خلال شده را کف قابلمه بمالید.

روش دوم: سیب زمینی ها را رنده کنید، کمی نمک و زردچوبه اضافه کنید و مخلوط کنید. داخل قابلمه روغن زیتون و مقداری کنجد بریزید و مواد سیب زمینی آماده شده را کف قابلمه بمالید.

پاستا را بجوشانید

اگر می خواهید ماکارونی آبکش شده را داخل قابلمه بریزید، مطمئن شوید که رشته ها کاملا از هم جدا شده اند. اگر نه، آن ها را زیر آب سرد بگذارید و آن ها را بگیرید تا جدا شوند. حالا رشته های پاستا را در تابه بریزید و مواد داغ پاستا را روی آن بریزید. می توانید مواد را با پاستا مخلوط کنید. می توانید آن را همانطور که هست بگذارید و هنگام سرو با هم مخلوط کنید. درب قابلمه را با آبجو بگذارید.

قابلمه را به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، به محض اینکه ماکارونی بخار کرد، حرارت زیر آن را کم کنید. بعد از حدود 45 دقیقه پاستا آماده سرو است.

پاستا را سرو کنید

وقتی پاستا پخت، آن را در بشقاب قرار دهید و با کف تابه سیب زمینی تزئین کنید. این غذای لذیذ برای سرو با خیارشور و پیاز یا ماست و خیار و پیاز یا سالاد شیرازی بسیار خوب خواهد بود و به جای گوشت چرخ کرده از قارچ یا سویا استفاده می شود. برخی نیز از مخلوط گوشت چرخ کرده و قارچ یا مخلوط گوشت چرخ کرده و سویا استفاده می کنند.