عمومیکسب و کار جدید

هزینه ساخت یک ریلز اینستاگرام چه قدر است؟

امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و بسیاری از افراد و کسب‌وکارها از این شبکه برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در اینستاگرام تولید محتوای جذاب و با کیفیت است. تدوین ویدیو یکی از مهم‌ترین مراحل تولید محتوای ویدیویی است که می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت نهایی ویدیو داشته باشد. تدوین ویدیوی اینستاگرام شامل مراحل مختلفی مانند ویرایش، اصلاح رنگ، اضافه کردن افکت و موسیقی و… است که می‌تواند به ویدیو شما جذابیت، انسجام و پیام‌رسانی بهتر ببخشد.

ساخت تیزرهای اینستاگرام

ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام یکی دیگر از خدمات ویژه در کنار https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام است که در مجموعه ما به خواست مشتری انجام خواهد شد. ما در این سرویس ویدیوهایی یک دقیقه ای یا چند دقیقه ای برای معرفی کسب و کار شما با کمترین هزینه ممکن اما با کیفیت مناسب می سازیم و به شما کمک خواهیم کرد آن را در سرتاسر اینستاگرام پخش نمایید. اگر در ابتدای فعالیت خود در اینستاگرام هستید، می‌توانید با دیدن پکیج آموزش تدوین و ادیت ویدیو اینستاگرام با گوشی، خودتان تدوین ویدیوهای خود را انجام دهید. اما اگر کسب‌وکار شما پیشرفت کرده است و می‌خواهید فعالیت حرفه‌ای‌تری در اینستاگرام داشته باشید، سفارش تدوین و برون‌سپاری آن گزینه بهتری است.

روش‌های مختلفی برای سفارش تدوین ویدیو وجود دارد. شما می‌توانید یک تدوینگر حرفه‌ای استخدام کنید تا کارهای تدوین شما را انجام دهد. همچنین می‌توانید از دوستان و نزدیکان خود که در زمینه تدوین مهارت دارند، کمک بگیرید. علاوه بر این، برخی از استودیوها و پلتفرم‌های آنلاین نیز خدمات تدوین ویدیو ارائه می‌دهند.

انواع تیزر اینستاگرام

تیزر های اینستاگرامی ما شامل دو بخش موشن گرافیک و (تصویر برداری واقعی) است که شما می توانید با انتخاب هر بخش، ساخت تیزر مد نظر خود را استارت بزنید. در بخش با توجه به کسب و کار شما، موضوع کار مشخص و سپس نسبت به ساخت موشن اقدام می شود. برای محتوای رئال هم یک فیلمبردار در محل شما تصاوير را ثبت میکند و پس از تدوين ویدیو برای شما ارسال میشود. در زیر انواع تولید محتوا برای اینستاگرام را ملاحظه میفرمایید:

  • ساخت تیزرهای اینستاگرام برای پست و استوری و ریلز از ۵۰۰ هزارتومان محتوای بدون تصویربرداری است.
  • ساخت تیزرهای اینستاگرام برای پست و استوری و ریلز از یک میلیون و پانصد هزارتومان محتوای دارای فیلمبرداری و صدابرداری است.

اهمیت تدوین فیلم

تدوین فیلم، نقش بسیار مهمی در موفقیت یک فیلم یا کلیپ اینستاگرامی دارد، یک تدوین خوب، می‌تواند یک فیلم متوسط را به یک فیلم خوب تبدیل کند، و برعکس، یک تدوین بد، می‌تواند حتی یک فیلم خوب را به یک فیلم متوسط یا بد تبدیل کند

انواع تدوین فیلم

تدوین ویدیو، به دو نوع کلی تقسیم می‌شود:

  • تدوین خطی: در این نوع ویرایش ویدیو، نماها به ترتیبی که فیلمبرداری شده‌اند، کنار هم قرار می‌گیرند.
  • تدوین غیرخطی: در این نوع ادیت فیلم، نماها می‌توانند به ترتیب دلخواه کنار هم قرار بگیرند.

مراحل تدوین ویدیو

هنر تدوین هم مانند هر هنر دیگری مراحل و پیچیدگی های خاص خود را دارد که در زیر با سه مرحله اصلی آن آشنا می شویم:

مرحله اسمبلی

در این مرحله طرح اولیه در ذهن تدوینگر به وجود می آید به این صورت که تمام پلان ها، سکانس ها و صحنه ها توسط ادیتور شماره گذاری می شود، سپس تدوین گر از روی نمایش نامه و فیلم نامه یادداشت برداری می کند تا تمام اتفاقات و مطالب را لیست کند، او با این کار به درک درست داستان می رسد.

مرحله راف کات

راف کات اولین مرحله از مجموعه مراحل تدوین از نظر فنی است، در این مرحله ابتدا و انتهای پلان ها کمی بیشتر فیلم برداری می شود تا تدوینگر بتواند هر صحنه ای را که به نظرش مناسب بود، انتخاب کند.

مرحله فاین کات

در این مرحله پلان هایی که در زمان و مکان های مختلف فیلم برداری است به یکدیگر طوری متصل می شوند که ادغام آن ها منجر به تشکیل خط داستانی شود؛ راف کات یکی از حساس ترین بخش تدوین است که هرگونه سهل انگاری در آن به تمام ویدیو آسیب می رساند.

خدمات ساخت کلیپ اینستاگرام

  1. 1. انواع تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

در ابتدا، باید با انواع تیزرهای اینستاگرام آشنا شویم. دو دسته‌ی اصلی تیزرها عبارتند از:

الف) موشن گرافیک

در این دسته از تیزرها، از تصاویر متحرک و انیمیشن‌ها برای ارائه‌ی محتوا استفاده می‌شود. این نوع تیزرها مناسب برای ارتقاء برند و توضیح مفاهیم پیچیده هستند.

ب) تیزر رئال

در این دسته، ویدیوهای واقعی و ضبط شده با دوربین برای انتقال پیام استفاده می‌شود. این نوع تیزرها برای نمایش محصولات و خدمات واقعی و مستقیم مناسب هستند.

  1. 2. هزینه‌های ساخت تیزر اینستاگرام

هزینه‌های ساخت تیزر اینستاگرام بستگی به نوع تیزر و محتوای آن دارد. به طور کلی، دو دسته اصلی هزینه وجود دارد:

الف) بدون تصویربرداری

برای ساخت تیزرهایی که از تصاویر و ویدیوهای آماده استفاده می‌کنند، هزینه کمتری نیاز است. این تیزرها معمولاً از قیمت‌های پایین‌تری برخوردارند و می‌توانند از ۵۰۰ هزار تومان به بالا تولید شوند.

ب) دارای تصویربرداری

در صورتی که تیزر شما نیاز به تصویربرداری و فیلمبرداری واقعی دارد، هزینه بیشتری لازم است. این نوع تیزرها با کیفیت بالاتری همراه هستند و معمولاً از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا تولید می‌شوند.

قیمت تدوین ویدیوی اینستاگرام چقدر است؟

هزینه تدوین ریلز، پست و استوری اینستاگرام به جهت کپشن و افکت های زیاد آنها معمولا دقیقه ای یا کلیپی محاسبه می شود. قیمت تدوین دقیقه ای ویدیوی اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

نوع ویدیو:

نوع ویدیو می تواند بر قیمت تدوین تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، تعرفه تدوین فیلم دوره آموزشی با تدوین ریلز و استوری تفاوت زیادی دارد.

مدت زمان ویدیو:

مدت زمان ویدیو نیز بر قیمت تدوین تاثیر می گذارد. به طور کلی، هرچه مدت زمان، کلیپ بیشتر باشد، هزینه تدوین دقیقه ای نیز کمتر خواهد بود. در این مواقع ممکن است به جای تدوین یک دقیقه ای، قرارداد تدوین کلیپی یا تدوین ساعتی بسته شود.

سطح کیفیت ویدیو:

سطح کیفیت ویدیو نیز بر هزینه تدوین تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، تدوین یک ویدیو با کیفیت بالا و با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته (مانند افترافکت، سینما فوردی و داوینچی) هزینه بیشتری نسبت به تدوین یک ویدیو با کیفیت متوسط (با نرم افزارهای پریمیر، کورل استودیو) و کیفیت پایین (با نرم افزار کمتازیا یا اینشات، کاین مستر و …) دارد.

میزان پیچیدگی ویرایش:

میزان پیچیدگی ویرایش نیز بر هزینه ادیت تاثیر دارد. به عنوان مثال، تدوین ویدیو ایسنتاگرام با صحنه های متعدد و با استفاده از افکت های مختلف هزینه بیشتری نسبت به تدوین کلیپ تولد با صحنه های محدود دارد. در حال حاضر، قیمت تدوین دقیقه ای فیلم اینستاگرام در ایران به طور متوسط بین 300 هزار تا 1 میلیون تومان است. البته این قیمت ها می تواند در مناطق مختلف و بسته به عوامل گفته شده متفاوت باشد. برای مثال هزینه تدوین راف کات ممکن است بسیار پایین تر از تدوین تیزر تبلیغاتی داشته باشد.

نکات مهم در تولید محتوا اینستاگرام

تولید محتوا اینستاگرام اصولی دارد که با رعایت آن ها به موفقیت می رسید. مشخص کردن هزینه تولید محتوا اینستاگرام هم بستگی به این دارد که ادمین اینستاگرام شما تا چه حد روی این مباحث مسلط باشد.

این 6 اصل را به ترتیب رعایت کنید تا فروش بیشتری در اینستاگرام داشته باشید:

1- شناخت مخاطب و تعیین هدف از تولید محتوا اینستاگرام

هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام به‌درستی تعیین کنید. زمانی که هدف را به‌درستی انتخاب کنید، راحت‌تر در مسیر درست قرار می­گیرید و فعالیت‌های مناسب­تری را انجام می­دهید. برای این که بتوانید بفروشید باید سلیقه مخاطب خود را بشناسید. پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند:

1-  مخاطبان شما در چه رده سنی هستند؟

2- جنسیت آنها چیست؟

3-  در چه زمان‌هایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

4- این بازار هدف شما بیشتر چه محتوایی را دنبال می‌کنند و می‌پسندند؟

2. برنامه‌ریزی دقیق و نظم در تولید محتوا اینستاگرام

بعد از مشخص‌کردن هدف، نیاز است که برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. برای داشتن برنامه‌ریزی درست بهتر است از تقویم تولید محتوا استفاده کنید. داشتن برنامه‌ریزی این امکان را فراهم می‌کند که روزهای کاری متعادلی داشته باشید. علاوه بر اینکه با داشتن برنامه، مخاطب متوجه خواهد شد که برای کسب‌وکار خود ارزش قائل هستید و بر اساس طرحی خاص پیش می‌روید.

به صورت منظم در صفحه پست درج کنید. با این کار به الگوریتم های اینستاگرام کمک می کنید، محتوای صفحه ی شما را بهتر بشناسند و به مخاطب نشان بدهند. مهم تر از الگوریتم ها فالوررهای صفحه شما هستند. درواقع عکس العمل آن هاست که باعث می شود اینستاگرام به شما امتیاز بدهد. برای فالوورهای خود ارزش قائل شوید و طبق روند منظمی پست ارسال کنید.

3. شناخت رقبا برای تولید محتوا اینستاگرام

برای اینکه در کسب‌وکار خود موفق شوید نیاز است که رقیبان خود را بشناسید. موفقیت‌ها و شکست‌های آنها را زیر نظر داشته باشید. محتوای آنها را بررسی کنید. فعالیت‌های موفقیت‌آمیز آنها را تقلید نکنید ولی ایده بردارید. از شکست‌های آنها نیز درس بگیرید و در کسب‌وکار خود به کار نبندید.

4. زمان پست­ گذاری در اینستاگرام

تا قبل از آپدیت های اخیر اینستاگرام زمان پست گذاری یکی از خیلی موارد مهم در جلب توجه مخاطبین صفحه بود. در حال حاضر بیشتر از زمان پست گذاری، نوع محتوا و توانایی شما برای جلب توجه فالوورها اهمیت دارد. دقت کرده اید که برخی از صفحاتی که به صورت شخصی دنبال می کنید و با آن ها تعامل خوبی دارید، هر ساعتی که اینستاگرام را باز کنید پست آن صفحه در ابتدای فید هوم شما نمایش داده می شود؟ از آن گذشته برای مشخص کردن دقیق تر زمان آنلاین بودن فالوورها می توانید با استفاده از گزینه Insight  به‌راحتی بازه زمانی متناسب با مخاطبان خود را به دست بیاورید.!