صبحانه در رشت

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روزانه است که نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد ایفا می‌کند و باید یک چهارم کالری روزانه مورد نیاز شما را در خود داشته باشد. خوردن یک صبحانه کامل می‌تواند انرژی آغاز روز شما را تامین کند و ذهن و جسم شما را به تکاپو وا دارد. به خاطر تمامی دلایل ذکر شده، اغلب مردم جهان به وعده صبحانه بسیار اهمیت می‌دهند و مایلند صبحانه خود را به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن نوش جان کنند. حال سوال این است که اگر بخواهیم بهترین صبحانه در رشت را بیابیم، جستجوی خود را از کجا باید آغاز کنیم؟ در این مطلب قصد داریم به رشتوندان و مسافرانی که مایلند صبحانه در رشت میل کنند، بهترین رستوران‌های این شهر را برای این وعده مهم، معرفی نماییم.

بهترین صبحانه در رشت

 صنعت رستوران در رشت صنعتی بسیار رقابتی با تعداد رستوران‌های زیاد و کیفیت بسیار بالاست. عمده دلیل این موضوع، اهمیت مردم رشت به غذا است که از دیرباز به عنوان یک فرهنگ غالب وجود داشته و همچنان هم سلیقه مردم این خطه در زمینه غذا بسیار حساس است. به همین دلیل رستوران‌های با کیفیت متوسط و پایین در این شهر محکوم به فنا و رستوران‌های دارای کیفیت بالا، همواره محبوب خواهند بود. با همه این‌ها وعده صبحانه در رشت سبک و سیاقی متفاوت دارد. شما می‌توانید کافه‌های متعددی را بیابید که منوی مختصری برای صبحانه دارند، یا مغازه‌هایی که به صورت تخصصی فقط کله پاچه، حلیم، آش یا… دارند.

رستوران‌هایی که در رشت روی وعده صبحانه خود به عنوان یک وعده مهم سرمایه گذاری کرده باشند و منوی متنوعی از انواع صبحانه‌های با کیفیت را داشته باشند، محدود هستند؛ اما در میان آن‌ها نام‌هایی را می‌بینیم که از شهرتی در سطح کشور برخوردار هستند و وزنه اعتبار صنعت غذا را حداقل در شمال کشور یک تنه یدک می‌کشند. در اینجا قصد داریم با معتبرترین آن‌ها فهرست بهترین صبحانه در رشت را به شما معرفی نماییم.

رستوران رازقی

گروه رستوران‌های رازقی به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برند رستورانی در شمال کشور شناخته می‌شود و با داشتن 4 شعبه رستورانی مختلف و سایت و اپلیکیشن اختصاصی سفارش غذا، به نوعی معتبرترین رستوران استان گیلان نیز هست. این مجموعه رستورانی با نام‌های رستوران پیزریا (شعبه رشت و لاهیجان) ، رازقی اکسپرس (مخصوص سفارشات بیرون‌بر) و رستوران وی آی پی رازقی در استان گیلان شناخته می‌شود و در حال حاضر در شهرهای رشت و لاهیجان مشغول ارائه خدمات غذایی است.

رستوران رازقی، یکی از پر تنوع‌ترین رستوران‌های رشت است که در هر سه وعده غذایی متنوع‌ترین منوی غذایی را دارد. اما وعده صبحانه در آنجا با همه رستوران‌های رشت متفاوت است. صبحانه در رستوران رازقی به صورت بوفه آزاد سلف سرویس است که با تنوعی بی‌نظیر همه روزه از ساعت 7 و نیم تا 11 صبح در اختیار مشتریان قرار دارد و در کنار تنوع بالا، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. برای مشاهده منو رستوران به صفحه بهترین رستوران در رشت مراجعه نمایید.

بوفه صبحانه رازقی شامل انواع آبمیوه طبیعی، انواع مرباهای دست‌ساز، آش رشته و شعله قلم کار، کله پاچه (یک دست کامل، نیم دست، پاچه گوسفند) ، لوبیا، لوبیا کباب، عدسی، کوکو سیب زمینی، تخم مرغ پخته، عسلی، نیم رو با دورچین، سوسیس بندری، انواع املت (گوجه، اسفناج، انواع املت‌های فرنگی) ، سرویس پنیر و گردوی مخصوص رازقی، پنکیک، وافل، تیرامیسو، چیزکیک، کیک اسفنجی و… است. برای مشاهده منو صبحانه اینجا کلیک نمایید.

همچنین این رستوران امکان سفارش انواع پکیج صبحانه به صورت بیرون‌بر را نیز دارد که شامل پک‌های مختلف و متنوع از ترکیبات منوی صبحانه این رستوران است و به صورت تلفنی، از طریق سایت و از طریق اپلکیشن اختصاصی سفارش غذای رستوران رازقی قابل سفارش هستند. همچنین این رستوران به سبب زیرساخت‌های گسترده خود امکان پذیرایی از رویدادهای فرهنگی اجتماعی را نیز دارد و تمامی فضای رستوران نیز قابل رزرو برای میهمانی‌های خاص است.

نکته اصلی در کنار تنوع بالای منوی رستوران رازقی، کیفیت بالایی است که در تمامی آیتم‌های جذاب آن دیده می‌شود. در حقیقت حسن شهرت رستوران رازقی برای کیفیت بالای غذای آن است که در کنار تنوع بی‌نظیر غذایی و فضای خاص آن، این رستوران را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر کرده است.

باغ رستوران های رشت | بهترین رستوران رشت با موسیقی زنده | بهترین رستوران سنتی رشت

کافه سایه

کافه کتاب سایه، یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در قالب کافه-رستوران به ارائه خدمات غذایی در وعده صبحانه فعالیت می‌کند. اولین و مهم‌ترین چیز درباره کافه سایه، فضای این کافه است که در دل سرسبزترین پارک رشت یعنی (بوستان ملت) واقع شده و فضایی بسیار زیبا و دلچسب دارد. ساعت کاری این کافه به گونه‌ای است که از صبح تا شب به طور پیوسته در هر سه وعده غذایی ارائه خدمات دارد و منوی صبحانه آن نیز منویی متنوع و لذیذ است. البته کافه سایه بر خلاف رستوران رازقی دارای بوفه صبحانه سلف سرویس نیست و تنوع منوی صبحانه آن نیز شبیه رستوران رازقی نیست؛ اما شما می‌توانید از میان انواع املت‌ها، پن‌کیک‌ها و دیگر صبحانه‌های فرنگی که در منوی این کافه قرار دارد، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

باغ رستوران های رشت | بهترین رستوران رشت با موسیقی زنده | بهترین رستوران سنتی رشت

هتل کادوس

هتل کادوس بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل رشت است که همچون نگینی در این شهر می‌درخشد و سالانه پذیرای تعداد زیادی میهمان و مسافر در این شهر است. فضای کافی شاپ و رستوران این هتل به صورت پیوسته در سه وعده غذایی اصلی آماده ارائه خدمات به مردم است و وعده صبحانه در این هتل به صورت بوفه سلف سرویس در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بوفه صبحانه این رستوران شامل انواع آبمیوه و نوشیدنی سرد و گرم، انواع املت میکس، ژامبون، سوسیس و تخم مرغ، انواع پنیر، مربا و کره، لوبیا و عدسی، میوه‌های فصل و انواع نان است.

باغ رستوران های رشت | بهترین رستوران رشت با موسیقی زنده | بهترین رستوران سنتی رشت

کافه آوند

کافه آوند رشت واقع در چهار راه گلسار، فضایی خاص با طراحی داخلی مینیمال دارد که با خدمات این کافه به نوعی هماهنگ است. در این کافه رستوران شما می‌توانید عجیب‌ترین منوی صبحانه را مشاهده کنید که شامل انواع املت و خوراک‌های مختلف است. آنچه کافه آوند رشت را خاص می‌کند، این است که منوی این کافه ترکیبی از مدرنیته و سنت به معنای حقیقی کلمه است. در این کافه شما می‌توانید طعم غذاهای مدرن را در تلفیق با غذاهای محلی رشت مشاهده کنید و این تلفیق تا حدودی در منوی صبحانه این رستوران نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، نیمرو به خَمس یکی از منوهای صبحانه این شهر است که ترکیبی قدیمی در شهر رشت به شمار می‌رود.

رستوران آریو

رستوران آریو واقع در میدان جهاد رشت یکی دیگر از رستوران‌هایی است که دارای منوی مجزا برای هر سه وعده اصلی است و منوی صبحانه نیز دارد. این رستوران فضایی آرام و زیبا دارد و از نظر موقعیت مکانی نیز لوکیشنی استراتژیک در رشت دارد. با وجود آن که این رستوران بوفه صبحانه سلف سرویس ندارد؛ اما منوی صبحانه آن منویی متنوع شامل انواع صبحانه‌های بین‌المللی، انواع صبحانه ایرانی، انواع پنکیک و انواع کرن فلکس و شیر است شما می‌توانید همه روزه به صورت حضوری و یا بیرون‌بر تمامی گزینه‌های منوی آن را سفارش دهید.

جمع بندی و نتیجه گیری

بهترین صبحانه در رشت برای سخت پسندترین سلیقه‌ها نیز در این پنج رستوران خلاصه می‌شود. شما با هر سلیقه که باشید، می‌توانید در این رستوران‌ها صبحانه مورد علاقه خود را بیابید؛ بخصوص اگر بوفه صبحانه رستوران رازقی را انتخاب کنید، در این صورت با تنوع گسترده‌ای روبرو خواهید بود که قطعاً می‌تواند شامل سلیقه شما نیز باشد. کافه‌ها و رستوران‌هایی که در رشت منوی صبحانه دارند، شامل مواردی بیش از این 5 مورد هستند، اما ما در این مطلب سعی بر این داشتیم که بهترین صبحانه در رشت را به شما معرفی نماییم.