علمی و پزشکی

بهترین منابع غذایی برای تامین نیاز بدن به فیبر

به گزارش شفاف ، به نقل از رویستا سالودکومووا ، داشتن یک رژیم غذایی مناسب کلید سلامتی است. علاوه بر توجه به میزان پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ، باید به میزان فیبر موجود در آن نیز توجه ویژه شود.

الیاف دهان پلی ساکاریدهایی هستند که در گیاهان ذخیره می شوند ، هضم نمی شوند ، در معده ، در روده کوچک جذب می شوند و در روده بزرگ کمی تخمیر می شوند. اگرچه مقدار زیادی فیبر در بدن هضم نمی شود ، اما وجود آن برای عملکرد و سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

از طرف دیگر ، مصرف غذاهای غنی از فیبر به گردش مواد در دستگاه گوارش کمک می کند ، در عین حال به دلیل احساس سیری در بدن به کاهش وزن کمک می کند. سلولز سرشار از میوه ها ، سبزیجات و حبوبات است.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که افراد باید توجه ویژه ای به گنجاندن فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشند. به طور معمول ، یک بزرگسال باید 38 گرم فیبر در روز و یک زن – 25 گرم در روز.

بهترین غذاهای غنی از فیبر که می توانید در رژیم روزانه خود بگنجانید:

1- تمشک میوه های تازه بهترین منبع فیبر هستند. از طرف دیگر تمشک سرشار از فیبر محلول است. هر فنجان تمشک حاوی 8 گرم فیبر است که بالاترین مقدار میوه است.

2- کنگر فرنگی مطالعات نشان داده است که کنگر فرنگی حاوی 6٪ فیبر است که می تواند به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک کند.

3- عدس: 25٪ عدس را فیبر تشکیل می دهد که بالاترین میزان فیبر در بین لوبیا است. در عین حال با قرار دادن عدس در رژیم غذایی می توانید اطمینان حاصل کنید که بدن به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد.

بهترین منابع غذایی برای تأمین نیاز بدن به فیبر

4- آجیل دانه های ارم. تقریباً همه آجیل ها و دانه ها درصدی فیبر دارند. با این حال ، پسته ، بادام و تخمه آفتابگردان از جمله غذاهای پر فیبر هستند.

5- نان. نان از انواع مختلف غلات تهیه می شود: گندم ، جو و ذرت. به خصوص نان های سبوس دار که حاوی سبوس هستند ، بهترین منبع فیبر هستند. نان همچنین یکی از بهترین منابع انرژی برای بدن است.