عمومیکسب و کار جدید

استایل های مردانه و ساعت های اختصاصی هر استایل

ساعت مناسب هر استایل چیست؟ قوانین را بشناسید!

خواهیم یا نخواهیم باید قبول کنیم ساعت از آن اکسسورایزهای جذاب است حتی به قیمت یادآوری گذشت دلچسب‌ترین لحظه‌ها…  سبک‌‌های پر تنوع ساعت‌ها هر کدامش‌شان یک دنیا حرف برای گفتن دارند که خلاصه‌‌اش می‌شود: “هر استایل، یک ساعت! ” اگر ساعت‌باز هستید که تا پایان گزارش با ما بمانید اگر هم خیال‌دارید به جمع ساعات‌بازان بپیوندید خوش‌آمدید؛ این گزارش را بخوانید و ورودی قدرتمند داشته باشید.

استایل مردانه با ساعت | انواع استایل ساعت | ساعت برای تیپ اسپرت

استایل رسمی؛ ساعت رسمی

کاملا روشن است که در قرارهای مهم‌کاری و به طور کلی قرار‌های رسمی حتی دوستانه (مهمانی‌ها و مراسم‌ خاص) باید سراع ساعت رسمی یا کلاسیک را بگیریم؛ اما مهم‌ترین نکته اینکه هر ساعت مردانه لوکسی حتی از شناخته‌شده‌ترین برندها هم که باشد(از  امگا گرفته تا رولکس) فقط به اعتبار لوکس بودنش رسمی نیست.  یادتان باشد تنها به ساعتی میتوان گفت رسمی که این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • اول اینکه مینیمال باشد یعتی سادگی و ظرافت را با هم داشته باشد. اصولا در ساختار ساعت‌های مینیمال سادگی حرف اول را میزند. صفحه با کمترین علامت و نشانه طراحی می‌شود و در عوض تمرکز اصلی روی عملکرد ساعت است. خلاصه که بر خلاف تصور غالب، ظاهری ظریف و اتفاقا کم‌تمطراق از ویژگی اصلی ساعت‌های رسمی است.
  • ویژگی دوم صفحه‌ای ظریف و باریک است. امتیاز این ساعت‌ها در این است که به راحتی زیر آستین پیراهن و کت پنهان شوند. یادتان باشد یک ساعت باوقار و کاملا رسمی نباید از زیر لباس برآمده به نظر بیاید. بنابراین وقتی کت‌وشلوار آن هم از نوع رسمی‌‌اش را انتخاب میکنید به ساعت‌های با ضخامت کمتر از 15 میلیمتر فکر کنید.
  • اندازه صفحه ساعت‌های رسمی نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد این ساعت‌ها معمولا در ابعادی بین 31 تا 33 میل طراحی می‌شوند و در گروه صفحه‌هایی با اندازه متوسط قرار میگرند.
  • متریال به‌کار رفته در ساخت این ساعت‌ها معمولا بهترین و گران‌ترین‌ها هستند از طلا گرفته تا نقره و پلاتین.

و بالاخره اینکه ساعت‌های رسمی معمولا بند چرمی هستند  آن‌هم از چرم‌های گران قیمت. البته هستند ساعت‌های لوکس رسمی‌ای که بند فلزی دارند و این بندها امضای خاص برند آنهاست مثل امگا، رادو، رولکس…

Montblanc، Piaget، Rado  و…. از جمله برندهای معتبر در دنیای ساعت‌های رسمی هستند.

استایل اسپورت؛ ساعت اسپورت

درست در  نقطه مقابل ساعت‌های رسمی ساعت‌های اسپورت قرار دارند و مدل‌هایی که در جرگه  این ساعت‌ها قرار میگیرند باید این ویژگی‌ها را داشته باشند:

معمولا سیستم کرنوگراف دارند با کنتراست رنگی، آن هم از نوعی که کاملا به چشم بیاید. سایز صفحه این ساعت‌ها بزرگ است آن‌هم بزرگ به معنای واقعی. المان و نشانه‌های خاص هم تا دلتان بخواهد در صحفه‌شان وجود دارد؛ خلاصه که حسابی شلوغند. قاب این ساعت‌ها از عموما از جنس تیتانیوم است و بندها هم لاستیکی، چرمی و استیل. همانطور هم  که از اسم و ظاهرشان برمی‌آید وقی باید سراغشان بروید که قرار است اسپورت بپوشید.

استایل روزمره؛ ساعت کژوال

گروهی از ساعت‌ها نه زرق‌وبرق و ظرافت ساعت‌های رسمی را دارند و نه بزرگنمایی ساعت‌های اسپورت را. سایز صفحه این ساعت‌ها از قانون مشخصی مثل بزرگ یا کوچک پیروی نمیکند و بیشتر در گرو نوع طراحی است اما اغلب متوسطند تا کوچک و بزرگ؛ رنگ صفحه هم با بند کنتراست رنگی دارد. ساعت‌های کژوال هم با استایل نیمه رسمی هماهنگ می‌شوند هم نیمه اسپورت. و دقیقا به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای استفاده روزمره‌اند. این ساعت‌ها به خاطر کاربرد زیادشان علاوه بر تنوع بسیار در  طراحی شکل‌وشمایل، از نظر ساختار هم بسیار بادوامند و نیاز به مراقبت زیاد ندارند.

نکات مهم برای خرید ساعت مچی

اولین چیزی که قبل از خرید ساعت مردانه باید به آن دقت کنید شرکت سازنده‌ی آن است. در دنیای ساعت‌های مچی، برند ساعت نشان دهنده‌ی کیفیت و طول عمر آن است. همچنین سبک طراحی ظاهری ساعت هم در هر برند به سبکی خاص است. پس با توجه به برند تولید کننده، می‌توانید نزدیک‌ترین ساعت به استایل محبوبتان را خریداری کنید.

موضوع بعدی خوش‌نام بودن آن ساعت در بازار و همچنین در بین دوستان و آشنایان است. بد نیست قبل از خرید ساعت، کمی درباره‌ی آن در بین اطرافیانتان تحقیق کنید. روش دیگری که برای این بررسی می‌توانید انتخاب کنید خواندن کامنت خریداران محصول در صفحه‌ی آن است. مشخصات ظاهری، جنس بند و مدل صفحه‌ی ساعت گزینه‌ی بعدی است که باید به آن دقت کنید.

همچنین دلیل شما برای خرید ساعت بسیار مهم است. مثلا اگر قرار است برای شرکت در یک مراسم رسمی ساعت بخرید نباید به سراغ ساعت اسپرت یا خلبانی بروید. یا اگر قرار است از ساعت در طبیعت گردی، مسافرت و شنا استفاده کنید نباید ساعت رسمی را انتخاب کنید.

طول عمر ساعت، تناسب سایز صفحه با مچ، جنس صفحه و در نهایت قیمت مواردی هستند که باید قبل از خرید به آن حتما توجه کنید.

قیمت ساعت ها به چه چیزهایی بستگی دارد ؟

دو عنصر بر روی ساعت وجود دارد جائیکه مواد مدنظر است. خود ساعت و بندهای آن بسته به نوع، استایل، برند و قیمت متفاوت است.قسمتی که صفحه ساعت را نگه می دارد ، اساسا از جنس پلاستیک یا فلزاتی مانند آهن، تیتانیوم، طلا، نقره و پلاتینیوم ساخته شده است. بندهای آن نیز از مواد خود ساعت بعلاوه موادی مثل چرم(واقعی و جعلی) ساخته شده است. قیمت این مواد بسیار متفاوت است. ارزان ترین نوع آن پلاستیک است، سپس نوع لاستیکی ان ارزان است.قیمت ساعت چرمی و فلزی بیشتر می شود، بطوریکه ساعت های فلزی، گرانترین ساعت ها هستند .قیمت آنها بسته به کیفیت مواد متغیر است و انواع حرکت ساعت را بشناسید، زیرا منابع قوی ساعت هستند.

قبل از خرید ساعت مچی چه باید بدانید ؟

طرح های متفاوت از ساده تا لاکچری بسته به برند،طراح،قیمت و عملکرد متفاوت است.یک برند را انتخاب کنید بودجه خودتان را درنظر بگیرید . خانه ساعت پیشنهاد می کند که به انواع برندها نگاه بیندازید و ساعت مورد علاقه خودتان را خریداری کنید. کارخانه های ساعت سازی زیادی سالها فعالیت داشتند، بنابراین انتخاب یک برند خاص کمی دشوار است پس تاریخ سابقه شرکت را سرچ کنید تا ببینید چه مدت در زمینه بازار ساعت فعالیت داشتند و چه طرح هایی دارند.

پرس و جو از دوستان درباره ماندگاری ساعت

از دوستان و خانواده خود بپرسید که چه ساعتی را قبلا خریداری کرده اند و چه نوع برندی و چه ساعتی برای آنها بیشتر کار کرده است و ماندگاری بیشتری داشته است.

یافتن اطلاعات از ساعت با سرچ آنلاین قبل از خرید ساعت مچی

می توانید آنلاین نیز سرچ کنید و مقالات مربوط به شرکت های خاص و مدل های ساعتشان را بخوانید و فقط مطمئن شوید برندی که انتخاب می کنید همان طرحی را دارد که می خواهید.

بررسی مشخصات

قیمت ساعت مردانه و مشخصات آن را بررسی کنید . وقتی دارید ساعت ایده آلتان را تهیه میکنید، بدانید که چه مشخصاتی دارد و چه ویژگی هایی را می خواهید که داشته باشد.

انتخاب ساعت با توجه به نیاز

تهیه ساعت مدنظر بسته به نیاز شما دارد.اگر شما بدلیل بیزینس و تجارت، سفرهای بین المللی زیادی می روید، به خرید یک سات رسمی وهوشمند فکر کنید که به شما در مناطق مختلف زمانی، ساعت آن منطقه را می گوید و امکانات آن گسترده و وسیع است.

ساعت گجت، ساعتی است که هر ساله محبوبیت زیادی را به دست می آورد. گرچه بدلیل ظاهرشان از محبوبیت فراوانی برخوردارند، آنها مشخصات و ویژگی های دیگری از جمله تقویم دوربین دیجیتال، و سایر برنامه های دیجیتالی دارند.ساعت های گجت، گرانترین ساعت ها هستند.

اگر در فضاهایی که حرارت بالایی دارند، رفت و آمد می کنید، مطمئن شوید که ساعتی که خریداری می کنید مقاومت بالایی در برابر گرما دارد.

اگر کوهنوردی می کنید یا خلبان هستید یا اینکه به کارهای هیجانی مثل جامپینگ علاقه دارید، موقع خرید حتما از میزان مقاومت فشار ساعتی که پسندیده اید، مطمئن شوید.

انتخاب ساعت بر اساس ویژگی های آن

یک ویژگی اصلی ساعت، مقاومت آن در برابر آب است ، سطح مقاومت ساعت بسته به میزان آبی دارد که وارد صفحه ساعت می شود. سطح بالای مقاومت آب از 50 متر تا 1000 متر است، که از ساعت در برابر آب به هنگام ظرف شستن و شنا در آب های عمیق نیز محافظت می کند.ساعت جنریکی در برابر طوفان هم مقاوم است.

اگر نگران هزینه ها نیستید، به سراغ مجموعه های ضدها یا همان مقاومت ها بروید. مجموعه ضدها شامل ضدزنگ (Stainless Steel)، ضدضربه (Shock Resistance) و ضدآب (Water Resistance) و پوشیده با محافظ کریستال (Crystallized) هستند با حروف اختصاری علامت گذاری می شوند.

بررسی شکل ساعت قبل از خرید ساعت مچی

دایره، لوزی، مثلث، بیضی یا مربع- مستطیل انواع شکل های ساعت هستند که بیشتر از بقیه استفاده می شوند. ساعت های دایره ای شکل طرفداران بیشتری در بین جوانان دارد زیرا هم اسپرت است و هم تنوع مدلی بیشتری دارد. انتخاب شکل صفحه، رنگ و اندازه بیشتر از هرچیزی سلیقه ای است. قانون خاصی درباره انتخاب رنگ و اندازه ساعت وجود ندارد و به سلیقه بستگی دارد مثلا ممکن است با اینکه مچ دست لاغری دارید، ساعتی با قاب بزرگ را بپسندید یا اینکه با وجود اینکه رنگ پوستتان تیره است، رنگ زغالی را بپسندید .

برای اینکه ساعت را با رنگ لباس و شکل لباستان ست کنید، ساعت هایی را انتخاب کنید که زیاد گران نیستند و رنگ ها، مدل ها و شکل های مختلفی دارند. اما اگر می خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، ساعتی رنگی رنگی انتخاب کنید که به همه لباس هایتان بیاید.