نقش و مزایای روغن موتور پارانوکس

روغن موتور پترونام سهند به دلیل کیفیت بالا و استفاده از بهترین مواد اولیه این روزها با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

همه موتورها برای عملکرد صحیح به روغن نیاز دارند. در واقع روغن مهمترین جزء یک موتور است. روغن موتور نقش مهمی دارد. پیش از این، روغن موتور مخلوطی از روغن های پایه و مواد افزودنی بود که برای روانکاری قطعات ماشین، کاهش اصطکاک، تمیز کردن، خنک کردن و محافظت از ماشین استفاده می شد. همه روغن‌های موتور یکسان نیستند و مهم است که روغن مناسب را برای وسیله نقلیه خود و آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید انتخاب کنید تا از مزایای کامل آن بهره مند شوید. با ما همراه باشید تا با نقش مهم روغن موتور در خودرو آشنا شوید و با پترونام سهند بهترین عرضه کننده روغن موتور ایران آشنا شوید.

تاریخچه روغن موتور

تاریخ استفاده از روغن‌ها و روانکارها به هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، یعنی درست در زمانی که چرخ و ارابه اختراع شده بود. در آن زمان، محورهای چرخ‌های ارابه بعد از مدتی بر اثر اصطکاک نیم‌سوز می‌شدند. در ابتدا سعی می‌کردند تا با استفاده از آب، محورها را خنک کرده و از فرسایش آن‌ها جلوگیری کنند، اما بعد از مدتی و در راستای تلاش مصریان، استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون مرسوم شد.

در قرون وسطی و با ورود ماشین‌های مسی و آهنی، سعی کردند تا از روغن‌های دیگری مانند؛ روغن بادام، روغن نهنگ و سایر روغن‌های حیوانی استفاده کنند. اما استفاده از این روغن‌ها مناسب نبود، چراکه روغن‌های گیاهی و حیوانی مقاومت پایینی داشتند و خیلی زود تجزیه و یا فاسد می‌شدند.

بعد از آغاز فعالیت اولین چاه استخراج نفت مدرن، در قرن 19 میلادی و با پیشرفت و توسعه تکنولوژی، در اواخر قرن نوزده، روانکارهایی بر پایه نفت خام تولید و جایگزین روانکارهای گیاهی شدند. در قرن بیستم و با گسترش روزافزون صنایع و گسترش استفاده از اتومبیل‌ها، نیاز به استفاده از روانکارها و روغن موتورهای باکیفیت بالاتر، بیشتر احساس شد.

روغن موتورهایی که کیفیت بهتر و طول عمر بالاتری داشتند و توانستند نیاز موتورهای پیچیده ماشین‌ها را تامین کنند. امروزه انواع روغن موتورها با کیفیت و کارکردهای مختلفی تولید می‌شوند که وظایف مختلفی را در موتور خودرو برعهده می‌گیرند.

کار روغن موتور چیست؟

کار اصلی روغن در موتور خودرو، روان‌سازی و به حداقل رساندن اصطکاک بین اجزای موتور است. البته روغن موتورها وظایف بسیار مهم دیگری در موتور خودرو برعهده دارند. جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی موتور، پاک‌کنندگی موتور و معلق سازی مواد حاصل از سایش قطعات، آب بندی موتور، حفاظت از سطوح فلزی موتور، افزایش کارایی موتور و برخی از ویژگی‌های دیگر، همگی از وظایف روغن موتور است.

البته توجه داشته باشید که همه روغن‌ها این وظایف را انجام نمی‌دهند. در صورتی که روغن مورد استفاده شما، مناسب با موتور خودرو نباشد، علاوه بر اینکه سودی برای موتور شما نخواهد داشت، بلکه ممکن است کارایی موتور را نیز با مشکل مواجه کند. از همین رو در ادامه، انواع روغن موتور را بیان کرده و بهترین نوع روغن برای انواع خودروها را معرفی خواهیم کرد.

نقش روغن موتور پترونام سهند چیست؟

روغن موتور پارانوکس پترونام سهند به دلیل ترکیب منحصر به فرد و منحصربفرد خود برای کاربردهای گسترده ای طراحی شده است. متلاشی شدن و روانکاری قطعات متحرک کاهش سایش موتور، جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی موتورهای داخلی، حذف و تعلیق کثیفی و آلاینده ها، خنک کردن قطعات افزایش راندمان روغن موتور ارائه حفاظت در محدوده دمایی وسیع عملکرد هیدرولیک، زمان بندی متغیر سوپاپ. و حفاظت از انتشار گازهای گلخانه ای تنها یکی از طیف گسترده ای از اثرات این محصول است. از طرفی روغن موتور پارانوکس بیش از روغن کاری انجام می دهد، بلکه وظیفه جلوگیری از سایش موتور و بهبود عملکرد موتور و همچنین محافظت کامل از تمام قطعات متحرک را بر عهده دارد. اطلاعات بیشتر در مورد اثرات مثبت روغن موتور پارانوکس را می توانید در سایت پترونام سهند مشاهده کنید.

با گذشت زمان، روغن موتور نقش های زیادی در عملکرد صحیح موتور ایفا می کند. در زیر برخی از اصلی ترین مزایای روغن موتور پترونام سهند آورده شده است.

 

  • روانکاری

نقش اصلی روغن موتور روانکاری قطعات موتور است که در اصطکاک دائمی هستند. بنابراین با استفاده از روغن موتور، اصطکاک بین قطعات که باعث افزایش سایش قطعات موتور می شود کاهش می یابد.

  • خنک کننده

اصطکاک بین قطعات مکانیکی دمای موتور را افزایش می دهد و روغن موتور به دفع گرما از طریق مدار روغن کمک می کند. در واقع روغن موتور خنک کننده ای است که قطعات موتور را خنک می کند.

  • تمیز کردن

با گذشت زمان، رسوبات میکروسکوپی در موتور جمع شده و معلق می مانند. این رسوبات می توانند از گرد و غبار یا بقایای احتراق تشکیل شوند. رسوبات باقی مانده در روغن موتور باعث مسدود شدن موتور و کاهش عملکرد آن می شود. جریان روغن موتور دائماً این ناخالصی ها را به فیلتر روغن می برد و در آنجا نگه می دارد.

  • حفاظت در برابر خوردگی

مشعل یک اسید خورنده تولید می کند که باعث خوردگی قطعات فلزی موتور می شود. با سوخت خودروهای تولیدی پترونام سهند، جریان آلایندگی کاهش می یابد. اما با گذشت زمان و در نتیجه اختلاط با اکسیژن، روغن موتور اکسید می شود و به عنوان یک عامل ضد خوردگی خوب عمل نمی کند. به همین دلیل روغن موتور باید به طور مرتب تعویض شود. برای آشنایی بیشتر با این ویژگی روغن پارانوکس، سایت پترونام سهند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

  • سلنا

روغن موتور باعث افزایش آب بندی موتور و مهمتر از آن آب بندی پیستون ها و سیلندرها می شود. یک لایه محافظ بین اجزای مختلف قرار می گیرد و شکاف ها را می بندد.

خوب است بدانید که روغن موتور می تواند تمام وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، سطح روغن باید به طور مرتب چک شود تا روغن در زمان مناسب تعویض شود. روغن استفاده نشده نقش خود را با همان کیفیت اصلی انجام نمی دهد.

مزایای اصلی روغن موتور پارانوک پترونام سهند چیست؟

روغن موتور پارانوکس پترونام سهند از دو جزء اصلی روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است. روغن های پایه 70 تا 90 درصد کل تولید را تشکیل می دهند و از گاز طبیعی یا نفت خام تولید می شوند. در ضمن مواد افزودنی 10-30 درصد باقیمانده را پر می کنند و انواع مختلفی دارند. این مکمل ها اغلب عبارتند از:

مواد شوینده

افزودنی‌های ضد سایش

اصلاح‌کننده‌های اصطکاک

آنتی اکسیدان‌ها

افزودنی‌های ضد کف

بازدارنده‌های خوردگی

بهبود دهنده‌های شاخص ویسکوزیته

برای دارندگان خودرو، روغن موتور پترونام سهند; به عنوان بهترین روغن موتور ایرانی عمدتا از تعمیرات گران قیمت جلوگیری می کند. بدون روان کننده، موتور به سرعت دچار آسیب شدید می شود. به عبارتی این دقیقاً همان چیزی است که از روغن موتور پارانوکس پترونام سهند جلوگیری می کند. بسیار مفتخریم که نام روغن موتور پارانوکس بر سر بهترین روغن موتور ایران قرار گرفت و این تنها به دلیل مزیت کار کارشناسی، بهترین مواد اولیه و آخرین تکنولوژی روز دنیاست. در تولید روغن موتور

روغن موتور خوب عمر طولانی تر موتور را تضمین می کند. روغن موتور پارانوکس با کاهش اصطکاک بین قطعات و تمیز کردن کل موتور از گرفتگی و آسیب موتور جلوگیری می کند. با کمک این روغن موتور، قطعات مکانیکی طول عمر بیشتر و سایش کمتری خواهند داشت. بنابراین موتور بهتر کار می کند و عمر مفید آن افزایش می یابد.

در عین حال وجود روغن موتور عملکرد صحیح موتور را تضمین می کند. موتور روغنی بهتر کار می کند. روانکاری خوب برای جلوگیری از آسیب های مکانیکی جدی ضروری است. علاوه بر عملکرد موتور، هزینه های نگهداری نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

اگر روغن موتور بیش از حد استفاده شود یا سطح روغن خیلی پایین باشد، اصطکاک باعث تغییر بازده انرژی موتور می شود که به نوبه خود باعث افزایش مصرف سوخت می شود. فرمولاسیون ویژه روغن موتور پارانوکس پترونام سهند همچنین باعث کاهش انتشار آلاینده ها در جو، مصرف سوخت و انتشار CO2 می شود.

نفت پترونام سهند: روغن موتور بهتر با عملکرد بهتر

روغن موتور پترونام سهند به دلیل کیفیت بالا و استفاده از مرغوب ترین مواد امروزه مورد استقبال مردم قرار گرفته است. فرمول انحصاری روغن موتور پارانوکس پترونام سهند حفاظت طولانی مدت از موتور خودروی شما را تضمین می کند. صرفه جویی و کیفیت، پترونام سهند را به بهترین انتخاب در بین روغن موتورهای موجود در بازار تبدیل کرده است. برای اطلاع از بهترین روغن موتور خودروی خود، توصیه می کنیم برای انتخاب و یافتن بهترین روغن موتور خودرو خود به سایت پترونام سهند به آدرس اینترنتی petronam.co  مراجعه کنید.