چگونه یخچال را بدون برفک کنیم؟

اگر متوجه مقدار زیادی یخ یا یخ زدگی در یخچال شدید و از خود پرسیدید که برای جلوگیری از یخ زدن یخچال چه کاری باید انجام دهید، باید به نکات و نکاتی که کارشناسان یامار24 توصیه می کنند توجه کنید. در این مقاله راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از یخ زدگی یخچال های قدیمی و جدید توضیح داده شده است. وقوع این پدیده ناخوشایند قطعا مانع از گردش هوا در قسمت های مختلف دستگاه شده و کارایی آن را به شدت کاهش می دهد. تا انتهابا سرویس بوش همراه باشید.

یخچال

محلول یخچال فریزر دانسن به چندین مرحله نیاز دارد که با رعایت آنها می توانید بدون نیاز به تعمیرکار از شر این مشکل خلاص شوید.

ترفند جلوگیری از یخ زدن یخچال را بررسی کنید

اگر برفک می بینید، راه هایی برای خلاص شدن از شر آن وجود دارد و سپس باید اقداماتی را برای جلوگیری از تشکیل تعداد زیاد آن انجام دهید. در یخچال تازه یخ زدایی شده (بدون یخ) می توان تصور کرد که به دلیل پر شدن زیاد دستگاه، تشکیل یخ امکان پذیر است.

توجه داشته باشید که دریچه های هوای بسته در داخل یخچال می تواند منجر به سرمازدگی شود.

به طور معمول، هوای سرد از طریق فن از طریق دریچه ورودی به تجهیزات هدایت می شود.

اگر ورودی های هوا به چند دلیل مسدود یا مسدود شده باشد: کثیفی، اشکال در فن، چیدمان نامناسب غذا، گردش هوا در داخل دستگاه به درستی انجام نمی شود و این عیب به دلیل تشکیل کپک در داخل دستگاه ظاهر می شود. . برخی از بخش ها وجود دارد

در برخی موارد کثیفی فقط به دریچه ها محدود نمی شود و تجهیزات پشت یخچال نیز نیاز به بررسی و تعمیر دارند. برای تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران کلیک کنید.

اگر موارد بالا را مرور کرده اید و می خواهید بدانید که برای محافظت از یخچال در برابر یخ زدگی چه باید کرد؟ ابتدا درب دستگاه را باز کرده و لاستیک اطراف در را به دقت بررسی کنید.

این لاستیک به عنوان آب بند عمل می کند و اجازه ورود هوای گرم و مرطوب را نمی دهد، بنابراین نباید پاره شود و شکل آن تغییر نکند و همچنین باید دارای خاصیت مغناطیسی خوبی باشد.

برای اطمینان از تمیزی، بهبود خواص مغناطیسی و بازیابی شکل اصلی، بهتر است آن را با آب جوش بشویید.

چرا برای جلوگیری از یخ زدن یخچال باید سریع عمل کرد؟

به احتمال زیاد، یخ زدن در فریزر شما به دلیل تماس رطوبت با کویل های داخل دستگاه است.

ایجاد کپک می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع، اشغال فضای داخل دستگاه و جلوگیری از بسته شدن درب یخچال شما (تغییر شکل و خراب شدن لاستیک) شود.

کپک همچنین می تواند بر طعم غذا تأثیر بگذارد و باعث یخ زدن غذا در یخچال شود.

کپک روی مواد غذایی به دلیل تغییرات دمایی در فریزر در صورت نگهداری طولانی مدت باعث کم آبی بدن می شود. هنگامی که رطوبت از غذا تبخیر می شود، کریستال های یخ روی سطح آن تشکیل می شوند. یخ زدن غذا بر طعم غذا تأثیر می گذارد و ممکن است باعث فاسد شدن آن شود.

چیکار کنیم که یخچال زود یخ نزنه؟

در برخی موارد، هیچ دلیل پیچیده ای پشت این مشکل وجود ندارد که نتوانید آن را در خانه حل کنید. در ابتدا خوب است نحوه تنظیم دمای یخچال را یاد بگیرید، گاهی اوقات تنظیم دمای اشتباه توسط کاربر یا افراد دیگر باعث ایجاد مشکل می شود.

دمای تنظیم شده برای یخچال شما در مدل های با تنظیم دیجیتال باید روی 3 درجه سانتیگراد تنظیم شود.

دمای تنظیم شده برای فریزر باید منفی 18 درجه سانتیگراد باشد.

تنظیم هر محفظه در یک سطح مشخص به حفظ مواد غذایی شما و جلوگیری از یخ زدن یخچال کمک می کند.

برای دریافت پاسخ بهتر در مورد تنظیمات دمای یخچال یا فریزر خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

اگر هنوز این سوال را دارید که اگر یخچال یخ نمی زند چه کار کنیم، این 7 روش ساده را دنبال کنید.

با رعایت این نکات، ترفند خنک کردن یخچال را انجام دهید!

1. مطمئن شوید که درب یخچال بسته است.

برای اینکه یخچال یخ نزند باید توجه بیشتری به بسته بودن درب آن داشته باشید زیرا با بازکردن آن هوای سرد خارج شده و رطوبت به داخل آن هدایت می شود.

نفوذ رطوبت عامل رشد کپک است با افزایش دمای داخل یخچال، دستگاه برای محافظت از محتویات باید سخت‌تر کار کند.

از باز و بسته کردن بی مورد درب خودداری کنید.

2. غذا را مرتب کنید

غذای خود را سازماندهی کنید – این پاسخ ساده Reparo 24 به سؤال شما در مورد اینکه چه کاری می توانید برای جلوگیری از یخ زدن یخچال خود انجام دهید است. زمان بیشتری را صرف جستجوی مواد مورد نظر خود خواهید کرد.

3. نظم مناسب

به عنوان یک قانون کلی، برای جلوگیری از کپک زدن، نمی توان بیش از 1.3 کیلوگرم (3 پوند) غذا را در فضایی به وسعت 30 سانتی متر مربع (1 فوت) قرار داد.

رشد کپک در یک فریزر خالی یا پر معمول است.

4. برای جلوگیری از یخ زدن یخچال چه باید کرد؟ از قرار دادن غذای گرم خودداری کنید

از نگهداری اقلام گرم، غذاهای سرد یا فقط غذاهای سرد در فریزر خودداری کنید. گرم نگه داشتن غذا باعث ایجاد رطوبت می شود. اگر غذایی دارید که برای یخ زدن خیلی داغ است، ابتدا آن را در یخچال بگذارید.

5. کمبود رطوبت در ظرف یا غذا

مواد غذایی را قبل از نگهداری خشک کنید تا زمانی که مواد غذایی خود را از انبار تهیه می کنید، ممکن است کمی شروع به ذوب شدن کرده باشد که منجر به ایجاد رطوبت در خارج از بسته می شود. قبل از قرار دادن این وسایل در فریزر، آنها را با یک پارچه پاک کنید تا رطوبت آن گرفته شود و از یخ زدن یخچال جلوگیری شود.

6. استفاده از ظروف مناسب برای نگهداری مواد غذایی

یک راه حل آسان برای دانستن اینکه برای جلوگیری از یخ زدگی در یخچال چه باید کرد، استفاده از ظروف نگهداری مناسب است که ورود هوا را به غذا به حداقل برساند.

اگر از ظروف پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که اندازه کیسه باید متناسب با مقدار غذا باشد.

اندازه یکنواخت به این معنی است که هیچ فضای هوایی در داخل ظرف وجود ندارد.

برای یخ زدن مواد غذایی خود اگر از نایلون استفاده می کنید سعی کنید از کیسه های مخصوص فریزر استفاده کنید. از آنجایی که این نوع نایلون ها معمولا ضخیم تر از کیسه های معمولی هستند، برای سرماخوردگی مفید هستند.

7. دمای فریزر را به طور ناگهانی تغییر ندهید تا از تولید برفک جلوگیری شود.

حفظ دمای ثابت برای جلوگیری از یخ زدگی در فریزر، حفظ دمای دقیق خارجی و داخلی مهم است. سعی کنید یک فریزر در آن قرار دهید. قرار دادن دستگاه خود در خارج از منزل به این معنی است که باید در دماهای بالاتر بیشتر کار کند، که می تواند باعث یخ زدن مواد غذایی در محیط های سرد شود. دمای داخل فریزر (0 درجه فارنهایت) باید حدود -18 درجه سانتیگراد باشد. با استفاده از ترموستات فریزر می توانید دما را کنترل کنید.