نحوه حذف اتصال اینستاگرام به واتساپ بیزینس

اتصال واتساپ به اینستاگرام در آیفون و اندروید به چه صورت است؟

گاهی اوقات برخی کسب و کارها در اینستاگرام به منظور پاسخگویی به مشتریان خود از برنامه‌های آنلاین دیگری مانند واتساپ استفاده می‌کنند. از این رو معمولاً در بخش بیوگرافی اینستاگرام شماره واتساپ ادمین خود را قرار می‌دهند تا مشتریان بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. اما این کار روند حوصله سربری دارد و معمولاً بسیاری از کاربران به همین دلیل از برقراری ارتباط با تیم فروشنده منصرف می‌شوند.

اگر شما نیز جز کسب و کارهایی هستید که از طریق واتساپ با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید، باید بگوییم که راه‌حل سریع‌تری نیز برای این کار وجود دارد. اتصال واتس اپ بیزینس به اینستاگرام راه‌حلی است که با یک ضربه مشتریان شما را به صفحه واتساپ ادمین مستقیماً هدایت می‌کند. اما برای وصل کردن واتس‌اپ به اینستاگرام چه مراحلی را باید طی کرد؟ اتصال واتساپ به اینستاگرام در آیفون و اندروید به چه صورت است؟ با ما همراه باشید بگوییم چگونه واتساپ را به اینستاگرام متصل کنیم؟

اتصال اینستاگرام | اینستاگرام

مزایای اتصال واتساپ به اینستاگرام

اولین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که چرا می‌خواهیم واتساپ را به اینستاگرام اضافه کنیم. حتماً برای شما نیز پیش آمده زمانی که حجم دایرکت‌ها در اینستاگرام بالاست، مشتریان از این که مدت طولانی را در انتظار پاسخ هستند شکایت می‌کنند. در این شرایط واتساپ بیزینس امکاناتی دارد که با فعال کردن آن‌ها به صورت خودکار حتی در صورت عدم حضور شما در برنامه به مشتریان پیام خوش‌آمدگویی ارسال می‌کند. بنابراین می‌توانید فوراً به درخواست کاربران خود پاسخ دهید. اینکه به راحتی در دسترس مشتری باشید یکی از راه های افزایش فروش در اینستاگرام download multiple instagram photos است.

اما برای آن که کاربران حساب شما در اینستاگرام بخواهند به حساب شما در واتساپ بیزینس هدایت شوند، لازم است تا دکمه اتصال واتساپ به اینستاگرام را فعال کنید. با این کار شما می‌توانید بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. در حقیقت با اتصال واتس اپ به اینستاگرام،  مشتری راحت تر به کسب و کار مورد نظر خود پیام می دهد. این اتفاق به مشاغل اجازه می‌دهد تا با افراد بیشتری تماس بگیرند و آن‌ها تشویق می شوند تا مشتری این بیزینس باقی بمانند.

همچنین مشاغل می‌توانند پیام‌های خود را ساده کرده و از پاسخ‌های خودکار و ابزارهای سازمانی واتساپ استفاده کنند. بنابراین مزایای اتصال واتساپ به اینستاگرام به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • امکان ساخت کاتالوگ و ارائه آن به مشتری
  • پیام خودکار خوش‌آمدگویی به کاربران
  • ریپلای سریع به سؤالات پرتکرار

در مقاله ساخت کاتالوگ در واتساپ بیزینس بیشتر در مورد کاتالوگ توضیح داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه گذاشتن لینک واتساپ بیزینس در اینستاگرام را شرح دهیم. اتصال واتساپ به اینستاگرام یک راه‌حل فوق‌العاده برای برقراری ارتباط سریع‌تر و راحت‌تر با مشتریان است. برای این کار تنها کافیست کمتر از ۲ دقیقه زمان صرف کنید.

اتصال واتساپ بیزینس به اینستاگرام

شما می‌توانید با لینک دادن حساب اینستاگرام خود با حساب کاربری‌تان در برنامه واتساپ بیزینس، دکمه Click to WhatsApp را در حساب اینستاگرام خود فعال کنید. این دکمه ارتباط مشتریان با کسب و کار شما را آسان کرده و تعامل مشتریان را افزایش می‌دهد. اما برای وصل کردن واتس‌اپ به اینستاگرام شما به یک حساب بیزینسی اینستاگرام، یک حساب کاربری در واتساپ بیزینس و آخرین نسخه برنامه‌ها در تلفن همراه نیاز دارید.

حال برای وصل کردن واتس‌اپ به اینستاگرام می‌توانید از واتساپ بیزینس استفاده کنید. اگر در واتساپ بیزینس حسابی ندارید، پس ابتدا برنامه را دانلود و بر روی تلفن همراه خود راه‌اندازی کنید. بعد از این کار می‌توانید حساب‌های Instagram و WhatsApp Business خود را از داخل برنامه واتساپ بیزینس لینک دهید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

۱. برنامه WhatsApp Business را باز کنید.

۲. برای وصل کردن واتساپ به اینستاگرام در اندروید، روی گزینه‌های بیشتر و برای اتصال واتساپ به اینستاگرام در آیفون، روی Settings ضربه بزنید.

۳. بر روی گزینه business tools یا همان ابزارهای کسب و کار: فیس‌بوک و اینستاگرام ضربه بزنید.

  1. روی اینستاگرام و سپس Continue ضربه بزنید. با این کار صفحه ورود به اینستاگرام باز می‌شود.

۵. اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود را وارد کنید و بر روی ورود ضربه بزنید. همچنین برای ورود به سیستم با استفاده از حساب فیس بوک خود می‌توانید روی Continue with Facebook ضربه بزنید.

۶. اگر از قبل یک حساب بیزینس اینستاگرام دارید، به مرحله بعدی بروید. اگر حساب تجاری ندارید، باید نوع حساب خود را به‌روز کنید. سپس بر روی Next ضربه بزنید. (اگر حساب بیزینسی ندارید به منظور به‌روز کردن حساب خود باید یکی از گزینه‌های Business یا Creator را انتخاب کنید.)

نحوه حذف اتصال اینستاگرام به واتساپ بیزینس

اگر از برنامه واتساپ بیزینس استفاده می‌کنید و قصد حذف لینک‌ها را دارید، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

۱. برنامه WhatsApp Business را باز کنید.

۲. در اندورید بر روی گزینه‌های بیشتر و در آیفون بر روی Settings ضربه بزنید.

۳. در بخش business tools برنامه‌هایی که قصد لغو لینک آن‌ها را دارید مانند: فیس‌بوک یا اینستاگرام انتخاب کنید.

۴. به عنوان مثال بر روی حساب اینستاگرام خود ضربه بزنید. سپس گزینه حذف واتساپ را انتخاب کرده و بر روی حذف یا REMOVE ضربه بزنید.

بعد از حذف حساب واتساپ دیگر در صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام دکمه اتصال واتساپ قابل مشاهده نخواهد بود.

چگونه اینستاگرام را به واتساپ متصل کنیم؟

بعد از اینکه مزایای این موضوع را فهمیدید، شاید سؤال شما این باشد که چگونه واتساپ را به اینستاگرام متصل کنیم و نحوه کار با آن چگونه است؟ برای شروع این کار، می‌توانید قسمت click to WhatsApp را به‌ حساب کاربری خود اضافه نمایید. این گزینه، به شما این امکان را می‌دهد تا اتصال اینستاگرام به واتساپ را انجام داده و با مشتریان خود تعامل داشته باشید. البته توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید واتساپ خود را به اینستاگرام متصل کنید، باید یک حساب تجاری یا بیزینسی داشته باشید.

همچنین باید آخرین ورژن از برنامه‌ها را در گوشی همراه خود نصب داشته باشید. اکنون می‌توانید واتساپ خود را به اینستاگرام متصل کنید. اگر اکانتی در واتساپ بیزنس ندارید، پس در ابتدا آن را در گوشی تلفن خود دانلود و نصب کنید. بعد از انجام این کار، این امکان را دارید که اینستاگرام و واتساپ بیزنس خود را از برنامه واتساپ لینک دهید. برای انجام این کار، مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم را انجام دهید.

مراحل اتصال اینستاگرام به واتساپ

در ابتدای کار، برنامه واتساپ بیزینس را باز کنید. اگر گوشی تلفن شما اندرویدی است، بعد از ورود به برنامه واتساپ بیزینس روی گزینه‌های بیشتر ضربه زده و گزینه تنظیمات یا Setting را انتخاب کنید. در این بخش برای اتصال اینستاگرام به واتساپ روی گزینه ابزارهای کسب‌وکار یا business tools ضربه بزنید. این ابزار برای فیس‌بوک و اینستاگرام می‌باشد. در این بخش، گزینه اینستاگرام را انتخاب کرده و بعد هم روی گزینه continue ضربه بزنید.

بعد از اینکه گزینه «ادامه» را انتخاب کردید، وارد برنامه اینستاگرام خواهید شد. در این بخش، اطلاعات خود را وارد کنید تا بتوانید وارد برنامه اینستاگرام شوید. اگر هم قصد دارید ازطریق فیس‌بوک وارد شوید، باید گزینه Facebook را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه ادامه کلیک کنید. در این مرحله، اگر یک اکانت تجاری دارید، به مرحله بعد بروید و اگر هم حساب بیزنس ندارید، باید اکانت خود را به‌روزرسانی کنید. بعد از انجام این کار، گزینه Next (بعدی) را انتخاب کنید.

در صورتی‌ که اکانت تجاری ندارید، باید روی گزینه Creator یا Businss ضربه بزنید تا حساب تجاری شما به‌روز شود. کار بعدی که برای اتصال اینستاگرام به واتساپ باید انجام دهید، تأیید اطلاعات حساب است. در این بخش، باید تمام اطلاعات خود را تأیید نمایید. سپس روی گزینه افزودن کلیک کرده و در نهایت، بازگشت به واتساپ را انتخاب نمایید. بعد از اینکه به برنامه واتساپ بیزینس بازگشتید، اکانتی که با اینستاگرام شما لینک شده است را در بالای صفحه اینستاگرام یا فیس‌بوک مشاهده خواهید کرد.

چگونه اتصال اینستاگرام به واتساپ را حذف کنیم؟

اگر روزی قصد داشتید که اتصال اینستاگرام به واتساپ را حذف کنید، به این قسمت از مقاله توجه فرمایید. برای این کار، در ابتدا باید برنامه واتساپ بیزینس را باز کرده و وارد قسمت تنظیمات (Setting) شوید. در این مرحله، به دنبال گزینه Business tools باشید و روی آن ضربه بزنید. در این بخش، اگر قصد حذف لینک اینستاگرام یا فیس‌بوک خود را دارید، روی همان گزینه ضربه بزنید. برای مثال، اگر قصد حذف لینک اینستاگرام خود را دارید، این گزینه را انتخاب کرده و حذف واتساپ را انتخاب کنید.

برای ادامه حذف اتصال اینستاگرام به واتساپ خود، گزینه حذف (Remove) را انتخاب کنید. بعد از اینکه این مرحله را به اتمام رساندید، در صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام خود گزینه اتصال واتساپ را مشاهده نخواهید کرد. در این بخش، دیگر نمی‌توانید از طریق اینستاگرام یا فیس‌بوک به واتساپ خود مراجعه کنید.

مزایای اتصال واتساپ بیزینس به اینستاگرام چیست؟

اتصال اینستاگرام به واتساپ بیزینس می‌تواند برای برند شما بسیار مفید باشد زیرا این پیام‌رسان بسیار مشهور بوده و تمامی کاربران از آن استفاده می‌کنند و ارتباط از طریق واتساپ بسیار ساده‌تر خواهد بود. در نتیجه شما می‌توانید در هر زمان و هر مکان به پیام‌های تبلیغاتی، به‌روزرسانی‌های تجاری، نظرسنجی‌ها یا درخواست‌های مشتریان دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از تمام ویژگی‌های واتس‌اپ برای کسب‌وکار خود استفاده کنید که می‌توان به ارسال عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌های صوتی و اسناد اشاره کرد. همچنین از طریق واتس اپ می‌توانید تیم فروش یا پشتیبانی خود را سازماندهی کنید تا به مشتریان خود خدماتی مبتنی بر ارتباطات دو طرفه را ارائه دهید.

گزینه‌های جایگزین برای اتصال اینستاگرام به واتساپ

اگر اکانت شما هنوز برای افزودن دکمه‌ی واتساپ به اینستاگرام فعال نشده، در ادامه چند جایگزین مفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید از طریق اتصال اینستاگرام به واتساپ با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. مطلب ما در خصوص ” راه افزایش فالوور اینستاگرام” را بخوانید.

  1. شما می‌توانید لینک واتساپ خود را در بخش Bio قرار دهید تا کاربران با کلیک روی این لینک بتوانند وارد واتساپ شما شوند. برای این کار باید ابتدا وارد صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام شوید، سپس روی «Edit profile» کلیک کرده و در بخش «Website» لینک واتساپ خود را اضافه کنید.
  2. شما می‌توانید در زمان اشتراک‌گذاری استوری، لینک واتساپ خود را به استوری اضافه کنید تا کاربران با کلیک روی این لینک وارد واتساپ شما شوند. همچنین می‌توانید یک استوری با عنوان «ارتباط با ما» در هایلایت صفحه‌ی خود ایجاد کنید و در این استوری، لینک واتساپ خود را در اختیار کاربران قرار دهید. با هایلایت کردن این استوری، کاربران همیشه می‌توانند راه ارتباط با شما از طریق واتساپ را در اختیار داشته باشند و از این طریق به شما پیام دهند.

این راه‌حل‌ها به برند شما اجازه می‌دهد تا تعامل با فالوورهایتان را افزایش دهید، زیرا کاربران می‌توانند از طریق کانال‌های دلخواه خود با شما در ارتباط باشند.

سؤالات متداول:

آیا امکان اتصال واتساپ بیزینس به اینستاگرام وجود دارد؟ بله، قابلیتی در اینستاگرام ارائه شده که به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا دکمه‌ی ارتباط از طریق واتساپ را به پروفایل خود اضافه کنند.

نحوه اتصال اینستاگرام به واتساپ بیزینس چگونه است؟ برای اتصال اینستاگرام به واتساپ، تنها کافی است تا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید، سپس روی «Edit profile» کلیک کرده و در بخش «Contact options»، گزینه‌ی واتساپ را انتخاب کنید. سپس باید شماره‌ی متصل به واتساپ خود را وارد کنید تا کد تأیید ارسال شود. در نهایت کد تأیید را در کادر خواسته شده ثبت کنید تا دکمه‌ی واتساپ در پروفایل اینستاگرام شما ایجاد شود.

چرا قابلیت اتصال اینستاگرام به واتساپ برای برخی از کاربران در دسترس نیست؟ این قابلیت به تازگی ارائه شده و هنوز در اختیار تمامی کاربران قرار ندارد در نتیجه اگر هنوز این قابلیت را فعال نکرده‌اید، می‌توانید به دو روش جایگزین، واتساپ را به اینستاگرام خود متصل کنید. این روش‌ها، یکی قرار دادن لینک در بخش Bio صفحه‌ی اینستاگرام بوده و دیگری ایجاد یک هایلایت استوری «ارتباط با ما» و اضافه کردن لینک واتساپ به این استوری است.

 

منبع: filmora.wondershare.com