علمی و پزشکی

۴ روش ساده برای غنی کردن رژیم غذایی

به گزارش شفاف ، به نقل از رویستا سالودکومووا ، داشتن یک رژیم غذایی سالم همیشه یکی از نگرانی های مردم بوده است. یکی از باورهای غلط رایج در بین عموم مردم این است که غذای سالم خورشتی ، بی مزه ، بدون نمک و چربی است.

با این حال ، افراد می توانند رژیم غذایی سالمی داشته باشند و در عین حال در قلب خود بمانند. شما می توانید وعده های غذایی خود را به راحتی با مواد مختلف غنی کنید و علاوه بر رسیدگی به نیازهای اساسی بدن ، از خوردن غذا لذت خواهید برد.

از نظر یک متخصص تغذیه ، بهترین کارهایی که می توانید برای غنی سازی رژیم خود انجام دهید:

از سالاد به عنوان غذای اصلی استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که خوردن سالاد از سبزیجات برگ سبز ، مانند کاهو ، اسفناج و غلات سبوس دار مانند کینوا ، منیزیم و آهن ، بهترین منبع ویتامین های گروه B است. می توانید برنج قهوه ای نیز به این سالاد اضافه کنید.

2. مقداری میوه به ظروف خود اضافه کنید. مواد مغذی گیاهی می تواند به سلامت بدن کمک کند. بنابراین سعی کنید مقداری میوه به ظروف خود اضافه کنید. میوه ها همچنین می توانند رنگ و زیبایی غذا را افزایش دهند ، به ویژه برای افزایش اشتهای کودکان. در همین راستا ، ترکیبی از انبه ، کاهو ، آووکادو و سایر میوه ها ارائه می شود.

4 روش ساده برای غنی سازی رژیم غذایی

3. خوردن حبوبات را فراموش نکنید. تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است که حبوبات تنها منبع کربوهیدرات نیستند ، این گروه غذایی خواص زیادی برای بدن دارند. به عنوان مثال ، لوبیا سرشار از پلی فنول است. پلی فنول ها ریز مغذی هایی هستند که از آنتی اکسیدان های مختلفی تشکیل شده اند: استفاده از آنها سلامت قلب و عروق را تضمین می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

4- خواص منحصر به فرد دانه های مغذی مغزها. بهتر است سالاد خود را با دانه ها و مغزهای مغذی غنی کنید. آجیل ، آجیل ، میوه های خشک ، دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان و دانه های کتان مواردی هستند که می توانید به سالاد خود اضافه کنید.

در آخر ، باید توجه داشت که علاوه بر یک رژیم غذایی سالم و غنی شده ، تحرک کافی و داشتن ورزش منظم از دیگر عواملی است که بر روی نشاط و سلامتی بدن تأثیر می گذارد. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار ورزش کنید. همچنین می توانید برای افزایش فعالیتهای روزمره خود گامهای ساده بردارید ، مانند استفاده از ماشین کمتر ، سعی کنید حداقل از محل کار تا خانه مسافت را طی کنید.