علائم خرابی رادیاتور ماشین چینی چیست؟

علائم خرابی رادیاتور ماشین چینی چیست؟ سیستم خنک کننده یا رادیاتور خودرو یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات خودرو است که خرابی آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به خودرو وارد کند. در این مقاله می خواهیم با این سیستم خنک کننده آشنا شویم و به علائم و عواملی که باعث از کار افتادن رادیاتور خودروهای چینی می شوند بپردازیم. در ضمن فروشگاه اینترنتی خودرو چینی بهترین مرجع برای خرید لوازم یدکی خودروهای چینی می باشد و شما مشتریان عزیز می توانید لوازم یدکی جک، لوازم یدکی لیفان و … را خریداری نمایید. از این فروشگاه دیدن کنید.

نقش رادیاتور در خودروهای چینی چیست؟

یکی از پیچیده ترین قطعات خودرو رادیاتور آن است که وظیفه خنک سازی موتور خودرو از طریق گردش آب را بر عهده دارد. وقتی موتور ماشین روشن است و حرکت می کند گرمای زیادی تولید می کند و اگر خنک نشود باعث آسیب به سایر قسمت های ماشین می شود. افزایش دما عملکرد دستگاه را کاهش می دهد و باعث ذوب شدن قطعات حیاتی مانند سیلندرها، واشر سر و پیستون می شود. رادیاتور با کاهش دما از این آسیب جلوگیری می کند.

رادیاتور ماشین چینی چگونه کار می کند؟

سیستم خنک کننده موتور در یک فرآیند ساده دما را کاهش می دهد. رادیاتور خودرو در جلو و پشت شیشه خودرو نصب می شود. رادیاتور خودرو با تبادل هوا، آب گرم برگشتی از موتور را خنک کرده و از طریق پمپ آب به سمت موتور هدایت می کند. این فرآیند به این صورت انجام می شود که ابتدا آب خنک شده در قسمت پایینی رادیاتور قرار می گیرد و آب منتقل شده از موتور به قسمت بالایی رادیاتور هدایت می شود. این انتقال از طریق لوله های انتقال از موتور به رادیاتور و بالعکس انجام می شود. دو فن برقی و مکانیکی پشت رادیاتور تعبیه شده که با افزایش دمای آب شروع به حرکت کرده و باعث افت دما می شود.

مهمترین اجزای رادیاتور ماشین چینی

رادیاتور خودرو از چند قسمت اصلی تشکیل شده است که به شرح زیر است:

مخزن رادیاتور: مشبک قسمت اصلی رادیاتور است که از آلومینیوم ساخته شده است و وظیفه آن کنترل دمای موتور است.

پروانه تابشی: از یک فن در عقب و جلوی رادیاتور استفاده می شود تا هوا را در آن دمیده و آب منتقل شده از موتور به رادیاتور را خنک کند.

پوشش پایین رادیاتور: آب سرد در رادیاتور ذخیره می شود و از طریق لوله های انتقال به موتور هدایت می شود.

لوله انتقال آب از موتور به رادیاتور: این لوله در بالای رادیاتور خودرو قرار دارد و آب منتقل شده از موتور را به رادیاتور برمی گرداند و جریان آب سرد را به سمت موتور هدایت می کند.

لوله انتقال آب از رادیاتور به موتور: این لوله در پایین رادیاتور قرار دارد و آب سرد را به سمت موتور هدایت می کند.

ترموستات: وظیفه این قطعه ثابت نگه داشتن دمای آب در موتور خودرو می باشد. هنگامی که موتور سرد است، آنها به طور خودکار عمل می کنند تا از سایش موتور جلوگیری کنند.

پمپ آب: برای گردش آب از پمپ آب از مخزن آب به سمت موتور و بالعکس استفاده می شود که به کمک نیروی موتور و تسمه پروانه حرکت می کند.
کمربند پروانه ای: رابط متحرک میل لنگ، پمپ آب و دینام است که حرکت را به این قسمت ها منتقل می کند و باعث چرخش پمپ آب و دینام می شود.
درب رادیاتور: یکی از مهمترین اجزا به حساب می آید و از یک واشر و یک شیر تشکیل شده است. این درب از فشار بخار و آب از داخل رادیاتورها به بیرون جلوگیری می کند بنابراین در بستن آن باید دقت شود.

هر چند وقت یکبار باید رادیاتور ماشین چینی را چک کنیم؟

سیستم خنک کننده یکی از قطعات مهم و حیاتی خودرو است و باید هفته ای یکبار سطح آب آن را چک کنم و آب داخل آن را مدام تعویض کنم تا عملکرد بهتری داشته باشم.

عوامل موثر بر خرابی رادیاتور خودروی چینی

عوامل زیادی در خرابی رادیاتور موثر هستند که برخی از آنها به شرح زیر است:

باعث ایجاد مشکل در اتصالات رادیاتور می شود

ترک یا پارگی در لوله های آب

خرابی پمپ آب

خرابی ترموستات

نشتی یا سوراخ شدن مخزن آب رادیاتور

طول رادیاتور ماشین چینی چقدر است؟

رادیاتور خودرو طول عمر بالایی ندارد و باید در بازه زمانی مناسب بررسی شود و در صورت بروز ایرادات فوق باید آن را تعویض و تعمیر کنیم زیرا ممکن است باعث خرابی موتور و خودرو شما شود.

علائم خرابی رادیاتور در خودروی چینی

مهمترین علائم خرابی رادیاتور خودرو به شرح زیر است:

افزایش دمای آب

افزایش آمپر خودرو

چراغ هشدار روشن می شود

عملکرد نامناسب خودرو

هنگامی که ماشین در حال کار است آب از اطراف رادیاتور یا بخار آب نشت می کند

آب از درب رادیاتور خارج می شود

افت سطح آب رادیات

بهترین ماشین چینی ارزان قیمت

چرا سطح آب رادیاتور خودرو پایین می آید؟

کاهش آب رادیاتور مشکلاتی مانند جوشیدن، سوختن واشر سر، سوختن موتور، گرفتگی پیستون و … را به همراه دارد. و می تواند آسیب زیادی به ماشین ما وارد کند.مهمترین دلایل پایین بودن سطح آب رادیاتور خودروهای چینی به شرح زیر است:

سوراخ شدن رادیاتور

نشتی شلنگ رادیاتور

نشتی در بخاری وجود دارد

تشکیل رسوبات در لوله ها

خرابی فن

نشت آب از منبع انبساط

و…

عوامل موثر بر نشتی در رادیاتور خودرو

مهمترین دلایل نشتی رادیاتور در خودروهای چینی به شرح زیر است:

پوسیدگی رادیاتور، خوردگی و اکسیداسیون

رسوب در شلنگ و درپوش رادیاتور

سرریز آب به داخل رادیاتورها

ایجاد مشکل در ترموستات

آسیب به درب منبع انبساط

ورود آب به محفظه سیلندر

رادیاتور را هوا نگیرید

خرابی درب رادیاتور

استفاده از ضدیخ بی کیفیت

نشتی در بخاری ماشین

چگونه از خرابی رادیاتور در خودروهای چینی جلوگیری کنیم؟

با بررسی منظم رادیاتور خودرو، می توانید از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. علاوه بر این می توانید با تعویض کامل آب رادیاتور خودروی خود هر ساله به عملکرد و سلامت آن کمک کنید. استفاده از ضدیخ مرغوب را در تابستان و زمستان فراموش نکنید. همچنین فراموش نکنید که سطح آب رادیاتور خودروی خود را بررسی کنید. با انجام این کارها می توانید از آسیب دیدن رادیاتور خودروی خود جلوگیری کنید.

خرابی رادیاتور ماشین چینی چه علائمی دارد؟

در این مقاله به بررسی علائم خرابی رادیاتور خودروی چینی، عوامل موثر بر سلامت و خرابی آن پرداختیم و به ضرورت سلامت آن پی بردیم.دانستن این نکات می تواند از خرابی های احتمالی رادیاتور خودرو و آسیب های جبران ناپذیر آن جلوگیری کند و از آنجایی که رادیاتور جزئی از سیستم خنک کننده و یکی از اجزای مهم خودرو به حساب می آید، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی جیلی آذین یدک تهران یکی از بهترین منابع برای خرید قطعات خودرو چینی است و می توانید از آذین یدک تهران قطعات جیلی، جک، ام وی ام و … را خریداری کنید. ما با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در خدمت شما مشتریان عزیز هستیم.