نکاتی مهم و کاربردی برای خرید قهوه ساز خانگی

قهوه ساز یکی از وسایل آشپزخانه است که برای تهیه قهوه استفاده می شود. با این حال، انواع مختلفی از قهوه ساز در بازار وجود دارد. در این مقاله نحوه خرید قهوه ساز مناسب را توضیح داده ایم.

چه نوع قهوه ای (آسیاب شده) یا قهوه فیلتر، اسپرسو یا کاپوچینو را ترجیح می دهید؟ چقدر قهوه می خواهید درست کنید؟ و معمولا چه زمانی دوست دارید قهوه درست کنید؟ آیا هنگام خرید دستگاه قهوه ساز به قیمت دستگاه و بودجه آن توجه کرده اید؟ و اطلاعات کافی در مورد سوالات دیگر وجود دارد.

راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه ساز:

انواع مختلفی از قهوه سازها وجود دارند که اندازه های مختلف (تعداد فنجان های مختلف) تولید می کنند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در این نوع قهوه ساز، آب به آرامی به درون سبد فیلتر حاوی قهوه آسیاب شده می ریزد و پس از نفوذ قهوه به تفاله، از ته در فنجان یا قوری ریخته می شود. در این نوع قهوه ساز آب نیازی به از قبل جوشاندن ندارد. قهوه سازهای فیلتر معمولاً یک قوری ترمو و یک صفحه گرم کننده برای گرم کردن قهوه دارند.

قهوه سازهایی مانند این یا فیلترهای کاغذی با فیلترهای دائمی کار می کنند. فیلترهای دائمی مقرون به صرفه تر و ارزان تر هستند، اما باید پس از استفاده شسته شوند تا آلودگی ها از بین بروند. فیلترهای کاغذی بهداشتی تر هستند و پس از استفاده به راحتی قابل تعویض هستند.

مهارت خرید قهوه ساز

برخی از انواع قهوه سازها با سیستم کپسولی کار می کنند. این کپسول ها، مانند کیسه های چای یا کپسول های پوسته آلومینیومی، یک فنجان قهوه را بدون دردسر می سازند.

دستگاه های قهوه ساز به این صورت عمل می کنند که قهوه آسیاب شده در محفظه ای در بالا قرار می گیرد و آب در محفظه مخصوصی ریخته می شود. ابتدا آب را می جوشانند و با فشار از بالا و اطراف فیلتر از لوله عمودی عبور می کنند و قهوه آماده شده را از زیر داخل کتری می ریزند و تفاله های قهوه داخل فیلتر می ماند. یک نشانگر شیشه ای در بالای دستگاه وجود دارد که می توانید میزان تیره بودن قهوه را مشاهده کنید. قهوه‌سازها برای افرادی که می‌خواهند قهوه‌ای با غلظت‌ها و قوت‌های مختلف تهیه کنند، ایده‌آل است، هرچند برخی از دوستداران قهوه فکر می‌کنند که این نوع دستگاه‌ها قهوه‌ی خیلی خوبی درست نمی‌کنند!

اسپرسو ساز و کاپوچینو ساز

این دستگاه ها با استفاده از بخار قهوه بسیار قوی می سازند. قهوه اسپرسو بسیار غنی تر و غلیظ تر از قهوه تهیه شده از دستگاه قهوه ساز است و پایه قهوه کاپوچینو و لاته است. دستگاه های پمپ بخار کمی گران تر از مدل های دیگر هستند.

تجهیزات تولید فشار (بخار)

آب داخل مخزن می جوشد و فشار و بخار ایجاد می کند. در نهایت فشار کافی ایجاد شده و آب جوش روی قهوه ریخته می شود. سپس از این بخار برای ایجاد کف استفاده می شود. با برگشت آب بسیار داغ یک اسپرسوی صاف تهیه می کند. اطمینان حاصل کنید که فشار بخار برای تهیه یک اسپرسوی عالی کافی است.

اسپرسو

سیستمی برای تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از کپسول است.

قهوه مخلوط، برشته، آسیاب شده و سپس در کپسول های محکم بسته بندی می شود که بیش از نه ماه تازه می ماند. یکی از مزایای استفاده از این روش این است که تهیه قهوه بسیار ساده و راحت است. در این دستگاه ها فیلتری برای تمیز کردن وجود ندارد و باقیمانده قهوه برای تمیز کردن وجود ندارد، مهمتر از آن، طعم قهوه عالی است و می توانید از طیف گسترده ای از قهوه های با طعم های مختلف استفاده کنید.

تهیه قهوه به طور مستقیم از دانه های قهوه (دانه ها به دستگاه قهوه ساز)

برای تجربه طعم بی نظیر قهوه در منزل، آسیاب های قهوه (دستگاه هایی با قابلیت سرو دانه های قهوه در فنجان) برای شما یک اسپرسو حرفه ای آماده می کنند. البته کار با این دستگاه فوق العاده آسان است. دانه های قهوه تازه آسیاب شده برای تولید اسپرسو ضروری استفاده می شود و قهوه کاملا تازه را برای شما به ارمغان می آورد.

روشی آسان برای تهیه قهوه

برخی از این نوع تجهیزات کاملا اتوماتیک هستند: آب را در مخزن آب بریزید، شیر را در یک مخزن مشخص شده بریزید و دانه های قهوه را در ظرف مخصوص بریزید. سپس دکمه مخصوص روی دستگاه را فشار دهید. دستگاه دانه های قهوه را آسیاب می کند، قهوه را داخل فنجان می ریزد و کف شیر را روی آن می ریزد.

مدل های جدید دستگاه های قهوه ساز دارای ویژگی های زیادی هستند، مانند فنجان گرم کن برای گرم نگه داشتن فنجان. قهوه ای بسیار شیرین است که قهوه داغ فنجان را تغییر نمی دهد.

قهوه سازهای با آسیاب قهوه گرانتر از قهوه سازهای سنتی هستند و گاهی اوقات هنگام آسیاب کردن دانه ها یا دم کردن قهوه صدای کمی ایجاد می کنند. با این حال، میزان صدایی که تولید می کنند قابل قبول است و اسپرسوی عالی تولید شده توسط این دستگاه، خرید این دستگاه را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند.

نکاتی که هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز باید در نظر گرفت:

بار یا فشار بخار

هنگام خرید قهوه ساز بدانید که فشار بخار خوب یکی از الزامات قهوه ساز برای تهیه خامه یا فوم است. این بدان معنی است که بخار با قهوه آسیاب شده با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد می کند. سرعت خیلی کم باعث ایجاد طعم تلخ یا تند می شود. فشار بین 14 تا 19 بار بهینه است، اما برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که اگر دانه های قهوه به خوبی آسیاب شوند، فشار بین 9 تا 11 بار کافی است.

راهنمای خرید قهوه ساز اسپرسو

ترموبلاک

برای دستیابی به بهترین طعم قهوه، قهوه نباید جوشانده شود. ترموبلاک نوعی آب جوش است که با کمک پمپ دمای آب را تا دمای بالا (حدود 90 درجه) بالا می برد. برخی از مدل ها دارای سیستم ترموبلاک برای فوم شیر هستند که به دمای حدود 120 درجه نیاز دارد.

نگهدارنده فیلتر

این قطعه دانه های قهوه را نگه می دارد و باید آنها را گرم نگه دارد. مدل پایه دارای پایه فیلتر آلومینیومی است، اما مدل های گران تر دارای پایه فیلتر برنجی هستند که می تواند گرما را بیشتر تحمل کند.

ولتاژ دستگاه

مانند کتری برقی، با ولتاژ بالاتر در دستگاه، آب سریعتر به جوش می آید، اگر می خواهید مقداری اسپرسو درست کنید، دستگاهی با ولتاژ بالاتر بهتر است.

تکنیک های تهیه قهوه اسپرسو و کاپوچینوی عالی

اگر می‌خواهید یک فنجان اسپرسو را به روش ایتالیایی درست کنید، باید بدانید که چگونه کرمای عالی درست کنید.

این کرم (فوم) عصاره خالص قهوه است که می توانید آن را در قهوه اسپرسو بیابید، این کرم مانند درپوش روی فنجان یا لیوانی که حاوی اسپرسو است قرار می گیرد و پر از عطر و طعم است. روشی برای تست کیفیت کرم روی اسپرسو وجود دارد و آن این است که مقداری شکر روی خامه بریزید، اگر شکر زمان می برد تا حل شود، یک خامه عالی درست کرده اید. بالای اسپرسو.

خرید قهوه ساز | قهوه | قهوه ساز

قهوه با استفاده از بخار، قهوه بسیار قوی می سازد.

انواع قهوه

کاپوچینو: 1/3 اسپرسو، 1/3 شیر داغ، 1/3 شیر

قهوه لاته: با افزودن شیر داغ به اسپرسو، معمولاً به نسبت 1: 6 شیر داغ: اسپرسو

ماکیاتو: اسپرسو با کمی شیر اضافه شده است.

کان پنه. اسپرسو با خامه فرم گرفته

موکا: شکلات داغ با اسپرسو

Americano: آب جوش با یک شات اسپرسو

آسیاب قهوه برقی

یکی دیگر از عوامل مهم در تهیه قهوه با طعم دلخواه، آسیاب قهوه است.

آسیاب قهوه:

خرید یک آسیاب قهوه خوب یک سرمایه گذاری مهم است. آسیاب قهوه مقدار مناسبی از قهوه آسیاب شده را برای تهیه قهوه مورد نیاز شما فراهم می کند.

آسیاب های قهوه ابزاری یا مخروطی هستند. آسیاب های چرخشی (دیسکی) سریع تر آسیاب می شوند و صدای کمتری تولید می کنند، آسیاب های مخروطی آهسته تر می چرخند و قهوه کمتر به آسیاب می چسبد و صدای کمتری ایجاد می کند.

کدام آسیاب برای کدام قهوه مناسب است:

آسیاب درشت: برای تهیه قهوه در قهوه ساز و قهوه ساز برقی

آسیاب متوسط: برای تهیه قهوه در فیلتر صاف قهوه

آسیاب ریز: برای تهیه قهوه در دستگاه قهوه ساز فیلتر مخروطی

آسیاب قهوه عالی: برای تهیه قهوه در دستگاه اسپرسوساز

خرید قهوه:

برای اینکه همیشه قهوه تازه داشته باشید، قهوه را در مقادیر کم و در فواصل زمانی کوتاه خریداری کنید، زیرا به سرعت تازگی خود را از دست می دهد.

ذخیره سازی قهوه:

برای تازه نگه داشتن قهوه، معمولا بهتر است دانه های قهوه یا قهوه آسیاب شده را در یک ظرف شیشه ای بدون هوا و دور از نور خورشید نگهداری کنید. اگر می خواهید قهوه را به مدت یک هفته استفاده کنید، دمای اتاق برای نگهداری قهوه ایده آل است، اما اگر می خواهید قهوه را بیش از دو هفته استفاده کنید، بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید. این کار از واکنش های شیمیایی که باعث کهنه شدن قهوه می شود جلوگیری می کند.

برای تهیه دستگاه قهوه ساز:

سازندگان دستگاه قهوه ساز توصیه می کنند که هنگام استفاده از دستگاه ابتدا دستگاه را با آب داغ و تحت فشار بشویید تا هرگونه حباب هوا از بین برود.

نکاتی برای خرید دستگاه قهوه ساز

قیمت قهوه ساز خانگی در ایران چقدر است؟

ما انواع مختلفی قهوه ساز داریم که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. بنابراین هر قهوه ساز قیمت متفاوتی دارد.

خوب است بدانید که چگونه قهوه ساز فیلتری اتوماتیک را کار کنید

کار با این دستگاه ها به قدری آسان است که نیازی به آموزش خاصی نیست. یکی دو پا سفال هست که بعداً ذکر خواهد شد. در گذشته در مجموعه مقالات مختلف آی کافه به بایدها و نبایدهای دم کردن قهوه اشاره کرده ایم. توصیه می کنیم این مطالب را که عموماً در بسیاری از روش های تهیه قهوه کاربرد دارد، به دقت مطالعه کنید. چه نوع آبی باید استفاده کرد، چگونه قهوه بهتر است، چقدر مهم است که قبل از آماده شدن قهوه بخورید و بسیاری از نکات ریز و درشت دیگر.

هر آنچه که باید در مورد تمیز کردن قهوه ساز بدانید

دوباره از قهوه تازه لذت ببرید و با این روش های ساده خستگی روزانه را از بین ببرید:

1- باقی مانده قهوه داخل دستگاه را بردارید و سبد دانه قهوه و فیلتر را تمیز کنید. 2- ابتدا قهوه جوش را با آب سرد بشویید و آن را با یک فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب پر کنید.

3- سرکه و آب را داخل قهوه ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید. بعد از تمام تغییرات، آن را خاموش کنید.

4- مخلوط سرکه را به مدت 15 دقیقه بگذارید و حل کنید.

5- قطره های سرکه را با دوبار ریختن آب خالی تمیز کرده و دستگاه را روشن کنید. دوباره دستگاه را خاموش کنید و بگذارید 15 دقیقه به همین صورت بماند. حالا قهوه ساز شما مثل روز اول تمیز است.