فرهنگ و هنرکسب و کار جدید

بهترین تولیدی فرش مسجد کاشان کدام است؟ راهنمای تهیه فرش مسجد

ویژگی های خرید فرش مسجد از سایت سجاده کارپت کاشان

بهترین تولیدی فرش مسجد کاشان کدام است؟ راهنمای تهیه فرش مسجد: قدیمی هایی که با فرش دستبافت اصیل زندگی کرده اند و نقشه ها و رج ها را خوب می شناسند، با نگاهی گذرا به فرش های ماشینی، تشخیص می دهند که این فرش دوام و کیفیت لازم را دارد یا نه. تجربه و تخصص این افراد بسیار ارزشمند است. معمولا هیئت امنای مساجد، افراد با سابقه و معتمدی هستند که سرد و گرم روزگار را چشیده اند و قدرت تشخیص خوبی در تهیه اقلام مختلف برای مسجد از جمله خرید فرش براب مسجد را دارند.

فرش شناسان و متخصصین معتقدند که:

– سجاده فرش برای مسجد باید نرم و لطیف باشد تا نمازگزاران هنگام نشست و برخاست زانوهایشان اذیت نشده و احساس راحتی داشته باشند.

– از آنجا که  فرش سجاده ای نماز در معرض رفت و آمد است، بهتر است جنس فرش از بهترین الیاف باشد تا در اثر پاخوردن کوبیده نشود.

– سجاده فرش های رولی به صورتی تولید می شوند که به آسانی قابل حمل و نقل هستند. ممکن است فرش های مسجد در اثر برگزاری مراسم و پذیرایی کثیف شود، پس بهتر است به صورت رولی باشد تا به آسانی قابل حمل باشد.

– ترجیحا رنگ های چرکتاب برای مفروش کردن مسجد استفاده شوند. رنگ هایی مثل لاکی، سرمه ای، سبز پررنگ.

فرش سجاده آریا | فرش سجاده ای ارزان | فرش سجاده ای دیجی کالا

انواع طرح سجاده فرش برای مسجد

با پیشرفت تکنولوژی و رشد صنعت فرش ماشینی، تنوع طرح های سجاده فرش بسیار زیاد شد. طراحان حرفه ای و خلاق با توجه به هنر و فرهنگ ایرانی – اسلامی زیباترین طرح های سجاده فرش را برای اماکن مذهبی طراحی می کنند.

اما به طور کلی می توانیم انواع طرح فرش سجاده ای و فرش نمازخانه را به دو دسته تقسیم کنیم:

– فرش سجاده ای محرابی

– سجاده فرش بدون محراب

اینکه مساجد، حسینیه ها و نمازخانه ها از چه طرحی استفاده کنند کاملا سلیقه ای بوده و بستگی به فرهنگ مردم هر منطقه دارد. معمولا متولیان و خیرین مساجد در این باره تصمیم می گیرند.

سجاده فرش های محرابی به صورتی طراحی شده اند که طرح یک محراب یا گنبد روی فرش نقش بسته و جای مهر نمازگزاران وسط محراب است. فرش مسجد بدون محراب نیز به دو دسته اصلی تقسیم می شود؛

فرش تشریفاتی و فرش یکپارچه.

نوع طراحی فرش تشریفاتی به صورتی است که یک حاشیه در کناره سجاده فرش تشریفات نقش بسته که روی این حاشیه مهر نماز قرار می گیرد. روی حاشیه کناری دیگر نیز محل ایستادن نمازگزار است. این طرح های ساده معمولا نقشه های ساده بوده و یا اشکال هندسی و اسلیمی تکراری است.

به فرش تشریفات فرش قرمز نیز گفته می شود. سجاده فرش یکپارچه حاشیه ای ندارد. نقشه این فرش ها به صورتی است که با قرار گرفتن رول های فرش در کنار هم، نقشه تکمیل می شود و یک طرح یکپارچه را نمایش می دهد.

معمولا برای مساجد و نمازخانه ها از فرش های محرابی استفاده می شود تا مکان نمازگزار و جهت قبله کاملا مشخص باشد و برای حسینیه ها و اماکن مقدس مذهبی از فرش های تشریفات و یکپارچه؛ چرا که بیشتر مراسم مذهبی در این فضاها انجام می شود.

سجاده فرش چند شانه انتخاب کنیم؟

بهترین سجاده فرش نمازخانه باید نرم و لطیف بوده و سفتی و زمختی نداشته باشد. معمولا فرش های سجاده ای 500 یا 700 شانه برای نمازخانه و مساجد مناسب هستند. بهترین جنس نخ نیز اکرولیک هیت ست شده و بدون پرز است. رنگ های پرفروش سجاده فرش عبارتند از لاکی، سبز، آبی و در بعضی مناطق نیز گردویی.

از کجا فرش مسجد بخریم؟

فرقی ندارد شما فرش ماشینی بخواهید یا خرید فرش برای مسجد، در هر صورت نیاز است که خوب بررسی و تحقیق کرده و فرشی با بهترین کیفیت تهیه کنید. برای تهیه فرش نمازخانه خوب، بهتر است از برندی خرید سجاده فرش را داشته باشید که خوشنام، اصیل و معتبر باشد. شما می توانید رضایت مشتریان و خریداران قبلی را نیز مدنظر قرار داده و با متولیان مساجدی که قبلا توسط این برند فرش شده اند مشورت کنید.

فرش سجاده آریا | فرش سجاده ای ارزان | فرش سجاده ای دیجی کالا

شرکت محراب نقش کاشان یکی از برندهای با سابقه و خوشنام در منطقه هنرخیز کاشان است. شما می توانید سجاده فرش مخصوص مسجد را با نخ صد در صد اکرولیک در رنگ های متنوع و دلخواهتان به این واحد تولیدی بسپارید. جهت ارتباط با مشاورین متخصص این مجموعه می توانید با این شماره 09133617256 در ارتباط باشید.

منبع: خرید فرش مسجد از سجاده کارپت (https://sajadecarpet.com)